مایکل فالون: عملیات نظامی انگلیس در عراق گسترش می یابد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: وزیر دفاع انگلیس خبر داده عملیات نظامی این کشور در عراق علیه گروه داعش تشدید می گردد.

مایکل فالون: عملیات نظامی انگلیس در عراق گسترش می یابد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایکل فالون، وزیر دفاع کشور انگلیس می گوید عملیات نظامی این کشور در عراق از عملیات انسانی صرف فراتر رفته است. وی این اظهارات را در خالی مطرح نمود که هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در حال اجرا مأموریت در عراق برای گردآوری اطلاعات لازم جهت مقابله با نیروهای گروه تروریستی داعش هستند.

آقای فالون، در شرایطی که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس پیشتر خواستار ایفای نقش دلاوری های ارتش انگلیس برای عقب راندن نیروهای داعش شده بود به پرسنل نظامی شرکت نماینده گفته که این عملیات محتمل است هفته ها و ماهها طول بکشد.

وی که در حال بازدید از یکی از پایگاه های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس بود گفت جنگنده های آمریکایی به منظور یاری به نیروهای عراقی برای مبارزه با نیروهای داعش، در عمق بیشتری از عراق پرواز می نمایند.

ساعتی پیش از اعلام این خبر کاخ سفید اعلام نمود باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به اطلاع کنگره رسانده که وی مجوز حملات هوایی آمریکا در عراق را برای کنترل سد موصل صادر نموده است. به گفته اوباما این حملات با هدف حمایت از شهروندان آمریکا در این کشور انجام می شوند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام نموده از دست رفتن کنترل سد موصل می تواند زندگی تعداد زیادی از شهروندان را به خطر انداخته و پرسنل و ساختمان های آمریکا در بغداد، از جمله سفارت این کشور را با خطر روبرو کند.

این بیانیه افزوده عملیات نظامی آمریکا، از لحاظ ماهیت، مدت دوام و گستره، محدود خواهند بود و با همکاری و بنا به درخواست دولت عراق انجام خواهند شد.

این سد که با استفاده از آن آب و برق شمال عراق تامین می گردد، چند روز قبل به تصرف شبه نظامیان تکفیری در آمد.

شبه نظامیان داعش از ماه ژوئن 2014 میلادی بعضی از نقاط شمال عراق را تصرف نموده و در هفته های گذشته ده ها نفر را کشته اند. تروریست های داعش در پیش روی و حملات خود در شمال عراق و تصرف بعضی از مناطق این کشور، به جنایات هولناک از جمله اعدام جمعی غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق پرداخته اند.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2750

به "مایکل فالون: عملیات نظامی انگلیس در عراق گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکل فالون: عملیات نظامی انگلیس در عراق گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید