فلاح: برکناری رییس هیات تهران تنها راه نجات کشتی مرکز است، کشتی گیران باید قدردان دبیر باشند

به گزارش نوای پرنده پارسی، چهره عنوان دار کشتی دنیا با اشاره به نابودی کشتی تهران، گفت: تنها راه حل بازگشت کشتی تهران به دوران اوج، برکناری رییس هیات کشتی تهران و آوردن یک آدم کاربلد در راس کار است.

فلاح: برکناری رییس هیات تهران تنها راه نجات کشتی مرکز است، کشتی گیران باید قدردان دبیر باشند

اکبر فلاح در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره شرایط کشتی استان تهران، اظهار کرد: هیات کشتی تهران 7 یا 8 سال است که در اختیار آقای عزیزی است و متاسفانه نتیجه مدیریت وی، شرایطی است که می بینید. به اعتقاد من هم اداره کل ورزش و جوانان تهران و هم فدراسیون کشتی طی این سال ها، هیات کشتی تهران را رها نموده اند و با وجودیکه اهمیت هیات کشتی مرکز بسیار زیاد است، هیچ نظارتی بر اوضاع آن صورت نگرفته است.

چهره پرافتخار کشتی ایران و دنیا، اضافه کرد: کشتی استان تهران همیشه قهرمانان بزرگی را به کشتی دنیا معرفی نموده و همیشه در رده های مختلف تیم های ملی، کشتی گیران زیادی داشته که پیروز شدند مدال های زیادی را برای کشتی ایران بدست بیاورند اما مدیریت فعلی کار را به جایی رسانده که تهران برای حضور در مسابقات کشتی گیر ندارد و باید از استان هایی مثل مازندران کشتی گیر بگیرد!

وی با تاکید بر اینکه راه حل بهبود شرایط اسفبار کشتی تهران، تغییر فوری رییس هیات کشتی تهران است، اعلام کرد: کشتی تهران رها شده و دیگر از بین رفته است. باعث بانی آن کسانی هستند که در این سال ها هیچ نظارتی بر عملکرد هیات کشتی نداشتند، در حالیکه وقتی دیدند اوضاع رو به وخامت می رود باید ابتدا تذکرات جدی می دادند و در صورت ادامه این شرایط، رییس هیات را اخراج می کردند. رییس هیات کشتی تهران باید 5 یا 6 سال پیش اخراج می شد اما متاسفانه بعضی ها به هر قیمتی حاضر نیستند جایگاه ریاست را رها نمایند و بخاطر کشتی، کنار بروند. متاسفانه بعضی ها نیز این شرایط را می بینند و هیچ انتقادی نمی نمایند که این کارشان ظلم به کشتی است.

فلاح با اشاره به قدرت کشتی استان تهران در زمان نه چندان دور، گفت: در زمان قدیم آنقدر امتیاز کشتی تهران در مسابقات بالا بود که می گفتند امتیازات تهران را حساب نکنید و به استان های دیگر بدهید تا آن ها هم بالا بیایند اما الان کار به جایی رسیده که استان های دیگر باید به کشتی تهران رحم نمایند!

دارنده مدال های طلا و نقره دنیا، اعلام کرد: زمان آقای طالقانی تهران در همه رده ها قهرمان شد چرا که او کارش را بلد بود و با مربیان تهران نمی جنگید اما رییس هیات فعلی دائم با مربیان تهران در حال جنگ است. مثلا در خصوص قاسمی جو که در تیم ملی شاگرد دارد، بروید ببینید هیات تهران اصلا چه کاری برایش نموده است؟ نه تنها هوای او را نداشتند، بلکه فقط با او جنگیدند.

فلاح در ادامه تبادل نظر با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای برون رفت کشتی تهران از شرایط فعلی دارد، گفت: رییس هیات کشتی تهران باید سریعا برکنار گردد و شخصی امور کشتی تهران را در دست بگیرد که کاربلد باشد و بعلاوه بر نحوه کار او نظارت نمایند، نه اینکه او را به حال خود رها نمایند تا او نیز رفیق بازی کند و کشتی تهران را به این وضع برساند.

مربی سازنده کشتی تهران، ادامه داد: قبل از اینکه آقای عزیزی ریاست هیات کشتی تهران را به دست بگیرد، شنیده بودیم او از جیبش برای کشتی خرج می نماید، اما وقتی به تهران آمد متوجه شدیم که فقط ما از دور این چیزها را می شنیدیم. باید بگویم او این کاره نیست و رییس اداره کل و رییس فدراسیون کشتی سریعا باید با برنامه ریزی درست، مشکل کشتی استان تهران را درست نمایند. من هیچوقت برای زدن رییس هیات یا فدراسیون یا مربی سراغ مرجع بالاتر نرفتم برایشان بزنم. اگر انتقادی دارم، حرفم را رک می زنم و از جای دیگر پیگیری نمی کنم. دلم برای کشتی تهران می سوزد وقتی می بینم به این حال و روز افتاده است و زحمات همه ما با بودن یک مدیر از بین می رود. صد در صد مشکل کشتی تهران مدیریتی است. مربیان ضعیف را آوردند و به آن ها بها دادند اما اصلا به مربیانی که می توانند و کارشان را بلدند، راه ندادند.

وی اضافه کرد: وقتی علی خرم دل قهرمان نوجوانان دنیا شد، حداقل این توقع را داشتیم که این بچه را تشویق نمایند و هم به مربیان و باشگاه او یک خسته نباشید خشک و خالی بگویند اما هیچ چیز ندیدیم. در این چند سال هر ملی پوشی دادیم یک خسته نباشید هم به ما نگفتند اما تا دلتان بخواهد نامه می دهند و انتقاد می نمایند که همیشه در راه ما سنگ اندازی می کنید و مدعی هم می شوند!

دارنده مدال های طلا و نقره دنیا در خاتمه با تمجید از اقدامات علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در جذب پاداش برای ملی پوشان کشتی، گفت: بخاطر پیروزیت بدست آمده به وسیله کشتی گیران در رقابت های دنیای نروژ جا دارد به مسئولان فدراسیون و هیات های کشتی، مربیان و کشتی گیران خسته نباشید و تبریک بگویم. جای خوشحالی است که کشتی دوباره جان گرفته و همه ارگان ها نیز برای دادن پاداش به کشتی گیران جلو آمده اند. این موضوع واقعا در کشتی ما بی سابقه بود و جا دارد از علیرضا دبیر که باعث و بانی این کار است قدردانی کنم. آدم باید کار خوب را تشویق کند و انتقادها را هم بگوید. من خودم در دوران قهرمانی که مدال گرفتم اصلا تشویق نشدم و اگر این موضوع در دوران ما 5 درصد بود در حال حاضر 95 درصد است. کشتی گیران باید قدردان باشند و از مسئولان فدراسیون کشتی و هیات ها تشکر نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7424

به "فلاح: برکناری رییس هیات تهران تنها راه نجات کشتی مرکز است، کشتی گیران باید قدردان دبیر باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلاح: برکناری رییس هیات تهران تنها راه نجات کشتی مرکز است، کشتی گیران باید قدردان دبیر باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید