دفتر رئیس جمهور اوکراین موظف شد دیدار با پوتین را برنامه ریزی کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امروز دوشنبه اظهار داشت که رئیس دفتر خود را مأمور کرده است تا نشستی را میان او و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ترتیب دهد.

دفتر رئیس جمهور اوکراین موظف شد دیدار با پوتین را برنامه ریزی کند

رئیس جمهور اوکراین در این خصوص گفت: آنچه از اهمیت زیادی برخوردار است، برگزاری این دیدار است؛ محل نشست مذکوردر زمره جزییات به شمار می آید.

ولادیمیر زلنسکی در این باره اضافه کرد: فکر می کنم شرایط به سمت چنین جلسه ای می رود. در واقع من پیشنهاد دادم که در دونباس دیدار کنیم. رئیس جمهور (پوتین) آمادگی خود را اعلام کرد و پیشنهاد داد در مسکو دیدار کنیم.

زلنسکی اضافه کرد: من آندره یرماک (Andrei Yermak) رئیس دفترم را موظف کردم در تماس با دولت رئیس جمهور پوتین به درک متقابل و توافق بر سر تاریخ و مکان این نشست برسد.

این در حالیست که الکسی رزنیکوف معاون نخست وزیر اوکراین و معاون سرپرست هیات مذاکره کننده این کشور در گروه تماس سه جانبه برای حل مناقشه دونباس، پیشنهاد پیشین رئیس جمهور روسیه برای دیدار با همتای اوکراینی خود در مسکو را رد کرده بود.

رزنیکوف گفته بود: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نمی تواند دعوت ولادیمیر پوتین همتای روس خود را برای مذاکره در مسکو بپذیرد. رئیس جمهور اوکراین نمی تواند در هنگام جنگ به پایتخت کشوری برود و با شخصی که نماینده کشور دشمن است دیدار کند. چنین دیداری باید در چارچوب گروه نورماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) برگزار شود.

گروه تماس سه جانبه برای حل مناقشه دونباس از نمایندگان روسیه، اوکراین و جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک تشکیل یافته و تا به امروز چندین دور مذاکرات در چارچوب آن در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6860

به "دفتر رئیس جمهور اوکراین موظف شد دیدار با پوتین را برنامه ریزی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر رئیس جمهور اوکراین موظف شد دیدار با پوتین را برنامه ریزی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید