دستیار تایلندی برای سرآشپز ایرانی در بهشت!

به گزارش نوای پرنده پارسی، مجله مهر: اگر اهل اینترنت گردی و دیدن ویدیوهای مختلف باشید، احتمالا علاقه شخصی تان را پیگیری می کنید، برای کسی مثل من که ویدئوهای آشپزی بابت رنگ ها و استفاده از مواد غذایی برایم جذابیت دارد و وقت زیادی را برای تماشای آن ها می گذارم، برخوردن به آشپزهای مختلفی که در گوشه و کنار جهان مشغول هستند، طبیعی است، اما گاهی در میان آن ها با کسانی روبرو می شوم که سبک زندگی شان متفاوت تر از بقیه به نظر می رسد. مارک وینز یکی از آن ها بود که به لطف اینترنت و ایمیل با او ارتباط گرفتم و البته خوشحالم که ایمیل برای آن ها هنوز هم مورد استفاده است و خیلی زود جوابم را داد. وجه تمایز مارک با بقیه در این بود که با وجود اینکه خودش آشپز نبود، اما ویدیوهایش در دسته بندی غذاها بازدید بالایی داشتند، او تقریبا همواره در سفر است و در سفرهایش به رستوران های مختلف سر می زند و تا جایی که می تواند از غذاهای آن ها می خورد؛ او از همه این اتفاق ها فیلمبرداری می نماید و در شبکه های مجازی منتشر می نماید. با همین کار توانسته طرفدارهای خودش را پیدا کند و خیلی ها با او و سفرنامه های غذایی اش همراه شده اند. تا جایی که ما هم به سراغ مارک رفتیم تا برایمان از تجربه های هیجان انگیزش از غذاها و خوراکی های مختلفش در دور جهان بگوید. به همین بهانه گفت و گوی ما با او را در مجله مهر بخوانید.

دستیار تایلندی برای سرآشپز ایرانی در بهشت!

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

اگر بخواهید مارک وینز را برای ما تعریف کنید چه می گویید؟

من مارک وینز هستم، کسی که همه وقتش را برای سفر و چشیدن طعم های جدید می گذارد، در حقیقت من سفر می کنم تا غذاهای خوشمزه بخورم و با فرهنگ های مختلف آشنا شوم. متولد سال 1986 هستم و در حال حاضر 31 سال سن دارم. اصالتا امریکایی هستم، اما همسرم تایلندی است و به همین دلیل هم در تایلند زندگی می کنیم. در دانشگاه هم در رشته مطالعات جهانی با تمرکز و فرهنگ های جهان درس خوانده ام. درآمد زندگی را هم از راه پروژه هایی که درگیرشان هستم، درمی آورم؛ تبلیغات در ویدئوها و وب لاگ خودم و همچنین فروش کتاب و لیوان به صورت آنلاین.

چطور شد که تصمیم گرفتید سفر دور جهان برای غذا را آغاز کنید؟

از زمانی که کودک بودم، با پدر و مادرم در سفر بودم و به همین دلیل سفر کردن را خیلی دوست دارم و از آن لذت می برم. اما زمانی که سفرهای خودم را آغاز کردم، اصلا قرار نبود اتفاق خاصی بیفتد، دانشگاهم که تمام شد، تصمیم گرفتم به همه جا سفر کنم و این ماجرا هرگر متوقف نشد.

دقیقا از چه زمانی این سفرها را آغاز کردید؟

زمانی که دانشجو بودم، کار می کردم و پولم را پس انداز کردم. با تمام شدن دانشگاه به شکل تمام وقت مشغول سفر به شهرها و کشورهای مختلف شدم.

کدام کشوها و شهرها را تا حالا دیده اید؟

به بیشتر کشورهای جنوب شرق آسیا سفر نموده ام، همچنین بخشی از آفریقا، امریکای جنوبی و اروپا را هم رفته ام.

شما یک آسیایی هستید و در سفرهای تان حتی تا ترکیه هم آمده اید؛ اما به ایران نیامده اید، در حالی که خیلی ها در جهان ایرانی ها را با غذاهایشان می شناسند. چطور شد به ایران نیامدید؟

ایران یکی از کشورهای مهم در لیست من است، از آن هایی که حتما باید سر بزنم و غذاهای خوشمزه اش را امتحان کنم. اما متاسفانه تا امروز این شانس را نداشته ام و بیشتر هم به دلیل بودجه و اسکان بوده است. امیدوارم این اتفاق زودتر بیفتد و بتوانم به ایران سفر کنم.

می گویند اگر بهشتی وجود داشته باشد، آشپز آن از ایران خواهد بود! به نظر شما دستیار آن از کدام کشور می تواند باشد؟

چه عبارت جالبی! از نظر من تایلند غذاهای هیجان انگیزی دارد.

به هر حال سفرهایی که داشته اید، احتمالا هزینه آن ها هم زیاد بوده، آیا حامی اقتصادی هم داشته اید؟

معمولا حامی اقتصادی ندارم و ترجیح می دهم هزینه های خودم را پرداخت کنم. صادقانه بگویم که هزینه سفرها بستگی به کشوری دارد که به آن سفر می کنیم، گاهی من و همسرم بودحه بیشتری داریم و گاهی کمتر.

شما ویدئوهایی از خودتان را در یوتیوب منتشر می کنید، نمی خواهید برنامه تلویزیونی داشته باشید؟

در اصل من کارم را با وبلاگنویی و منتشر کردن عکس های خودم آغاز کردم. اما تقریبا از چهار سال قبل با توجه به اینکه ویدئوها احساسات و فضای فرهنگی را بهتر نشان می دهند، تصمیم گرفتم ویدئوهایی را حاضر کنم. من تا آن موقع تجربه ای در فیلم دریافت نداشتم و تنها برای اینکه فضای رستوران و فرهنگی که در آن هستم را بهتر نشان دهم. در حقیقت هیچ برنامه ای برای انتشار آن ها نداشتم و ندارم، تنها آن ها را به صورت آنلاین قرار می دهم.

خوشمزه ترین و بدمزه ترین غذاها را در کدام کشور یا شهر خورده اید؟

من عاشق غذاهای تایلند، هند، اتیوپی و ژاپن هستم. واقعیت این است که تا به حال کشوری را پیدا ننموده ام که غذای بدی داشته باشد و فکر می کنم هر کشور چیزی برای ارائه دارد.

در سفرهایی که داشتید، دوستانی پیدا کردید که رابطه تان با غذا آغاز شده باشد؟

بله، گاهی این رخ داده است، البته خیلی خوب است وقتی در یک کشور دیگر هستید یک دوست از همان منطقه پیدا کنید چون می توانند به شما یاری زیاد در انتخاب غذا یا رستوران نمایند.

مواد غذایی هست که با خوردن آن مشکل داشته باشید؟

نه اصلا! من دوست دارم همه چیز را امتحان کنم.

با توجه به اینکه مسلمان ها گوشت حلال می خورند، شما کدام کشورها را پیشنهاد می دهید که پیدا کردن غذای حلال در آن ها راحت است؟

گوشت حلال را در همه کشورهای جنوب شرق آسیا به راحتی می توان پیدا کرد. اندونزی از کشورهایی است که غذاهای هیجان انگیز و حلال زیادی دارد و البته تایلند را از دست ندهید که رستوران های خوبی دارد که از گوشت حلال استفاده می نمایند، همچنین تجربه غذاهای خیابانی تایلند را از دست ندهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1496

به "دستیار تایلندی برای سرآشپز ایرانی در بهشت!" امتیاز دهید

2 کاربر به "دستیار تایلندی برای سرآشپز ایرانی در بهشت!" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیار تایلندی برای سرآشپز ایرانی در بهشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید