ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی امروز افتتاح می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از حضور 30 استان در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی هم زمان با دومین جشنواره ملی گردشگری در استان اطلاع داد.

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی امروز افتتاح می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی این استان، با اعلام این خبر اظهار کرد: آذربایجان غربی برای ششمین سال متوالی میزبان هنرمندان صنایع دستی از سراسر کشور خواهد بود و طبق برنامه ریزی ها و هماهنگی های به عمل آمده، اکثر استان ها در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: این نمایشگاه همانند سال های گذشته، یک نمایشگاه کاملا تخصصی مربوط به عرضه و فروش محصولات صنایع دستی اصیل ایرانی خواهد بود و هیچ کالا و محصولی که ارتباطی با صنایع دستی و هنرهای سنتی ایرانی نداشته باشد، در این نمایشگاه عرضه نخواهد شد.

جباری اضافه کرد: کالاها و محصولات ارایه شده در این نمایشگاه شامل رشته های مختلف صنایع دستی از قبیل گلیم، چرم، رودوزی های سنتی، شیشه گری، سنگ های قیمتی و رشته های چوبی خواهد بود.

او ادامه داد: تعداد غرفه های در نظر گرفته شده این نمایشگاه 100 غرفه است و امکانات رفاهی و اسکان برای تمامی غرفه داران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه در این نمایشگاه هنرمندان برتر و شاخص از سراسر کشور حضور خواهند یافت و جدید ترین محصولات و تولیدات خود را ارائه خواهند کرد، فرصت بسیار خوبی برای عموم شهروندان و علاقه مندان به صنایع دستی است که از آنها بازدید نموده و با قیمت مناسب اقدام به خرید نمایند.

او اضافه کرد: از آنجا که این نمایشگاه همزمان با جشنواره ملی گردشگری و در یک مکان برگزار می گردد، افزایش تعداد بازدید نمایندگان نسبت به سال قبل قابل پیش بینی است.

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی همزمان با دومین جشنواره ملی گردشگری و همچنین جشنواره استانی غذا و هنر آشپزی از تاریخ 26 لغایت 29 مرداد ماه در پارک جنگلی ارومیه که یکی از جاذبه های گردشگری شهر نیز محسوب می گردد، برگزار خواهد شد.

جاجیم بافی، گلیم بافی، منبت کاری، ریزه کاری، شیشه گری، چاپ های سنتی و رنگرزی، رودوزی، معرق کاری و پیکره تراشی از جمله صنایع دستی آذربایجان غربی محسوب می گردد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2002

به "ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی امروز افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی امروز افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید