مسکو: تحریم های بی اساس اوضاع دنیا را در مبارزه با کرونا بغرنج نموده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر توسعه صنعت مسکو در نشست مجازی گروه 20 (G20) ضمن تأکید بر اینکه تحریم ها و محدودیت های بی اساس، اوضاع فعلی دنیا در مواجهه با کرونا را بغرنج نموده، خواهان لغو تحریم ها شد.

مسکو: تحریم های بی اساس اوضاع دنیا را در مبارزه با کرونا بغرنج نموده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماکسیم رشتنیکوف وزیر توسعه مالی روسیه که روز گذشته (دوشنبه) در ویدئوکنفرانس وزرای تجارت گروه 20 موسوم به G20 حضور داشت، از کشورها درخواست کرد که در پی شیوع ویروس ناشناخته کرونا، تحریم ها را کاهش دهند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، وی با تأکید بر لزوم لغو تحریم ها گفت: به نظر می رسد که گام مشترک مهم، کاهش اقدامات محدودنماینده به ویژه در وهله اول، آندسته از اقداماتی است که دسترسی به دارو، تجهیزات و فناوری ها را مسدود یا به شدت پیچیده نموده است.

وزیر توسعه صنعت روسیه تأکید کرد که اوضاع فعلی جهان به واسطه درگیری های تجاری متعدد و محدودیت ها و تحریم های بی اساس بیش از پیش پیچیده شده است.

این مقام روس توضیح داد که بیماری همه گیر کرونا به اقتصاد و تجارت جهانی ضربه شدیدی وارد آورده است و در این خصوص شرح داد: کل چارچوب روابط تجاری و سرمایه گذاری و زنجیره فراوری جهانی که در طول چندین دهه جهانی شدن ایجاد شده است، هم اکنو ن در معرض تهدید است. ما می بایست این رویه خطرناک را معکوس کنیم.

رشتنیکوف سپس تأکید کرد: تحت این اوضاع وخیم فعلی، بیش از هر زمانی مهم است که عواملی را محدود کنیم که به نظام تجاری چندجانبه، بی ثباتی بیشتری می افزاید. به همین دلیل است که می خواهیم که هر اقدام ممکن برای بازیابی عملیات های معمول و بهبود سازمان تجارت جهانی که یکی از مهم ترین نهادهای مدیریت جهانی به حساب می آید، انجام گردد .

وی تأکید کرد که گروه 20 باید در خط مقدم این کوشش ها باشد و گفت: ما همچنین از تمامی اعضای گروه 20 می خواهیم که با حسن نیت، در مورد سیاست های خود در مورد مقابله با بحران شفاف عمل نمایند.

وزرای گروه 20 که جزء اقتصادهای برتر جهان محسوب می شوند، همچنین با صدور بیانیه ای، در مورد اقدامات مشترک برای مقابله با تأثیر منفی شیوع کرونا بر تجارت اعلام کردند: ما توافق داریم که اقدامات ضروری برای مقابله با کووید-19 در صورت لزوم باید هدفمند، متناسب، شفاف و موقت باشد و (اقدامات ضروری) موانع غیرضروری برای تجارت ایجاد نمی کند یا اینکه زنجیره عرضه جهانی را مختل نمی کند و اینکه با قوانین سازمان تجارت جهانی مطابقت دارد.

وزرای تجاری گروه 20 همچنین تعهد خود را برای مقابله با سودآوری و افزایش غیرقابل توجیه قیمت ها اعلام کردند و در این بیانیه در این خصوص آمده است: ما از در دسترس بودن تجهیزات پزشکی و دارویی به قیمت مناسب و منصفانه در موارد بسیار ضروری و در اسرع وقت حمایت می کنیم که شامل تشویق به فراوری بیشتر به وسیله وضع محرک ها و سرمایه گذاری های هدفمند بر اساس شرایط ملی می گردد.

تسریع شیوع کرونا در جهان به یکی از نگرانی های مهم جامعه جهانی تبدیل شده است و آخرین آمار منتشر شده از این ویروس نشان می دهد که تا روز گذشته (دوشنبه)، تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان به 786 هزار و 270 نفر افزایش یافته و تعداد قربانیان آن نیز به 37 هزار و 830 نفر رسیده است.

ایالات متحده آمریکا با 164 هزار و 266 مورد ابتلا و سه هزار و 170 قربانی این ویروس، در رتبه نخست بیشترین مبتلایان این ویروس ناشناخته واقع شده است و چین که مرکز شیوع این ویروس بود، بعد از ایتالیا و اسپانیا در رتبه چهارم قرار گرفته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4159

به "مسکو: تحریم های بی اساس اوضاع دنیا را در مبارزه با کرونا بغرنج نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: تحریم های بی اساس اوضاع دنیا را در مبارزه با کرونا بغرنج نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید