ساز و کار تعویض پلاک وسایل نقلیه مشخص شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، نمایندگان مجلس ساز و کار تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت از طریق نیروی انتظامی را مشخص کردند.

ساز و کار تعویض پلاک وسایل نقلیه مشخص شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کنندگان مجلس در نشست علنی شامگاه امروز یکشنبه (8 اسفند) مجلس شورای اسلامی در فرایند بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بند (ز) و (ط) تبصره (10) ماده واحده لایحه بودجه 1401 موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند (ز) تبصره (10) ماده واحده لایحه آمده است: دولت مکلف است وجوه حاصل از جریمه­های دریافتی موضوع قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب 19/7/1373 مجمع تشخیص مصلحت نظام را تا مبلغ دو هزار میلیارد (2.000.000.000.000) ریال دریافت و به ردیف درآمدی شماره 150113 نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

در بخش درآمدی بند (ط) تبصره (10) ماده واحده لایحه آمده است؛ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال 1401 سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد نماید که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به صورت برخط انجام و مراجعه حضوری اشخاص صرفاً برای احراز هویت فرد، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک باشد. در این راستا نیروی انتظامی موظف به انجام اقدامات زیر است:

1 - پلاک را صرفاً از طریق مؤسسات مجاز و صاحب صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه مندرج در جدول شماره (16) این قانون را از متقاضی دریافت و سهم موسسه ذی ربط را به­طور مستقیم پرداخت و مابقی را به ردیف درآمدی 140114 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه داری کل واریز نماید. نیروی انتظامی موظف به اعلام جزئیات دریافتی به متقاضیان است.

2- به استناد تبصره (1) ماده (30) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400 مالیات نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت را در هنگام فک و نصب پلاک به ترتیب مقرر شده از طریق سازمان امور مالیاتی کشور دریافت و به حساب مربوطه نزد خزانه­داری کل کشور واریز کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7648

به "ساز و کار تعویض پلاک وسایل نقلیه مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساز و کار تعویض پلاک وسایل نقلیه مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید