طرح سرای کارگران روزمزد با دستور استاندار خراسان شمالی اجرا می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/خراسان شمالی عضومجمع مشورتی دانشجویان خراسان شمالی از تصویب طرح سرای کارگران روزمزد در مجمع مشورتی دانشجویان استاندار در بجنورد اطلاع داد.

طرح سرای کارگران روزمزد با دستور استاندار خراسان شمالی اجرا می گردد

صادق گلیانی، در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه طرح سرای کارگران روزمزد برای اولین بار در کشور قرار است که اجرایی گردد، اظهار کرد: کارگران روزمزد در بجنورد، در دو مکان تعیین چهارراه باسکول و چهار راه میدان بار در فصل های مختلف سال در سرمای زمستان در گرمای هوا چشم انتظار کاری با مزود روزانه هستنند.

وی با بیان اینکه تجمع کارگران در محیط شهری یکی از معضل های شهری است، اضافه نمود: نوع به کارگیری این افراد حمل ونقل آنها تا محیط کار، برازنده جامعه اسلامی نیست و از همین جهت اجرای طرح سرای کارگران روزمزد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

گلیانی با تاکید بر اینکه کارگران روزمزد با دشواری های بسیاری در جامعه امروزی روبرو هستند، ادامه داد: این طرح ساز و کار و راه چاره های مناسبی با امکانات شهری موجود در بجنورد برنامه ریزی شده که این سرا سه بخش اساسی دارد.

عضو مجمع مشورتی دانشجویان استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در طرح سرای کارگران روزمزد توجه ویژه ای برای به کارگیری کارگران روزمزد شده است، توضیح داد: در هرج و مرج کاری، بدون توجه به توان جسمی و تخصصی که کارگران دارند به صورت انتخابی توسط کارفرما به کار گرفته می شوند که این رویه موجب می گردد افراد با توان جسمی ضعیف تر، سخت تر به کارگیری شوند و از همین جهت سازکاری تبیین شده است که هر فرد متناسب با تخصص و توان جسمی با احترام به کار گرفته گردد.

وی با تاکید بر اهمیت توانمندسازی کارگران روزمزد، بیان نمود: مادامی که کارگران تخصص های لازم را بدست نیاورده اند ریشه این مشکل حل نمیگردد و بیشتر این توانمندسازی مربوط به کار ساختمانی است و اگر کوچکترین تخصص ها مانند سیمانکاری، گچ کاری وتیغه چینی را آموزش دهیم به راحتی این افراد را به استادکارهای ماهری تبدیل میکنیم که دارای تخصص علمی و تجربی می شوند .

گلیانی با اشاره به اینکه سه سال برای این طرح تحقیق میدانی اجرا شده است، ادامه داد: مقاله علمی این طرح توسط جشنواره های علمی مورد پذیرش قرار گرفته است و در حال حاضر منتظر همت مسئولین هستیم تا با تکیه بر توان جوانان استان گامی در جهت بهبود کیفیت شهری در شهر بجنورد بردارند.

وی با تاکید براینکه این طرح برای تمام شهرهای کشور می تواند اجرایی گردد، بیان نمود: در حال حاضر طرح سرای کارگران روزمزد در مجمع مشورتی استاندار خراسان شمالی مصوب شده است و به دنبال اجرایی شدن این طرح هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6261

به "طرح سرای کارگران روزمزد با دستور استاندار خراسان شمالی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح سرای کارگران روزمزد با دستور استاندار خراسان شمالی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید