شکسته شدن قیمت تخم مرغ روی سر مصرف کننده، چرا خراسان جنوبی هم باید مثل بقیه استان ها باشد؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، در حالی تخم مرغ در خراسان جنوبی به قیمت هر کیلوگرم 22 هزار تومان به فروش می رسد که این استان، فراوری کننده تخم مرغ است و نباید چنین قیمتی در بازار های آن وجود داشته باشد.

شکسته شدن قیمت تخم مرغ روی سر مصرف کننده، چرا خراسان جنوبی هم باید مثل بقیه استان ها باشد؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از بیرجند، چند روزی است که زمزمه گرانی تخم مرغ از بازار خراسان جنوبی شنیده می گردد.

مردم از رسیدن قیمت تخم مرغ به قیمت هر کیلو 22 الی 23 هزار تومان خبر می دهند که افزایش حدود 4 الی 5 هزار تومانی را نسبت به قبل نشان می دهد.

در خراسان جنوبی که فراوری کننده تخم مرغ است و هزینه ای برای حمل و نقل آن دریافت نمی گردد، نباید قیمت به این شکل افزایش پیدا کند.

نارضایتی مردم از بالا رفتن قیمت تخم مرغ

محمودی یکی از شهروندان بیرجندی می گوید: شانه هزار و 800 گرمی تخم مرغ از چند روز پیش با قیمت 43 هزار تومان در بازار عرضه می گردد.

او ادامه می دهد: با این حساب هر کیلو تخم مرغ با قیمت کیلویی 22 هزار تومان در بازار و مغازه ها به فروش می رسد که نسبت به قبل افزایش دارد.

محمودی بیان می نماید: از یک مغازه دار شنیدم که مبلغ خرید هر کیلوگرم تخم مرغ تا 15 مهر ماه 15 هزار تومان بوده که بعد از آن به 19 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید

  • چوب دلالی لای چرخ صنعت مرغداری / وقتی پَر مرغ از گرانی نهاده ها می ریزد!

این شهروند بیرجندی اسم می نماید: در خراسان جنوبی نباید چنین اتفاقی رخ دهد، زیرا این استان فراوری کننده تخم مرغ است و بسیاری از هزینه هایی که سایر استان ها می پردازند در این استان وجود ندارد.

او می گوید: یکی از این هزینه ها، هزینه حمل و نقل است که در خراسان جنوبی به واسطه فراوری کننده بودن از کسی دریافت نمی گردد.

برای پیگیری این موضوع تماس گرفتیم با بیکس مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تا ببینیم ریشه این موضوع کجاست.

او گفت: از ابتدای سال بررسی های مختلف از مرغداری ها گرفته و قیمت های پیشنهادی به نهاد های بالادستی ارسال شد، اما افزایش قیمتی در استان رخ نداد.

بیکس اظهار کرد: قیمتی که در حال حاضر مطرح شده است به صورت کشوری تصویب شده و در همه استان ها باید تخم مرغ با همین قیمت فروخته گردد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعلام کرد: این قیمت در استانی مثل تهران کاهشی است، زیرا قبلا هر شانه تخم مرغ در این استان 56 هزار تومان فروخته می شد.

او ادامه داد: در روز چهارشنبه دوباره ستاد تنظیم بازار کشور تشکیل می گردد و امیدواریم این قیمت در خراسان جنوبی اصلاح گردد.

بیکس اسم کرد: هزینه هایی که تحت اسم حمل و نقل و کرایه باید از سایر استان ها دریافت گردد، در قالب فاکتوری جدا از آن ها گرفته می گردد.

با این حال باید دید که دوباره بازار به روال قبلی خود باز خواهد گشت یا باید قیمت نو تخم مرغ را باور کرد.

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7393

به "شکسته شدن قیمت تخم مرغ روی سر مصرف کننده، چرا خراسان جنوبی هم باید مثل بقیه استان ها باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکسته شدن قیمت تخم مرغ روی سر مصرف کننده، چرا خراسان جنوبی هم باید مثل بقیه استان ها باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید