عمان جایگزین امارات در روابط تجاری با ایران می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عمان با بیان اینکه عمان جایگزین امارات در روابط تجاری ایران با سایر کشورها می گردد، گفت: هزینه حمل و نقل و تجارت به وسیله این کشور در مقایسه با امارات کمتر است و بنادر این کشور فاصله کمتری با ایران دارند.

عمان جایگزین امارات در روابط تجاری با ایران می گردد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

احمد آزادمرد امروز در حاشیه نشست تجاری ایران و عمان در گفت وگو با خبرنگار بازرگانی خبرنگاران، اظهار کرد: با برداشته شدن تحریم ها شرایط همکاری میان ایران و عمان گسترش یافته است و با توجه به اینکه ایران با این کشور از گذشته رابطه خوبی در زمینه سیاسی، بازرگانی و فرهنگی دارد، در شرایط جدید امکان توسعه این روابط وجود دارد.

وی اضافه نمود: خط کشتیرانی بندرعباس و خصب عمان یک سال است که با همت مشترک اتاق بازرگانی ایران- عمان راه اندازی شده و مسیری برای صادرات و واردات کالاهای ایرانی فراهم آورده است.

رئیس مرکز تجاری ایران و عمان ادامه داد: کوشش بازرگانان دو کشور برای توسعه روابط تجاری میان ایران و عمان روبه افزایش است.

وی توضیح داد: عمان با توجه به شرایط برنامه مناسبی که دارد، امکان ارتباط ایران برای صادرات و واردات محصولات موردنظر با سایر کشورها را دارد که این کشور می تواند جایگزینی برای امارات در آینده باشد.

آزادمرد یادآور شد: مدیرعامل بندر صحار و قائم مقام بندرتجاری عمان اکنون در رأس هیئتی 8 نفره تجاری به اتاق بازرگانی ایران آمده اند تا شرایط توسعه همکاری ها به شکل یادشده فراهم گردد.

امکان صادرات محصولات ایران و آمریکا به وسیله عمان فراهم است

رئیس مرکز تجاری ایران و عمان گفت: بندر صحار نیز به راحتی می تواند آن چیزی که اکنون ایران به وسیله امارات به سایر کشورها صادر یا از آنها وارد می نماید جایگزین گردد و این کشور آمادگی صادرات محصولات ما به تمام کشورها از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا دارد.

وی گفت: مقام عمانی در این نشست یادآور شد که با توجه به روابط تجاری این کشور با تانزانیا و برزیل امکان تامین محصولات وارداتی موردنیاز بخش کشاورزی ایران از این مکان وجود دارد.

آزادمرد در ادامه صحبت های خود با اشاره به دورنمای روابط تجاری ایران و عمان گفت: امیدواریم که بتوانیم در آینده عمان را در معاملات تجاری خود جایگزین امارات کنیم زیرا تجارت از این طریق هزینه کمتری برای ما خواهد داشت.

وی در مورد کاهش هزینه گفت: فاصله بندر صحار تا ایران و خدماتی که در این کشور به ما ارائه می گردد در مقایسه با امارات کمتر است که این عوامل در نهایت هزینه تمام شده تجارت را کاهش می دهد.

رئیس مرکز تجاری ایران و عمان همچنین در مورد وضعیت مرکز تجاری ایران در عمان گفت: قرار است که با حضور رئیس اتاق بازرگانی وین و چند نفر از اعضای هیئت رئیسه اتاق ماه آینده به عمان برویم و شرایط راه اندازی این مرکز تجاری با موضوع اتاق یزد آنالیز کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2540

به "عمان جایگزین امارات در روابط تجاری با ایران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان جایگزین امارات در روابط تجاری با ایران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید