مأموریت های سرنوشت ساز یک دبیر تکراری

به گزارش نوای پرنده پارسی، نبی در دوره جدید خود در فدراسیون فوتبال ماموریت های سخت و مهمی را پیش رو دارد.

مأموریت های سرنوشت ساز یک دبیر تکراری

سام ستارزاده| براى خروج فوتبال از شرایط موجود، بیش از صحبت کردن باید به دنبال عمل گرایى باشیم. سخت نیست باور کنیم این جمله را مهدی محمدنبی پس از انتصاب به دبیری کل فدراسیون فوتبال نقل نموده؛ البته به شرطی که آن را صرفاً در حد یک حرف جدی بگیریم.

پس از 5 سال و اندی، نبی با کوله باری از مناقشه خطرآفرین، سمت سابق خود در ساختمان سئول را بازپس گرفت. نامه های متوالی صادره از سوی فیفا و AFC باور عمیق آنها بر عدم استعفای نبی از هیأت مدیره پرسپولیس و البته انتخاب وی خارج از جلسات هیأت رئیسه را بازتاب می دهند؛ آنچه در نهایت با برگزاری جلسه فوق العاده هیأت رئیسه که خروجی آن حکم به نبی بود، فروکش نموده. چنین تصمیمی در شرایطی صورت گرفت که در 6 ماه گذشته، فدراسیون با دبیرکلی موقت ابراهیم شکوری سر می کرد و لابلای حواشی نامه های تهدیدآمیز AFC، پاسخ این سوال قرار است مبهم باقی بماند: چرا سران فدراسیون به یکباره در چنین دوره بحرانی ای این چنین بر بازگشت نبی پافشاری ورزیدند؟

این اولین شغلی نبود که در این فصل فوتبالی به نبی رسید. پیش تر، وزیر ورزش هم برای رساندن نبی به هیأت مدیره پرسپولیس چشم بر اعتراضات هشتگی که از سوی طرفداران قرمزها در اینستاگرام داغ شده بود، بست و نظر آنان را نادیده گرفت.

نبی در 7 سال دوره نخست خود، بخش مهمی از فدراسیونی بود که اساسنامه ای را برای تأیید به فیفا فرستاد که این روزها حواشی آن و اتهاماتی نظیر جعل بر سرنوشت فدراسیون سایه افکنده. آقای دبیرکل جدید در سال های اخیر مسئولیت های پرمناقشه ای داشته، از پرونده هایی نظیر قرارداد با شرکت هایی نظیر لگه آ با البسه و تجهیزات کم کیفیت و عضویت از هیأت مدیره ای که با وجود در اوج بودن تیم برای چهارمین سال متوالی، در چالشی عمیق با مدیرعامل مستعفی باشگاه بود.

همانطور که خود نبی هفته گذشته عنوان نمود، حال وی مأموریت های سرنوشت سازی در پیش دارد. اصلاح صادقانه اساسنامه ای که در دوره پیشین خود، در تنظیم آن نقش داشت، باید با نهایت سرعت و دقت انجام گردد. بدهی های داخلی و خارجی هنگفت فوتبال باید تسویه شوند. تیم های ملی باید سر و سامان بگیرند و منابع اقتصادی فدراسیون نیز باید تأمین شوند.

اگر بخواهید بدانید نبی تا چه اندازه از عهده این وظایف بر خواهد آمد، کارنامه و سابقه وی پاسخ شما را خواهند داد. اما پرسش تأمل برانگیزتر آن است که چه بر سر ورزش کشور آمده که در این 9 سال، مدیری در قواره و اندازه مهدی محمدنبی ظهور ننموده که دوباره به نام های تکراری پناه می بریم؟ جایگاه بازی تکراری ادامه دارد. نبی 63 ساله می رود؛ نبی 74 ساله می آید و همه ما می دانیم مدیریت ورزشی کشور به خون تازه نیازمند است.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4255

به "مأموریت های سرنوشت ساز یک دبیر تکراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مأموریت های سرنوشت ساز یک دبیر تکراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید