موتورولا شاید اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی را عرضه کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، در ماه سپتامبر، سامسونگ اولین سنسور دوربین گوشی هوشمند 200 مگاپیکسلی را معرفی کرد و بعید است که پرچم دار بعدی این شرکت یعنی گلکسی S22 اولترا از این سنسور استفاده کند. به نظر می رسد غول فناوری کره جنوبی عجله ای برای عرضه اولین گوشی هوشمند دنیا با سنسور 200 مگاپیکسلی ندارد و این افتخار نصیب شیائومی هم نخواهد شد. طبق آخرین شایعه ها، موتورولا اولین شرکتی خواهد بود که گوشی با سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی را به دنیا معرفی می نماید.

موتورولا شاید اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی را عرضه کند

این اطلاعات که از سوی Ice Universe منتشر شده بعلاوه اضافه می نماید که بعد از موتورولا، شیائومی دومین شرکتی خواهد بود که یک گوشی هوشمند 200 مگاپیکسلی را در نیمه دوم سال 2022 به بازار جهانی گوشی های هوشمند عرضه می نماید. پیش از این تصور می شد که سری 12 شیائومی اولین گوشی با سنسور 200 مگاپیکسلی نام گیرد. اما گزارش های نو ادعا می نمایند که مدل پرچم دار این سری از گوشی ها از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده خواهد نمود.

اگر شیائومی میخواهد در نیمه دوم سال 2022 یک گوشی هوشمند با دوربین 200 مگاپیکسلی عرضه کند، موتورولا احتمالا قبل از آن گوشی 200 مگاپیکسلی خود را روانه بازار نموده است. بعید به نظر می رسد که این گوشی 200 مگاپیکسلی، موتو اج X باشد. شایعه ها و حدس ها ادعا می نمایند که گوشی موتو اج X، اولین گوشی خواهد بود که از تراشه پرچم دار بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 و از پیکربندی دوربین سه گانه با لنز اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده خواهد نمود.

موتورولا در حال حاضر روی این گوشی خود کار می نماید و معتقد است که یکی از برترین گوشی های این شرکت خواهد بود که توجه کاربران زیادی را به خود جلب می نماید و از انتظارات فراتر خواهد رفت. با توجه به اینکه موتو اج X در اوایل سال 2022 به صورت جهانی عرضه می گردد، نمی دانیم که آیا گوشی هوشمند 200 مگاپیکسلی شایعه شده در سه ماهه دوم سال 2022 معرفی می گردد یا در زمان دیگری باید منتظر رونمایی از آن باشیم.

درباره سامسونگ، اگرچه شایعه شده که پرچم دار تاشو بعدی این شرکت با دوربین های قدرتمندتری نسبت به نسل فعلی عرضه می گردد، اما بعید است که از سنسور 200 مگاپیکسلی بهره ببرد. در عوض، به نظر می رسد که گلکسی S23 اولین گوشی این شرکت خواهد بود که مجهز به دوربین 200 مگاپیکسلی است. دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ که ISOCELL HP1 نام دارد، پیکسل های 0.64 میکرومتر و فناوری نو ChameleonCell برای ایجاد تصاویر 50 مگاپیکسلی با استفاده از پیکسل های 1.28 میکرومتر یا عکس های 12.5 مگاپیکسلی با استفاده از پیکسل های 2.56 میکرومتر در محیط های کم نور دارد.

بعلاوه این دوربین قادر به فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه با حداقل افت در میدان دید است. بعلاوه این سنسور می تواند ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه و کلیپ های FHD با سرعت 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. سامسونگ می گوید که این لنز می تواند جزئیاتی را که چشم غیرمسلح از دست می دهد، در تصاویر ثبت شده نشان دهد. بعلاوه سامسونگ در کنار این لنز، از سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN5 رونمایی نموده که از پیکسل های 1 میکرومتری بهره می برد. به گفته سامسونگ، این اولین سنسور مجهز به پیکسل های 1 میکرومتری است که از فناوری فوکوس اتوماتیک Dual Pixel Pro استفاده می نماید. از این نظر، مشابه سنسور 50 مگاپیکسلی GN2 است که بزرگ ترین سنسور دوربین موبایل موجود در بازار محسوب می گردد و سال گذشته شیائومی می 11 اولترا به عنوان اولین گوشی مجهز به این سنسور راهی بازار شد.

همان طور که اطلاع دارید شرکت موتورولا از گوشی موتو اج X در اوایل سال 2022 رونمایی خواهد نمود. گوشی مذکور احتمالا به صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED با وضوح +FHD و نرخ نوسازی 144 هرتز مجهز خواهد شد. به نظر می رسد که این گوشی موتورولا به عنوان یکی از اولین گوشی های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی خواهد شد.

انتظار می رود موتو اج X در نسخه های مجهز به رم 8 گیگابایت، 12 گیگابایت و 16 گیگابایت با حافظه های ذخیره سازی داخلی 64 گیگابایت، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت عرضه گردد. ابعاد گوشی احتمالا 163 در 75/49 در 8.4 میلی متر و وزن آن 201 گرم خواهد بود. این گوشی در پنل جلو دوربین سلفی 60 مگاپیکسل و در پنل پشت دوربین سه گانه شامل دوربین 50 مگاپیکسل، 50 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل خواهد داشت. از دیگر ویژگی های احتمالی موتو اج X می توان به باتری 4700 میلی آمپرساعت، شارژ سریع 68 وات، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و سیستم عامل اندروید 11 اشاره نمود.

با وجود شایعه ها و حدس های زیادی که در این مطلب به آن اشاره شده، باید صبر کرد و دید که کدام شرکت سازنده گوشی های هوشمند عنوان اولین گوشی هوشمند با لنز دوربین 200 مگاپیکسلی را به خود اختصاص خواهد داد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7494

به "موتورولا شاید اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی را عرضه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورولا شاید اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی را عرضه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید