عکس ، خلاقیت بی نظیر چینی ها در ساخت یک کشتی اقیانوس پیمای بزرگ

به گزارش نوای پرنده پارسی، دیجیاتو نوشت: کشتی تازه New Aden چین با یاری چهار بادبان پیشرفته می تواند در هر سفر از نشر 2900 تن آلودگی کربن دی اکسید جلوگیری کند.

عکس ، خلاقیت بی نظیر چینی ها در ساخت یک کشتی اقیانوس پیمای بزرگ

کشتی های دارای بادبان مدت هاست که جای خود را به کشتی های بخار و دیزلی داده اند. اما به نظر می رسد که با حرکت به سمت دنیای عاری از کربن، شاید یک بار دیگر شاهد بازگشت این کشتی ها باشیم. یک شرکت حمل و نقل چینی کشتی غول پیکری ساخته که مصرف سوخت آن حدود 10 درصد کمتر از کشتی های معمولی است.

بر اساس بیانیه شرکت Chinas Dalian Shipbuilding Industry Co، کشتی جدیدی که New Aden نام دارد، از چهار بادبان بزرگ استفاده می نماید. طول این کشتی 333 متر است و به طور کلی عملکرد بسیار درخشانی از جمله در زمینه مصرف سوخت و حرکت در برابر باد و امواج دارد که ایمنی استفاده از آن را افزایش می دهد.

کشتی New Aden چهار بادبان قابل جمع آوری دارد که هر کدام تا ارتفاع 40 متری از عرشه بالا می روند و سطحی به اندازه 1200 متر مربع را به وجود می آورند. تیغه های سبک و مستحکم این بادبان ها که در برابر خوردگی هم مقاوم اند، می توانند به لطف سیستمی موسوم به سیستم کنترل هوشمند بادبان های هوابرد با لمس یک دکمه برافراشته شده یا پایین بیایند.

کشتی جدیدی که مانند گذشته های دور بادبان دارد

این سیستم شرایط غالب بر دریا، داده های ناوبری و بهینگی عملیات های دریایی را رصد نموده و اندازه انطباق بادبان ها با شرایط پیچیده حرکت در آب ها را بهبود می دهد تا بیشترین استفاده را از بادهای موجود بکند. سیستم مذکور بعلاوه قادر است شرایط تامین انرژی، ارتباطات، برخاست های هیدرولیک و چرخش های الکتریکی را تحت نظر قرار دهد تا به سرعت منبع خطاها را شناسایی کند.

با تمام این ها، کشتی New Aden همچنان اندازه زیادی سوخت دیزلی می سوزاند و صرفا نمایانگر پیاده سازی کوچکی برای ایده کشتی های بادبانی است. در بیانیه این شرکت گفته شده که کشتی آن ها می تواند جهت خاورمیانه و خاور دور را با 9.8 درصد سوخت کمتر طی کند و در هر سفر حدود 2900 تن کمتر کربن دی اکسید به هوا بفرستند.

حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا بقیه شرکت ها هم در این جهت قدم می گذارند و از فناوری های سبزتر استفاده خواهند کرد یا خیر.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7707

به "عکس ، خلاقیت بی نظیر چینی ها در ساخت یک کشتی اقیانوس پیمای بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، خلاقیت بی نظیر چینی ها در ساخت یک کشتی اقیانوس پیمای بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید