صعود عجیب تهران در میان گرانترین شهرهای دنیا، اسامی گرانترین شهرهای دنیا؛ صندلی تهران

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران : مجله اکونومیست در تازه ترین پژوهش خود بر اساس مقایسه 140 مورد مایحتاج روزانه زندگی، 133 شهر گران دنیا را رده بندی نموده است.

صعود عجیب تهران در میان گرانترین شهرهای دنیا، اسامی گرانترین شهرهای دنیا؛ صندلی تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از همشهری آنلاین: مجله اکونومیست در گزارش سالانه خود که به تازگی منتشر شده می نویسد: با محاسبه افزایش قیمت ها بر پایه دلار آمریکا، تهران در میان همه شهرهای عظیم دنیا عظیم ترین افزایش در گرانی را طی یک سال گذشته داشته است.

در گزارشی که هر ساله از طرف واحد اطلاعاتی مجله اکونومیست تهیه می گردد قیمت 140 کالا و خدمات در 133 شهر عظیم دنیا با یکدیگر مقایسه شده و گران ترین و ارزان ترین شهرهای دنیا معرفی می شوند. در رده بندی دنیای تازه مجله اکونومیست، پاریس، هنگ کنگ و زوریخ به عنوان گران ترین شهرهای دنیا در سال 2020 معرفی شده اند.

بنا بر این گزارش جدید، تهران که سال گذشته 106اُمین شهر پرهزینه دنیا برای ساکنانش بر اساس دلار آمریکا بود، سال جاری با پرش 27 رتبه به بالا، 79اُمین شهر از این نظر شده است که حاکی از افزایش شدید هزینه زندگی در پایتخت ایران برای افرادی است که درآمد ریالی دارند.

اکونومیست می نویسد طی سالی که گذشت هیچ شهر عظیم دیگری در دنیا افزایش گرانی را تا این حد تجربه نکرده است. این نشریه تحریم های آمریکا علیه ایران را از عوامل این فرایند ذکر می نماید.

این گزارش می نویسد تهران 27 پله بر نردبان گرانی دنیا صعود داشته، اما قیمت ها در این شهر هنوز بسیار پایین تر از سه شهر بسیار گران دنیا، یعنی هنگ کنگ، زوریخ و پاریس است.

از 10 شهر گرانی که در این گزارش آمده 4 شهر در اروپا و 4 شهر در آسیا قرار دارند.

به نوشته اکونومیست، هزینه زندگی در شهرهای قاره آمریکا، آفریقا و اروپای شرقی از سال گذشته ارزان تر شده است، در حالی که شهرهای اروپای غربی گران تر شده اند.

به نوشته این گزارش، این تا حدودی نشان دهنده افزایش ارزش ارزهای اروپایی در برابر دلار آمریکاست.

مجله اکونومیست در این گزارش یادآور شده است که اقتصاد کشورهای دنیا تحت تاثیر بحران کووید19 قرار گرفته اند و علت عمده تغییر این رتبه بندی هم شیوع این بیماری است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5634

به "صعود عجیب تهران در میان گرانترین شهرهای دنیا، اسامی گرانترین شهرهای دنیا؛ صندلی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود عجیب تهران در میان گرانترین شهرهای دنیا، اسامی گرانترین شهرهای دنیا؛ صندلی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید