مقام ترکیه ای: بعید است واشنگتن به خاطر خرید سامانه موشکی از روسیه آنکارا را تحریم کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک مقام ارشد ترکیه ای بر این باور است که ایالات متحده به خاطر خرید سامانه های دفاع موشکی ترکیه از روسیه، آنکارا را تحریم نخواهد کرد.

مقام ترکیه ای: بعید است واشنگتن به خاطر خرید سامانه موشکی از روسیه آنکارا را تحریم کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام ارشد ترکیه ای روز چهارشنبه گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جزئیات بیشتری را درباره علت اقدام ترکیه در خریداری سامانه دفاع موشکی از روسیه درک کرده است و به همین علت بعید است که ایالات متحده تحریم هایی را علیه آنکارا وضع کند.

این مقام ترکیه ای در جمع خبرنگاران در واشنگتن اضافه نمود: برآورد من این است که تحریم های آمریکا علیه ترکیه، اجرا نخواهد شد. ترامپ موضع آنکارا در قبال خرید سامانه دفاع موشکی از روسیه را بیشتر درک کرده است. وی اکنون کل داستان مربوط به چگونگی خرید سامانه های اس 400 از روسیه را می داند.

آمریکا و ترکیه طی ماه های اخیر بر سر اقدام آنکارا در خریداری سامانه های دفاع موشکی اس 400 از روسیه اختلاف نظر شدیدی داشته اند.

آمریکا بر این باور است که سامانه دفاع موشکی اس 400 روسیه هیچ گونه همخوانی و مطابقتی با سامانه های جنگی و دفاعی ناتو ندارد و یک تهدید جدی علیه جنگنده های رادار گریز اف 35 به شمار می رود.

ترکیه نیز اعلام کرده است که با تهدیدات زیادی از سوی سوریه روبرو است و به یک سامانه دفاعی جامع و کامل نیاز فوری دارد.

آمریکا در واکنش به این اقدام ترکیه، آنکارا را از برنامه تولید مشترک جنگنده اف 35 کنار گذاشته است ولی کاخ سفید تاکنون از اعمال تحریم ها علیه ترکیه خودداری کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ترامپ در ماه ژوئن در شهر اوزاکا با یکدیگر دیدار کردند و در این نشست ترامپ در اظهاراتی گفت: به خاطر خرید سامانه دفاع موشکی اس 400، رفتار غیر منصفانه ای با ترکیه شده است.

ترامپ از مواضع دولت اوباما در قبال ترکیه انتقاد کرد ولی حاضر نشد احتمال وضع تحریم ها علیه ترکیه را نیز رد کند.

هفته گذشته نیز استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا تاکید کرد: دولت ترامپ در حال بررسی اعمال تحریم ها علیه ترکیه به خاطر خریداری سامانه اس 400 است ولی هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

اردوغان نیز هفته گذشته در مصاحبه با رویترز گفت: در نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل با ترامپ درباره خریداری موشک های پاتریوت مذاکره خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2338

به "مقام ترکیه ای: بعید است واشنگتن به خاطر خرید سامانه موشکی از روسیه آنکارا را تحریم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ترکیه ای: بعید است واشنگتن به خاطر خرید سامانه موشکی از روسیه آنکارا را تحریم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید