سرنوشت ورزش کشور نباید به المپیک گره بخورد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، سیدنصرالله سجادی عصر چهارشنبه در نشست با روسای هیئت های ورزشی استان اردبیل اضافه نمود: ما سال جاری بازی های امپیک و پارالمپیک را به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی جهان در پیش داریم و برای موفقیت در آن از دو سال پیش و بعد از بازی های آسیایی برنامه ریزی نموده ایم.

سرنوشت ورزش کشور نباید به المپیک گره بخورد

وی با بیان اینکه در این مدت برای کسب بیشترین سهمیه و نیز مدال آوری در المپیک برای تمام فدراسیون ها تاکید شده بود، ادامه داد: حضور ایران با 68 سال قدمت زیادی در المپیک ندارد و طی دوره های قبلی مجموعا 640 ورزشکار ایرانی در این رقابت به میدان رفته اند که آمار بالایی نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به کوشش های دو سال گذشته یادآور شد: با زحماتی که ورزشکاران و فداراسیون ها در دو سال گذشته متحمل شدند توانستیم 63 سهمیه المپیک بگیریم که بعد از المپیک مونترال بیشترین سهمیه را در بین دوره های حضورمان کسب شده است.

وی با اشاره به حضور 86 ورزشکار ایرانی در المپیک مونترال متذکر شد: در این دوره که بعد بازی های آسیایی تهران حضور یافتیم رشته هایی نظیر فوتبال و واترپلو نیر بودند، ضمن اینکه در بعضی رشته ها مثل وزنه برداری بدون کسب سهیمه نیز ورزشکاران می توانستند حضور پیدا نمایند، در کل می توان گفت با توجه به شرایط متفاوت کنونی در این دوره بیشترین تعداد نفرات را در بین دوره های مختلف حضورمان داریم.

سجادی با ابراز امیدواری به کسب نتایج خوب از سوی ورزشکاران کشورمان در المپیک ریو تاکید نمود که زحمات زیادی کشیده شده و من به کسب مدال از سوی ورزشکاران خوشبینم.

وی وی با بیان اینکه موفقیتمان در پارالمپیک نیز با توجه به افزایش تعداد نفرات و احتمال مدال آوری بالاست، توضیح داد: مدال آوری و موفقیت در المپیک ریو به تصمیم گیری های ورزش کشور یاری می نماید، با این حال نباید سرنوشت ورزش کشور و حتی رشته های ورزشی را به المپیگ گره زد.

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان موفقیت های ورزشی را با توجه به شرایط ویژه مالی و اعتبارات تخصیص یافته قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد با حرکت جهادی که نشات گرفته از عشق و علاقه زحمت کشان ورزش در جای جای ایران اسلامی است، زمینه های بیشتر موفقیت در میادین جهانی و بین المللی فراهم گردد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 14 هزار هیئت ورزشی در کشور بیان کرد: هیچ دستگاهی در کشور چنین ساختارمند نبوده و با این گستردگی فعالیت ندارد، اما مجموعه ورزش با عشق و بی تمنا در حال اجرا وظایفی هستند که برای تک تک جامعه تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4053

به "سرنوشت ورزش کشور نباید به المپیک گره بخورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت ورزش کشور نباید به المپیک گره بخورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید