ضرر 1.5 تریلیون دلاری ویروس کرونا به بورس های دنیا

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا، بازار کالا ها بیشترین ضرر را دیدند و ارزش دارایی های امنی مانند ین ژاپن و فرانک سوئیس افزایش یافت.

ضرر 1.5 تریلیون دلاری ویروس کرونا به بورس های دنیا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ؛ ویروس کرونا بازار های دنیای را متزلزل نموده است. این ویروس از تاریخ 20 ژانویه تا کنون، 1.5 تریلیون دلار از ارزش بورس های دنیای را از بین برده است.

این اتفاق در حالی اتفاق افتاده که معاملات بورس چین و هنگ کنگ به دلیل تعطیلات سال نو، تعطیل است. در چنین شرایطی، این میزان ضرر رخدادی کم نظیر است.

با سقوط سهام خزانه داری و معالات بورس آمریکا، سقوط بورسی در بازار دارایی ها اپیدمی شده است. در این میان، بازار مواد خام بیشترین آسیب را دیده است. شاخص کالا های خام بلومبرگ نشان می دهد که ارزش آن ها 4.5 درصد کاهش یافته است.

در این شرایط، که سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه می گردند، ارزش بازار دارایی های امن بالا رفته است. شاخص اوراق قرضه کل دنیا در بلومبرگ نشان از افزایش 1.3 درصدی ارزش این اوراق دارد و شاخص دلار نیز 1.3 درصد تقویت شده است.

پیتر کیسلر، مدیر سبد دارایی در یک صندوق مدیریت دارایی می گوید: در زمان شیوع سارس در سال 2002-2003 بازار های دارایی 10 درصد سقوط کردند. حالا نیز روندی مشابه آن مشهود است؛ چرا که تقریبا تمام دارایی ها در سطوح قیمتی بسیار گران معامله می شوند.

تا بامداد چهارشنبه 29 ژانویه در مجموع ابتلای پنج هزار و 974 به کرونا از 31 استان سرزمین اصلی چین از جمله یک هزار و 239 مورد وخیم و بحرانی به کمیته ملی بهداشت و سلامت چین اعلام شده است.

ویروس کرونا همچنین تا بامداد امروز چهارشنبه باعث مرگ 132 تن شده است و 103 مورد هم درمان شده اند در حال حاضر در مجموع 9 هزار و 239 تن به ابتلا به این بیماری مشکوک هستند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3659

به "ضرر 1.5 تریلیون دلاری ویروس کرونا به بورس های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر 1.5 تریلیون دلاری ویروس کرونا به بورس های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید