سفر هیات اماراتی به تهران برای بهبود روابط

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک مقام ارشد اماراتی سه شنبه شب به وقت تهران در تبادل نظر با یک خبرگزاری انگلیسی گفت که قرار است یک هیات اماراتی برای بهبود روابط تا چندی دیگر به تهران سفر کند.

سفر هیات اماراتی به تهران برای بهبود روابط

انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات عربی متحده در تبادل نظر با خبرگزاری رویترز مدعی شد که بابت فعالیت های منطقه ای ایران نگرانی دارد.

این مقام اماراتی اضافه نمود که تبادل نظر و همکاری مالی را بخشی از اقدامات اعتماد ساز با ایران می داند، اما این ها زمان می برند. قرقاش گفت، حتی اگر مذاکرات هسته ای ایران به نتیجه مثبتی برسد، همه نگرانی ها در مورد سیاست های ایران رفع نخواهد شد.

انور قرقاش از کوشش امارات برای بهبود روابط با تهران اطلاع داد و گفت که قرار است یک هیات از این کشور به ایران سفر کند. انور قرقاش در مورد زمان سفر این هیات گفت: هر چه زودتر بهتر.

وی اضافه نمود: ایرانی ها بهبود روابط با کشور های جنوب خلیج (فارس) را به رسمیت شناخته اند. ما این موضوع را مثبت ارزیابی می کنیم.

مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات اخیرا در ارتباط با روابط امارات و ایران گفته بود که ابوظبی گام هایی برای کاهش تنش ها با ایران برداشته است.

از سوی دیگر، منابع رسمی امارات بتازگی از گفت و گوی تلفنی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی او اطلاع دادند.

وام، خبرگزاری رسمی امارات در این خصوص گزارش داده بود که در این گفت و گوی تلفنی، دو طرف روابط دوجانبه، زمینه های همکاری مشترک و راه های توسعه آن را در راستای منافع مشترک مورد بحث و آنالیز قرار داده اند.

وام در ادامه اضافه نموده بود که وزیر امور خارجه امارات اعلام نموده است ابوظبی خواستار همکاری مشترک با ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست و مبارزه با چالش تغییرات اقلیمی است.

منبع: فارس

منبع: فرارو
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7502

به "سفر هیات اماراتی به تهران برای بهبود روابط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هیات اماراتی به تهران برای بهبود روابط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید