لذت چشیدن طعم زمینی میوه ها در فضا

به گزارش نوای پرنده پارسی، در پروازهای فضایی یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه کارشناسان، حفظ سلامتی فضانوردان است. رساندن میوه های تازه به فضانوردان ساکن ایستگاه های فضایی که ماه ها به دور از زمین و امکانات زمینی زندگی می کنند از جمله امور بسیار ضروری به شمار می رود. همین سبزی و میوه هایی که در زمین در بسیاری وقت ها چیز جالب توجهی نیست، در ایستگاه فضایی بین المللی برای فضانوردان بسیار ضروری به شمار می رود.

لذت چشیدن طعم زمینی میوه ها در فضا

به گزارش خبرنگاران؛ جالب است بدانید که براساس تحقیق کارشناسان، دیدن و خوردن میوه های تازه نه تنها در وضعیت سلامت بدنی بلکه در سلامت روحی فضانوردان هم تاثیر مثبت زیادی دارد چون یادآور زندگی در سیاره مادری است.

در جریان سفر 160 روزه الکساندر الکساندروف، طی یکی از تماس ها با خانواده اش از یک گردش خانوادگی صحبت پیش آمده بود که هندوانه ای که در آن گردش با خانواده خورده بودند. کارشناسان بخش تقویت روحی و روانی مرکز هدایت پرواز، تشخیص دادند که الکساندروف هوس هندوانه کرده است! بلافاصله دستور می دهند که در محموله بعدی سفینه باربری بدون سرنشین پروگرس، هندوانه ای به مجتمع مداری میر فرستاده شود.

الکساندروف می گوید در شرایط کاری سخت کار در ایستگاه فضایی، دیدن این هندوانه واقعاً هم برای من و هم همکارم راماننکو یک شگفتی دوست داشتنی بود، بماند که خوردن آن نسبت به زمین سخت بود و باید مواظب می بودیم قطرات آب هندوانه از ما دور نشوند تا احیاناً با ورود به دستگاه ها به آنها صدمه نزنند.

البته نیازی هم به گفتن نبود و هر کس عکس الکساندروف را با این هندوانه ببیند می تواند حدس بزند که چقدر خوشحال شده است! این هیجان خاص او نیست، کریس هدفیلد فضانورد کانادایی، در کتاب خاطرات سفر فضایی خود می نویسد: فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی، همیشه برای رسیدن ناوهای باربری لحظه شماری می کنند چون این سفینه ها برای آنان میوه های تازه می آورند. گرچه مقدار این میوه ها کم است اما برای آنها تنفس هوای تازه و نشانه سیاره مادری است. ورود میوه تازه به ایستگاه فضایی بین المللی همراه است با فریاد شادی فضانوردان!

در عکس دوم شما یک سیب خوش آب و رنگ را در برابر نور خورشید تابیده شده از دریچه برج دیدبانی کاپولا در ایستگاه فضایی بین المللی می بینید.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2467

به "لذت چشیدن طعم زمینی میوه ها در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت چشیدن طعم زمینی میوه ها در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید