راه چاره بهبود شرایط کارگران، کنترل تورم است نه افزایش مزد

به گزارش نوای پرنده پارسی، پنجاه و سومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با سه دستور جلسه اصلاح تعرفه گاز صنایع کوچک و میانه در لایحه بودجه سال 1401، تبعات درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها و ابلاغ بخشنامه حذف 20 درصد معافیت حق بیمه سهم کارفرمایان گلخانه داران به وسیله سازمان تأمین اجتماعی با حضور استاندار فارس، رئیس اتاق شیراز و مدیران کل استان و نمایندگان بخش خصوصی استان فارس برگزار گردید.

راه چاره بهبود شرایط کارگران، کنترل تورم است نه افزایش مزد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در این نشست گفت: به واسطه همراهی های بخش های مختلف استان با بخش خصوصی و فعالان مالی، اتاق شیراز در ارزیابی های فضای کسب وکار کشور در سه ماهه گذشته، جزو سه استان برتر در بهبود فضای کسب وکار شده است.

جمال رازقی جهرمی افزود: بر اساس نتایج پایش فضای کسب وکار کشور؛ رتبه فضای کسب وکار استان در سال 99 معادل 13 و در بهار سال 1400 در جایگاه 11 قرار داشته است که علیرغم عدم بهبود میانگین کشوری بهبود فضای کسب وکار، در پاییز سال جاری، استان فارس در شاخص بهبود فضای کسب وکار در کشور به رتبه سوم دست یافته است.

رازقی اظهار کرد: این موفقیت حاصل کوشش و همت بخش خصوصی و دولتی در کنار هم است و ما به عنوان اتاق شیراز از هیچ کوششی برای رونق فراوری، تسهیل فعالیت فعالان بخش خصوصی و بهبود فضای استان دریغ نخواهیم کرد و در کنار دغدغه مندان این حوزه هستیم.

رئیس اتاق شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سردرگمی بخش خصوصی در پی بخشنامه های مکرر برای درج قیمت بر روی کالاها افزود: صدور بخشنامه های مکرر و ایجاد قوانین تازه موجب ایجاد سردرگمی برای واحدهای فراوریی و فراوریکنندگان، فعالان بخش خصوصی، بازار، شرکت های پخش و فروشگاه ها شده است و بعلاوه این موضوع درج قیمت فراوریکننده بر روی کالا تبعات منفی را در پی داشته که باید برای برطرف این موضوع تصمیم گیری قاطعانه ای انجام گردد.

رازقی بعلاوه در مورد تصمیم شورای عالی کار و افزایش حقوق کارگران در سال 1401 نیز ادامه داد: نرخ دستمزد سال جاری عدد نجومی 57 درصد در نظر گرفته شده است که این افزایش دستمزد بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید کارگر را به همراه نخواهد داشت زیرا تورم اجازه بهبود را نمی دهد و راه چاره بهبود شرایط کارگران کنترل تورم جامعه است که می تواند افزایش حقوق و افزایش قدرت خرید را در پی داشته باشد.

وی توضیح داد: به جای کنترل تورم، بر روی افزایش دستمزد تمرکز شده است درحالی که زمانی که تورم مهار گردد افزایش دستمزد می تواند به افزایش معیشت مردم یاری کند.

رازقی توضیح داد: این در حالی است که در اقدام دیگری مجلس سود عوارض گمرکی ماشین آلات فراوریی را حذف نموده است در کشوری که مقدار استهلاک سرمایه در چند سال اخیر بیشتر از نرخ سرمایه گذاری بوده است، برقرار کردن سود عوارض گمرکی بر. ورود ماشین آلات فراوریی مصیبتی است که گریبان فراوری را گرفته است.

وی گفت: حذف ارز 4200 تومانی الزاماً باید مابه التفاوتش باید به اقشار آسیب پذیر و حقوق بگیران سابق برسد در غیر این صورت سال تازه انتظار تورم بسیار بالایی می بایست داشته باشیم و بعلاوه از یک طرف قیمت نهاده های فراوری و دستمزد افزایش داده می گردد و از طرف دیگر به فراوریکننده اجازه افزایش قیمت داده نمی گردد.

در ادامه این جلسه اصلاح تعرفه گاز صنایع کوچک و میانه در لایحه بودجه سال 1401، تبعات درج قیمت فراوریکننده بر روی کالاها و ابلاغ بخشنامه حذف 20 درصد معافیت حق بیمه سهم کارفرمایان گلخانه داران به وسیله سازمان تأمین اجتماعی مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7609

به "راه چاره بهبود شرایط کارگران، کنترل تورم است نه افزایش مزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره بهبود شرایط کارگران، کنترل تورم است نه افزایش مزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید