سعد حریری به دنبال بر هم ریختن فضای لبنان است

به گزارش نوای پرنده پارسی، سیدرضا صدرالحسینی با اشاره به بازگشت سعد حریری پس از سه ماه از فرانسه به لبنان، گفت: با توجه به حرف هایی که در چند روز گذشته مطرح شده، به نظر می رسد جریان های منتسب به جریان های نظام سلطه به دنبال بر هم ریختن فضای لبنان هستند.

سعد حریری به دنبال بر هم ریختن فضای لبنان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت و گو در مورد بازگشت سعد حریری از پاریس و تحرکات جدید 14 مارس و کشمکش های سیاسی در لبنان با دکتر سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

سید رضا صدرالحسینی در شروع با تصریح بر اینکه شرایط امروز لبنان را نمی توان بدون توجه به سوابق سعد حریری مورد توجه قرار داد، گفت: با وجود احترامی که بخشی از مردم لبنان به خانواده سعد حریری داشتند و همکاری های سیاسی که حزب الله با او انجام داد، اما متأسفانه منافع فردی و جریان های حامی او همچون 14 مارس که متصل به جریان های خارج از لبنان بودند را به منافع لبنان و مردم ایشان ترجیح داد. سعد حریری با استعفای بی موقع خودش در مراحل گوناگون باعث تنش های قابل توجه شد.

وی اشاره نمود: تقریباً از 14 ماه پیش جریان هایی در داخل لبنان به دنبال آشوب کشیدن و بی دولت کردن این کشور بودند که متأسفانه سعد حریری نیز با آن ها همکاری کرد. بعد از مدیریت و تعامل بسیار خوب بین رئیس جمهور، حزب الله و جریان های مردمی در این کشور به وجود آمد، فضای سیاسی در لبنان کنترل شد.

این کاشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به بازگشت سعد حریری پس از سه ماه از فرانسه، مطرح کرد: با توجه به مصاحبه ها و حرف هایی که در چند روز گذشته و پس از بازگشت به لبنان توسط حریری مطرح شده است، به نظر می رسد جریان های منتسب به جریان های نظام سلطه به دنبال بر هم ریختن فضای لبنان هستند. این مسئله سبب می گردد باید توجه ویژه ای از محور سیاسی، اجتماعی و بهداشتی و درمانی لبنان داشته باشیم.

وی از حسن دیاب نخست وزیر منتخب لبنان به عنوان فردی دانشگاهی یاد کرد و بیان داشت: جریان های سیاسی لبنان باید کاری نمایند که کشور آرامش داشته باشد تا نخست وزیر این کشور بتواند در حوزه مقابله با کرونا پیروز گردد و هم اینکه کشور لبنان از این شرایط مالی خارج گردد؛ شرایطی که به دنبال خیانت عربستان و امارات با خارج کردن پول هایشان از لبنان انجام دادند، ایجاد شد و ارزش پول این کشور کاهش پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4474

به "سعد حریری به دنبال بر هم ریختن فضای لبنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعد حریری به دنبال بر هم ریختن فضای لبنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید