باید و نبایدهای درمان دیسک کمر

به گزارش نوای پرنده پارسی، باید و نبایدهای دیسک کمر؛ شاید کمی برایتان عجیب باشد، اما واقعیت این است که بیشتر وسایلی که در طول روز با آن ها در ارتباط هستیم می توانند در جلوگیری از انواع دیسک ها و حتی پیشگیری از حاد شدن شرایط بیماری موثر باشند. به این ترتیب تمامی وسایلی که رابطه مستقیم با نشستن، قرار دریافت زاویه گردن، ایستادن، خم و راست شدن، خوابیدن و راه رفتن ما دارند، می توانند در بهبود شرایط بیماری دیسک و حتی آرتروز موثر باشند.

باید و نبایدهای درمان دیسک کمر

خبرنگاران| همه بیماران و پزشکان تمام کوشش خود را می نمایند که بیماری دیسک کمر تا مرحله رسیدن به عمل جراحی پیشرفت نکند. مهم ترین چیزی که می تواند در مقابله و حتی پیشگیری از دیسک کمر موثر باشد سبک زندگی فرد است. در این مطلب قرار است با هم اصلی ترین راه چاره حفظ سلامت و ساده ترین نکات مربوط به آن را یاد بگیریم و در زندگی روزمره خود از آن ها استفاده کنیم.

شاید کمی برایتان عجیب باشد، اما واقعیت این است که بیشتر وسایلی که در طول روز با آن ها در ارتباط هستیم می توانند در جلوگیری از انواع دیسک ها و حتی پیشگیری از حاد شدن شرایط بیماری موثر باشند. به این ترتیب تمامی وسایلی که رابطه مستقیم با نشستن، قرار دریافت زاویه گردن، ایستادن، خم و راست شدن، خوابیدن و راه رفتن ما دارند، می توانند در بهبود شرایط بیماری دیسک و حتی آرتروز موثر باشند.

سبک زندگی سالم، درمان همه بیماری هاست و عموما افراد در رعایت این عامل سهل انگاری می نمایند. به همین دلیل آمار افراد مبتلا به دیسک های کمر و گردن، چاقی یا بیماری های دیگر روز به روز افزایش می باید. طرز صحیح راه رفتن و نشستن مهم ترین عاملی است که در جلوگیری و بهبود بسیاری از بیماری ها خصوصا دیسک کمر و گردن نقش مهمی ایفا می کند. نحوه خوابیدن، زاویه گردن هنگام نشستن، تماشای تلویزیون یا کار کردن جزو مواردی است که باید به آن ها توجه کافی صورت گیرد.

استفاده از تشک طبی استاندارد، میز کار با ارتفاع مناسب، جایگاه هایی با طراحی صحیح و ارگونومیک جزو مهم ترین وسایلی هستند که باید در انتخاب آن ها دقت لازم انجام گردد. تشک و بالش از جمله وسایلی هستند که بدن ما بیش از 8 ساعت در شبانه روز روی آن بی حرکت قرار می گیرد. پس فراموش نکنیم که صرف هزینه کافی برای این موارد جزو چیز هایی است که سلامتی ما را در پی خواهند داشت.

مبل شنی یکی از جدید ترین کالا هایی است که به تازگی در دکوراسیون خانه ها از آن استفاده می گردد. با وجود اینکه مبل های شنی ظاهر بسیار راحتی دارند، اما آیا استفاده از آن برای افرادی که دچار عارضه دیسک کمر هستند هم پیشنهاد می گردد؟

طراحی های مبل های شنی گوناگون است؛ اما اصلی ترین چیزی که برای داشتن یک مبل شنی اهمیت دارد، راحتی و ارگونومیک بودن آن است. مبل های شنی استاندارد به گونه ای طراحی می شوند که دارای رویه صاف و وسط گود باشند.

البته نباید فراموش کنید مهم ترین چیزی که باید در نظر گرفته گردد نحوه نشستن صحیح روی این مبل ها یا هر جایگاه دیگر است. شما نیز می توانید این جایگاه های دکوراتیو را در رنگ های مختلف با توجه به دکوراسیون فضایی که دارید سفارش بدهید.

توجه به خم و راست شدن، میزان فشار وارد شده به کمر و زانو و همچنین زاویه آن ها جزو مهم ترین مواردی است که بیماران مبتلا به دیسک کمر باید آن را رعایت نمایند. عمدتا در این شرایط کمر نباید تا جای ممکن خم گردد. خصوصا بیمارانی که دیسک آن ها در مرحله حاد و دردناک قرا دارد به هیچ عنوان نمی توانند کمر خود را خم نمایند. در این زمان اهمیت حضور وسایل استاندارد و همچنین لوازمی که استفاده از آن ها برای بیماران راحت باشد، به خوبی احساس می گردد.

یکی دیگر از مهم ترین وسایلی که برای آن دسته از افرادی که از کمر درد رنج می برند پیشنهاد می گردد، استفاده از جالباسی ایستاده است که برای خانه همه سالمندان و بیماران مبتلا به دیسک و آرتروز بسیار ضرورت دارد. طراحی جالباسی های جدید به گونه ای است که هر فردی با هر دکوراسیون و سلیقه ای که دارد می تواند از آن ها استفاده کند. از دیگر مزیت های جالباسی های ایستاده کم جا بودن آن هاست که این امکان را دارد تا داخل دیوار و همراه با جاکفشی و آینه نیز طراحی گردد.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دیسک کمر دارید یا می خواهید از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید حتما در خرید لوازم منزل خود تجدید نظر کنید. این روز ها علاوه بر زیبایی ظاهری باید طراحی استاندارد وسایلی که شبانه روز با آن ها در ارتباط هستیم را در نظر بگیریم. فروشگاه اینترنتی بلج، یکی از معتبر ترین سایت های اینترنتی در زمینه فروش بهترین برند های انواع تشک، سرویس خواب و کالا های چوبی است که در انتخاب محصولات خود زیبایی و سلامت را با هم در نظر می گیرد. شما می توانید همین حالا از وبسایت این مجموعه به صورت آنلاین، استاندارد ترین لوازم مورد احتیاج خود را سفارش بدهید.

التهاب با بروز مسائل مختلف در سطح سلامت شما ارتباط دارد. اگر شما دچار بیماری تحلیل برنده دیسک هستید باید از مصرف آن دسته از مواد غذایی که باعث التهاب ستون فقرات می شوند خودداری کنید. مواد غذایی که باعث بروز التهاب می شوند با افزایش وزن ارتباط دارند. همان طور که می دانید افرادی که دچار مشکل در ناحیه کمر خود هستند با کاهش وزن و حفظ تناسب اندام و کاهش فشار از روی ستون فقرات از بروز تحلیل رفتگی بیشتر این ناحیه جلوگیری می نمایند. در بخش زیر فهرستی از مواد غذایی که با بیماری تحلیل برنده دیسک ارتباط دارند را شرح می دهیم و شما باید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

  • قند عامل اصلی تعداد زیادی از بیماری ها و اختلالات مزمن است زیرا افراد بیش از اندازه احتیاج روزانه خود از قند استفاده می نمایند. اگر در رژیم غذایی مقدار قند دریافتی زیاد باشد باعث چاقی و اضافه وزن بدن، مقاومت به انسولین و بروز التهاب خواهد شد.
  • روغن گیاهی و سایر روغن های فرآوری شده باعث افزایش اسیدهای چرب ترانس می شوند.
  • چیپس سیب زمینی و مصرف بیش از حد آن باعث افزایش ریسک بروز چاقی و افزایش سطح کلسترول خواهد شد.
  • راهنمای پخت و پز حاوی امگا 6 هستند اما مصرف بیش از حد امگا 6 و امگا سه باعث بر هم خوردن تعادل بدن و بروز التهاب خواهد شد.
  • در تحقیقی که محققان انجام دادند تعیین شد که مصرف غلات پالایش شده با تولید یک نوع پروتئین که باعث بروز التهاب می گردد ارتباط مستقیم دارد.
  • بعضی از افراد به منظور کاهش میزان قند مصرفی خود از شیرین نماینده های مصنوعی استفاده می نمایند. اگر بدن شما واکنش بدی به آنها نشان دهد سیستم ایمنی باعث بروز واکنش التهابی خواهد شد.
  • مصرف چربی های اشباع شده با بروز چاقی و التهاب و همچنین دیابت نوع 2 ارتباط دارد که فرد مبتلا به بیماری تحلیل برنده دیسک باید از مصرف آنها خودداری کند.
  • مصرف پروتئین های حیوانی و احتمال بروز التهاب و بیماری های مرتبط با التهاب همیشه مورد بحث و مصاحبه بوده است. بعضی از افراد می گویند که وقتی از گوشت تولید شده استفاده می کنیم در واقع درون یک محدوده خطر التهاب مزمن با گرید پایین گیر می افتیم. اگر شما دچار بیماری تحلیل برنده دیسک هستید سعی کنید میزان مصرف پروتئین های حیوانی و گوشت فرآوری شده را در طول هفته کاهش دهید.

مواد غذایی نقش مهمی را در سلامت ستون فقرات و بهبود دیسک و سطوح مفاصل ستون فقرات ایفا می نمایند. داشتن رژیم غذایی سرشار از کلسیم که برای سلامت استخوان ها لازم است یک فاکتور بسیار مهم تلقی می گردد شما می توانید با مصرف مواد خوراکی زیر به حفظ سلامت و قدرت استخوان های خود یاری کنید:

  • شیر
  • ماست کم چرب
  • پنیر
  • لوبیای قرمز و حبوبات پخته
  • کلم پیچ و بامیه
  • مغزهایی مانند بادام، گردو، فندق و کنجد
  • انواع ماهی مانند ساردین و سالمون
  • زرد آلو و انجیر
  • توفو، تخم مرغ و دانه سویا

گلوکزامین سولفات به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و برای حفظ و بازسازی کلاژن که ترکیب اصلی در ساختار دیسک است ضروری می باشد. بدن از این ماده برای به وجود آوردن ترکیبات شیمیایی مورد احتیاج برای بازسازی غضروف، تاندون و رباط و مایع سینوویال که به طور طبیعی در مفاصل ستون فقرات وجود دارد استفاده می کند. کلاژن به ترمیم و بازسازی غضروف مفاصل ستون فقرات یاری می کند.

آنتی اکسیدان به طور طبیعی باعث افزایش تولید کلاژن خواهد شد.

اسیدهای چرب امگا 3 دارای خواص تولید نمایندگی کلاژن هستند توسط بدن برای ترمیم غضروف و جلوگیری از بروز آسیب دیدگی غضروف و دیسک به علت التهاب مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی سولفور هستند باعث تسریع فرایند تولید کلاژن و پروتئین خواهد شد.

مصرف خوراکی های ضد التهاب به طور طبیعی باعث کاهش میزان تورم می گردد.

محصولات سویا سرشار از ژنیستئین هستند. تصور می گردد که این ماده در تولید کلاژن نقش دارد و باعث سرکوب آنزیم هایی می گردد که به تخریب کلاژن می پردازند.

فیبر به هضم مواد غذایی یاری می کند و از بروز یبوست جلوگیری می کند تا به دیسک ستون فقرات فشار وارد نگردد. شما می توانید با مصرف مواد غذایی زیر فرایند بهبود ستون فقرات خود را در سطح سلولی افزایش دهید:

  • مصرف میگو، صدف و خرچنگ
  • سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ، اسفناج و مارچوبه
  • سبزیجات و میوه های قرمز مانند فلفل قرمز، گوجه فرنگی، لبو، توت سیاه و بلوبری
  • محصولات سویا مانند شیر سویا، پنیر سویا و توفو
  • زیتون سیاه
  • سیب و پیاز قرمز که دارای خواص ضد التهابی هستند
  • تخم کتان و تخم شربتی
  • لوبیای قرمز، دانه سویا و لوبیای سفید
  • ماهی های آب سرد مانند سالمون، ساردین، ماکرل، آنچوری و هرینگ
  • روغن زیتون
  • کدو حلوایی
  • انواع میوه، مغزها، سبزیجات و غلات
  • مصرف آب به مقدار کافی باعث می گردد که فرایند آب رسانی به دیسک برای یاری به تسریع فرایند بهبود آن شروع گردد پس شما باید روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

مصرف این مواد غذایی ارزشمند یک راهکار ساده برای افزایش سطح سلامتی بدن است. این مواد غذایی حاوی خواص ترمیم نمایندگی هستند و به تسریع فرآیند بهبود بدن یاری می نمایند. هر نوع غذا یا مایعاتی که شما مصرف می کنید بر روی سلامت شما تاثیر می گذارد پس با مصرف هوشمندانه آنها به افزایش قدرت ترمیم نمایندگی بدن خود یاری کنید. از آن جایی که درد کمر یا گردن به تنهایی و با مصرف مواد غذایی بهبود پیدا نمی کند باید کوشش کنید که قدرت ترمیم نمایندگی بدن خود را افزایش دهید.

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: فرادید
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6604

به "باید و نبایدهای درمان دیسک کمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید و نبایدهای درمان دیسک کمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید