سوپ کدو حلوایی برترین سوپ برای ایمنی بدن شما

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران : سوپ کدو حلوایی از سوپ های مناسب در فصل های سرد سال است.

سوپ کدو حلوایی برترین سوپ برای ایمنی بدن شما

طرز تهیه یک سوپ خوشمزه به نام سوپ کدو حلوایی را در ادامه یاد خواهید گرفت.

به گزارش خبرنگاران، مریم یوسفی، کارشناس آشپزی با حضور در برنامه ای تلویزیونی، طرز تهیه سوپ کدو حلوایی را آموزش داده است.

در فیلم زیر، طرز تهیه سوپ کدو حلوایی را مشاهده می کنید. علاوه بر آن در ادامه طرز تهیه این سوپ را به روشی دیگر بیان نموده ایم.

به علت اینکه در تمام ایام کدو حلوایی در دسترس نیست این سوپ یک نوع سوپ فصلی محسوب می گردد. این سوپ مقوی به علت استفاده از سبزیجات متنوع یک غذای خوشمزه و کامل است. این سوپ خوشمزه را می توانیم در پاییز و زمستان طبخ کنیم. سوپ کدو حلوایی به علت اینکه برای تقویت بدن مفید است می تواند به درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی نیز یاری کند. سوپ کدو حلوایی در خاتمه پخت شبیه به پوره می گردد و به همین علت برای مصرف بچه ها هم بسیار مناسب است. با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای 4 نفر سوپ کدو حلوایی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید اندازهی کمتر یا بیشتری سوپ کدو حلوایی تهیه کنید کافیست اندازه مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم سوپ کدو حلوایی ساده با خامه و عدس برای 4 نفر

پیاز بزرگ 1 عدد

آب مرغ 2 لیوان

سیب زمینی 2 عدد

هویج میانه 2 عدد

ساقه کرفس 100 گرم

بلغور جو 1/3 پیمانه

دال عدس 1/3 پیمانه

خامه 50 گرم برای تزیین

روغن مایع به اندازه کافی

نصف یک کدو حلوایی میانه

نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه و زنجبیل و فلفل قرمز به اندازه لازم

دستور پخت

مرحله اول: تفت دادن پیاز

برای تهیه سوپ کدو حلوایی ابتدا پیاز را پس از گرفتن پوست به صورت نگینی ریز خرد می کنیم ، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اندازه کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم. اگر روغن زیادی در این مرحله اضافه کنیم باعث می گردد سوپ ما در خاتمه چرب گردد. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز نرم گردد سپس اندازهی زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

مرحله دوم: افزودن کدو حلوایی

در ادامه کدو حلوایی ، هویج ، سیب زمینی و ساقه کرفس را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مخلوط پیاز و زردچوبه اضافه می کنیم. مواد را به مدت 5 تا 10 دقیقه تفت می دهیم سپس 2 لیوان آب مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم. پس از اینکه آب داخل قابلمه جوش آمد درب آنرا می گذاریم و حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا مواد به آرامی بپزند.

مرحله سوم: افزودن دال عدس و بلغور

از قبل دال عدس و بلغور را کمی خیس کنید تا نفخ آن گرفته گردد سپس آبکش کنید و به سوپ اضافه کنید و بگذارید تا همه مواد پخته گردد در همین مرحله اندازهی نمک و فلفل سیاه و زنجبیل و فلفل قرمز را به سوپ اضافه می کنیم. اجازه می دهیم مواد بپزند و آب سوپ تبخیر گردد.

مرحله چهارم: پخت سوپ کدو تنبل

زمانی که فقط یک پیمانه از آب داخل قابلمه باقی ماند سوپ کدو حلوایی تقریبا آماده است فقط باید آنرا به شکل پوره در بیاوریم. برای این منظور سوپ را به صورت داغ داخل میکسر می ریزیم و میکس میکنیم تا در خاتمه شبیه به پوره گردد.

پس از اینکه سوپ را به خوبی میکس کردیم درون ظرف سوپخوری می ریزیم و با خامه به شکل دلخواه تزیین می کنیم. برای تزیین و طعم دهندگی بهتر سوپ کدو حلوایی می توانیم از لیمو ترش و سبزیجات معطر مثل جعفری هم استفاده کنیم.

نکات کلیدی در تهیه سوپ کدو حلوایی با خامه و عدس

افزودن خامه مزه و طعم این سوپ رو بیشتر می نماید ولی به دلخواه می توانید حذف کنید.

اگر آب مرغ در اختیار ندارید می توانید از عصاره های مرغ بهره ببرید.

می توانید برای تفت دادن پیاز بجای روغن از کره بهره ببرید.

می توانید این سوپ را میکس نکنید ولی پوره شده آن مجلسی تر و خوشمزه تر می گردد.

اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می توانید 2 حبه سیر نیز به مواد سوپ اضافه کنید.

می توانید از کمی آب مرغ و شیر در تهیه این سوپ بهره ببرید.

منبع: رکنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7602

به "سوپ کدو حلوایی برترین سوپ برای ایمنی بدن شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپ کدو حلوایی برترین سوپ برای ایمنی بدن شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید