دیک چنی: خروج آمریکا از منطقه تنها به نفع ایران و روسیه خواهد بود

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا ضمن انتقاد از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، ایران را به کوشش برای در اختیار داشتن سلاح اتمی متهم کرد.

دیک چنی: خروج آمریکا از منطقه تنها به نفع ایران و روسیه خواهد بود

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیک چنی معاونرئیس جمهور آمریکا در دوره جورج بوش که در دبی حضور دارد، هشدار داد که خروج آمریکا از خاورمیانه تنها به نفع ایران و روسیه خواهد بود.

به نوشته وبگاه شبکه خبری ای بی سی نیوز دیک چنی وزیر دفاع و معاون ریاست جمهوری پیشین آمریکا که برای شرکت در مجمع راهبری اعراب به امارات سفر نموده است، درباره خروج نیروهای آمریکا از منطقه و نقش آن در تقویت مواضع روسیه گفت: روسیه همیشه مترصد پرکردن خلا قدرت است و به همین دلیل نیروهای روسی همزمان با ترک نظامیان آمریکا از شمال سوریه به سرعت وارد منطقه شدند.

دیک چنی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بعضی گروه های تروریستی در منطقه همچون القاعده و داعش گفت:بعضی نیروهای شرور در خاورمیانه و همچنین عوامل تاثیرگذار مزاحم خارج از منطقه در حال فعالیت در خاورمیانه هستند. خروج از منطقه نوعی دیگری از واگذاری قدرت به آن هاست.

در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نموده که ایران فعالیتی در زمینه ساخت سلاح اتمی ندارد و ایران خود بارها تاکید نموده که برنامه هسته ای اش مسالمت آمیز است، این مقام ارشد اسبق آمریکایی مدعی شد که سران ایران خواهان در اختیار داشتن جنگ افزار اتمی هستند.

دیک چنی همچنین ناتو را نیز قدرتمندترین ائتلاف در تاریخ دنیا معاصر خواند.

کلی کرفت سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در روزهای گذشته در مورد ایران گفت که اگر ایران به رفتارهای شرورانه خود ادامه دهد، دولت ترامپ از ابزارهای دیگری استفاده می نماید. این دیپلمات آمریکایی از تداوم اعمال فشار دولت ترامپ بر ایران و استفاده از گزینه های دیگر در صورت عدم تغییر در رفتار ایران اطلاع داد.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز یکشنبه بار دیگر ایران را به ایجاد بی ثباتی در غرب آسیا متهم کرد و گفت واشنگتن با اعمال فشار به تهران، کوشش می نماید ایران را به کشور عادی تبدیل کند.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3262

به "دیک چنی: خروج آمریکا از منطقه تنها به نفع ایران و روسیه خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیک چنی: خروج آمریکا از منطقه تنها به نفع ایران و روسیه خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید