لیست دادن یا ندادن، مسئله این نیست

به گزارش نوای پرنده پارسی، این روزها، در میان افراد رده میانی جریان اصلاح طلب، بحث بر سر نحوه حضور این جریان در انتخابات مجلس پیش روست.

لیست دادن یا ندادن، مسئله این نیست

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، سید محمد بحرینیان طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت : این روزها، در میان افراد رده میانی جریان اصلاح طلب، بحث بر سر نحوه حضور این جریان در انتخابات مجلس پیش روست. برخی مدعی هستند به علت رد صلاحیت چهره های شاخصشان و نبود کاندیداهای شناخته شده، نباید لیست داد و برخی می گویند به همان اندازه که نیروی شناخته شده داریم لیست بدهیم، اما نهایتا جمع بندی در سطح بالاتری از این جریان و در یک حلقه انجام می شود که اغلب معتقد به حضور قطعی در انتخابات و ارائه لیست کامل اند.

ممکن است پرسیده شود جریان اصلاح طلب با نداشتن30 چهره شناخته شده، چطور ممکن است برای تهران لیست بدهد. پاسخ این است که مگر در سال 94 که لیست 30 نفره ای برای تهران تنظیم کردند، چهره هایشان شناخته شده بود؟ از سوی دیگر، اتفاقا زعمای اصلاح طلب از حضور چهره های گمنام در فهرست خود استقبال می کنند. دلیل این امر آن است که بزرگان این جریان، به چهره های گمنام، بیشتر مسلط اند و هر آنچه بخواهند از زبان این افراد خواهند گفت. یک چهره اصلاح طلب شناخته شده با سابقه سیاسی و اجتماعی روشن، احتمالا به راحتی حاضر نخواهد شد علیه منافع ملی، قانون اساسی و باورهای مردم موضع بگیرد، اما چنین مواضعی را به راحتی می توان به کسی که تازه به عرصه سیاست رسیده و به یک باره کننده مجلس هم شده دیکته کرد.

به عنوان مثال، مواضع خانم سلحشوری را به عنوان یکی از کنندگان تهران ازنظر بگذرانید. ایشان تقریبا به تمام ارکان کشور بارها توهین کرده، نیروهای مسلح کشور را، آن هم زمانی که بیش از هرزمانی به اقتدار آن نیاز بوده تضعیف کرده و با تحرکات و مواضع خود، اهرمی برای فشار شده تا دیگرانی بتوانند در سطح حاکمیت چانه زنی کنند. اگر سوابق سیاسی، اجتماعی و مدیریتی همین خانم سلحشوری را، پیش از دوره کنندگی مورد جست وجو قرار دهید، تقریبا هیچ چیز دندان گیری پیدا نمی کنید. ایشان حتی در نطق حمایتی از وزیر پیشنهادی ورزش که بداهه سخن می گفت، حرف هایی زد که از جنبه ابتدایی بودن و منطق نداشتن، متأسفانه هنوز هم در شبکه های اجتماعی و حتی در میان هم جریانی های خودشان، مورد استهزا قرار می گیرد، اما حتی یک بار هم نشده نطقی علیه نهادهای رسمی کشور و منافع ملی ایراد کرده باشند و از روی کاغذ نخوانده باشند، کاغذی که احتمالا همان کسانی برایش نوشته اند که 4 سال قبل، این فرد بی سابقه و گمنام را در لیست انتخاباتی خود قرار داده اند.

زعمای جریان اصلاح طلب، خود بهتر می دانند مشارکت در نظام سیاسی، جایگزین دیگری ندارد. البته این منحصر به اصلاح طلبان نیست و هیچ جریانی، جز رقابت در عرصه عمومی راهکار دیگری ندارد و انتخاب هم با مردم است. اگر هم در این دوره یا هر دوره ای پس ازاین، جریانی واقعا مشارکت رسمی نکرد، بدانید مطمئن بوده مردم به او اقبال ندارند و می خواهد دلیل شکست خود را، به جای مردم به نظام نسبت دهد؛ اگرنه چه دلیلی دارد که این بار هم نتوانند تعدادی چهره گمنام را با سازوکارهای تکراری به داخل مجلس بفرستند، مگر آن که مطمئن شده باشند تکرارشان دیگر کارگر نیست

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3691

به "لیست دادن یا ندادن، مسئله این نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست دادن یا ندادن، مسئله این نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید