دریاچه سقالکسار گیلان پاک ترین دریاچه ایران

به گزارش نوای پرنده پارسی، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی شمال درباره یکی دیگر از جاذبه های دیدنی استان گیلان بنام دریاچه سقالکسار که یکی مکان عالی با چشم انداری بینظیر است سخن خواهیم گفت . پس در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید

دریاچه سقالکسار گیلان پاک ترین دریاچه ایران

در گوشه کنار کشور عزیزمان ایران انقدر مکان ها و مناطق دیدنی وجود دارد که میتوان روزها یا فصل ها را برای رفتن به این مناطق دیدنی و متنوع برنامه ریزی کرد و از دیدن مکان های جدید لذت برد . فقط در شمال کشور میتوان در بین درختان, جنگلها , کوه ها کلی جای دیدنی پیدا کرد که شاید تا به امروز کمتر کسی نام آنرا شنیده باشد و یا از وجودشان بی خبر باشیم که یکی از این مکان ها که کمتر شناخته شده است دریاچه سقالکسار است که در ادامه بیشتر درباره آن شرح خواهیم داد

مختصری درباره این دریاچه بدانید :

همانطور که میدانید به علت وضعیت جوی استان گیلان و رشت دریاچه های متعددی در این استان و نزدیک به رشت وجود دارد که بزرگترین آنها دریاچه سقالکسار می باشد. زیبایی این دریاچه در تمامی فصل ها خود نمایی می نماید و سالانه در همه فصلها گردشگران بسیاری را از سراسر ایران به خود جذب می نماید. نهایت زیبایی این دریاچه در فصل های تابستان و پاییز است. در فصل تابستان همه درختان و جنگل های اطراف سقالکسار یک دست سر سبز می شوند و در فصل پاییز رنگارنگ شدن برگ های درختان باعث چشم نواز شدن منظره می گردد. البته از همه این حرف ها که بگذریم از انعکاس دیدنی دریاچه سقالکسار نمی توان گذشت. پیشنهاد میکنم اگر به شمال ایران و استان گیلان سفر کردید بد نیست که از این دریاچه بازدید کنید.

این دریاچه از ایجاد یک سد خاکی در روستای سقالکسار به وجود آماده است که مساحت آن حدود 15 هکتار می باشد و ارتفاع آن نسبت به دریای خزر 64 متر است. اطراف این دریاچه زیبا را جنگل های فراوان فرا گرفته است و درختان جنگل اطراف این دریاچه در فصول مختلف زیبایی دریاچه را چندین برابر می نماید. آب دریاچه سد سقالکسار از ریزش های جوی و چشمه ساران منطقه تامین می گردد. طول دریاچه در حدود 600 متر و عرض آن 500 متر است

چگونه به دریاچه سقالکسار برسیم ؟

سقالکسار روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رشت در استان گیلان ایران که در 15 کیلومتری جنوب شهر رشت در دهستان لاکان قرار گرفته است. این روستا 16 دقیقه از رشت فاصله دارد برای رسیدن به روستای سقالکسار از سمت رشت باید 15 کیلومتر در جاده بین شهر شفت و بین راه جیرده شفت تا آقا سید شریف پیش بروید. در اطراف مزار آقا سید شریف در نزدیکی شهرستان شفت دریاچه های متعددی وجود دارد که دارای طبیعت بسیار زیبایی می باشد. روستای سقالکسار نزدیک به 600 خانوار جمعیت دارد.

امکانات رفاهی و تفریحی سقالسکار

جادۀ دسترسی به سد خاکی سقالکسار آسفالت و هموار بوده و همچنین در محل ورودی دارای پارکینگ مناسب جهت پارک ماشین های شخصی و اتوبوس­های توریستی است که البته امکان ورود ماشین های شخصی تا کنار دریاچه نیز فراهم است.

یکی از نقاط قوت این منطقه، پاکیزه گی و چهره­ بدون زباله آن­ است. اهالی سقالکسار با تصویب مصوبه ای از سوی شورای این روستا طرحی نوآورانه را برای فرهنگ سازی اجرا کردند. در سال­ های قبل در هنگام ورود به منطقه، در ازای ورودی یک کیسۀ زباله در اختیار هر خوردو قرار داده می شد، تا زباله ها و در کیسه ها قرار بگیرند و در طبیعت رها نشوند. در صورتی که هنگام بازگشت، کیسه های زباله از سوی گردشگران به متصدیان، تحویل داده می­ شد، بخشی از مبلغ به آن­ها بازمی گشت. این حرکت فرهنگی و خلاقانه موجب شد تا فرهنگ سازی به شکل زیبایی جا بیفتد و زباله در طبیعت این روستا به حداقل ممکن برسد و این دریاچه لقب پاک ترین دریاچۀ ایران را از آنِ خود کند.

مقالات بیشتر درباره رشت بخوانید :

  • جاهای دیدنی رشت

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1767

به "دریاچه سقالکسار گیلان پاک ترین دریاچه ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "دریاچه سقالکسار گیلان پاک ترین دریاچه ایران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه سقالکسار گیلان پاک ترین دریاچه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید