محمد خدادی: دست دلالان کاغذ را کوتاه خواهیم کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، به تشریح راهکارهای ساماندهی مصرف کاغذ پرداخت.

محمد خدادی: دست دلالان کاغذ را کوتاه خواهیم کرد

به گزارش خبرنگاران، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگویی با خبرنگاران به تشریح راهکارهای ساماندهی وضعیت کاغذ مطبوعات پرداخت که سوال ها و پاسخ های ارائه شده از سوی این مقام مسئول در ادامه آمده است.

  • بحران کاغذ یکی از مهمترین و اصلی ترین دغدغه های رسانه های مکتوب است. شما چه برنامه ای برای رفع یا حداقل کاهش تبعات این موضوع برای رسانه های مکتوب کشور در نظر دارید؟

محمد خدادی: بحران کاغذ در ادامه همه بحران هایی است که به دلیل مثلث جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا، بازار مصرف غیراستاندارد ما و عرض اندام افراد سودجو در کشور به وجود آمده است. ما تصمیم داریم که بازار مصرف را ساماندهی و دست دلالان را کوتاه کنیم. متاسفانه یکی از مسائل فعلی، اعلامی بودن تیراژهاست. یکی از راهکارهای پیش رو برای رفع این مسائل هم این است که معاونت مطبوعاتی بازار مصرف را شناسایی کرده و در یک نقطه منطقی حفظ کند و مهمتر از آن کالا را به طور مستقیم به دست مصرف کننده برساند.

  • بیشتر مدیرمسئولان از توزیع ناعادلانه کاغذ و سودجویی دلالان ناراضی هستند و می گویند معاونت مطبوعاتی این افراد را می شناسد اما چرا نظارت صحیح صورت نمی گیرد؟

من حدود یک ماه است که معاون شده ام و در این مدت نمی شود همه این افراد را شناسایی کرد. ولی اگر شخصی مستند و یا مطلبی درباره سوءاستفاده در حوزه مطبوعات دارد بدون ذکر نام خودش روی کاغذ نوشته و به من تحویل دهد تا این موضوع را شخصا پیگیری کنم. فرهنگ شفاهی در جامعه ما مانع از مستند صحبت کردن می شود، کلی گفتن چیزی را حل نمی کند، بهتر است افراد معترض یا مطلع با جزئیات مسئله را به من توضیح بدهند.

  • پس معتقد هستید که نظارت قوی در توزیع کاغذ صورت می گیرد؟

دستگاه نظارتی کارگروه کاغذ تعریف شده و در این کارگروه تعزیرات حکومتی حضور دارد، کاغذهایی که در این مدت وارد و توزیع شده اند راستی آزمایی شده است. البته فراموش نکنیم که کل کاغذ وارداتی، کاغذ روزنامه نیست. مصرف کاغذ رسانه ای حدود 40 تن در سال است، در یک سال گذشته هم علت اصلی بحران کاغذ این بود که ارز تامین آن به موقع پرداخت نشد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1380

به "محمد خدادی: دست دلالان کاغذ را کوتاه خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد خدادی: دست دلالان کاغذ را کوتاه خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید