طراحی نقشه هوشمند تردد شهروندان در شیراز

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی شهروندان، یک اپلیکیشن نقشه هوشمند شهرداری شیراز برای چگونگی حضور در نواحی پرتردد و مکان های شلوغ شهر طراحی شده است.

طراحی نقشه هوشمند تردد شهروندان در شیراز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سعید حیدری یکشنبه 10 فروردین در جمع خبرنگاران به تشریح کارکرد این اپلیکیشن پرداخت و گفت: شهروندان با نصب این اپلیکیشن از طریق بازار یا اپ استور روی تلفن همراه خود می توانند اجتماعات افراد پیاده، افزایش تراکم ازلحاظ جمعیتی و نواحی پرتردد را روی نقشه مشاهده کنند و در صورت شلوغی در آن نواحی حضور پیدا نکنند.

او اضافه نمود: همچنین در راستای کاهش حضور شهروندان در حوزه های شهرداری شیراز، هم اکنون 53 سامانه شهرداری همچون استعلام آپارتمان های مسکونی، کمسیون ماده 100 و ... بر بستر اینترنت قابل دسترسی و امکان دورکاری و استفاده آنلاین از آن ها فراهم است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز استان فارس اضافه نمود: تعداد کل سامانه های فعال در شهرداری 185 عدد است که 106 سامانه کاربردی و 79 سامانه اطلاع رسانی است که شامل پرتال ها، پایگاه های خبری و سامانه شفافیت شهرداری است. از 106 سامانه کاربردی 53 عدد از سامانه ها در حال حاضر قابلیت دورکاری دارد و 20 سامانه دیگر نیز به زودی با این قابلیت فراهم می شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک که شامل زیرمجموعه هایی همچون استعلام آپارتمان های مسکونی، کمسیون ماده 100، نوسازی، حفاری و ... است کلیه زیرمجموعه ها به غیراز حوزه نقشه که از نرم افزار Arc GIS استفاده می کنند از طریق اینترنت قابلیت دسترسی است.

او اضافه نمود: شهروندان می توانند کلیه درخواست های خود را به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه 137 ثبت و پیگیری کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: ثبت درخواست استعلام از طریق سامانه شهروند سپاری، ثبت درخواست سامانه الکترونیکی و جمع سپاری در دستور کار قرارگرفته که به زودی در اختیار خبرنگارانان قرار خواهد گرفت تا شهروندان شیرازی بتوانند بدون مراجعه حضوری به حوزه های مختلف شهرداری خدمات لازم را دریافت کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز همچنین برگزاری جلسات مدیریتی در شهرداری از طریق وب کنفرانس را یکی دیگر از اقدامات اجرا شده در راستای حفظ سلامت کارکنان گفت.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4163

به "طراحی نقشه هوشمند تردد شهروندان در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی نقشه هوشمند تردد شهروندان در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید