فارس من، هانتا ویروس چیست و چگونه منتقل می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، در شرایطی که ویروس کرونا همه گیر شده و از شیوع آن مردم جهان دچار مشکل شده اند، بحث هانتا ویروس نیز داغ است و افراد زیادی خواستار اطلاعات دقیق درباره این ویروس هستند.

فارس من، هانتا ویروس چیست و چگونه منتقل می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه با عنوان مردم را درباره خطرات هانتا ویروس آگاه کنید نوشته اند که دنبال اطلاعات دقیقی از این ویروس هستند و می خواهند با توجه به شیوع همه گیر ویروس کرونا نسبت به هانتا ویروس نیز آگاه و آگاه باشند.

بر اساس آخرین داده ها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا از دو میلیون و 251هزار نفر گذشته و شمار فوتی ها نیز از 154هزار نفر فراتر رفته است.

هانتاویروس از انسان به انسان منتقل نمی گردد

هانتاویروس به دلیل سرایت نکردن از انسان به انسان دیگری از کرونا خطرناک تر نیست. شیوع این بیماری بیشتر به وسیله حیوانات به انسان است.

موش یکی از عوامل اصلی انتقال ویروس هانتا به انسان

ویروس هانتا یکی از خطرناک ترین ویروس هایی است که توسط جوندگانی مثل موش منتقل می گردد و بیماری کشنده ای را به نام سندرم ریوی هانتا یا HSP ایجاد می نماید.

تشخیص هانتا ویروس در دهه 1950

عارضه ریوی هانتاویروس یک بیماری تنفسی شدید و گاه کشنده در انسان است که در اثر عفونت با ویروس هانتا ایجاد می گردد. این بیماری در سال 1995 جزء بیماری های خطرناک در برخی از کشورهای توسعه یافته بود. هانتا ویروس برای اولین بار در دهه 1950 در جنگ آمریکا و کره و در رودخانه Hantan در کره شناسایی شد.

راه های انتقال هانتا ویروس

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، هیچ موردی از انتقال انسان به انسان این ویروس در آمریکا ثبت نشده است. در عوض، هانتا ویروس به وسیله ادرار، مدفوع، بزاق و گزش از یک گونه آلوده منتقل می گردد.

هانتا ویروس مانند ویروس کرونا مسری نیست

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، هانتاویروس به وسیله جوندگان بسیار خاص پخش می گردد و بسیار نادر از انسان به انسان منتقل می گردد، بر خلاف ویروس کرونا که بسیار مسری است.

اطلاعات بیشتری درباره هانتا ویروس در اینجا منتشر شده که کاربران می توانند مشاهده نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4471

به "فارس من، هانتا ویروس چیست و چگونه منتقل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، هانتا ویروس چیست و چگونه منتقل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید