6 ساحل ایران که حتما باید در آن ها شنا کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، از آنجایی که ما ایرانی ها عاشق شمال و شنا کردن در دریا هستیم، 6 ساحل زیبای ایران را به شما معرفی خواهیم کرد که باید حتما از آن ها تماشا کنید.

6 ساحل ایران که حتما باید در آن ها شنا کرد

ما ایرانی ها عاشق دریاییم و تا فرصتی دست بدهد دلمان می خواهد دل به دریا بزنیم و چند ساعتی را هم که شده در ساحل باشیم و دریا و موج هایش جادویمان کند. برای دیدن دریا هم دو انتخاب داریم، یا برویم شمال یا جنوب. سواحل شمال ایران برای خیلی از ما در دسترس تر هستند و تا فراغتی دست بدهد به دل جاده می زنیم و چند دقیقه بعد ساحلهستیم. ولی جنوب ایران هم سواحل قشنگ کم ندارد و ما در این مطلب درباره چند مورد از زیباترین سواحل ایران نوشته ایم.

چمخاله

خیلی ها معتقدند چمخاله برترین ساحل شمال ایران است و بی راه هم نمی گویند. چمخاله در مرکز شهر لنگرود واقع شده و وقتی وارد جاده ساحلی می شوید، فاصله بین دریا و جاده خیلی کم است و همین باعث می گردد در یک قسمت هایی فکر کنید که در دریا مشغول رانندگی هستید. چمخاله، بعد از انزلی دومین ساحل پررونق و توریستی گیلان است.

جهت دسترسی: در جهت جاده کناره از شرق به غرب و بعد از پشت سر گذاشتن چالوس و رامسر و ورود به استان گیلان به سمت لنگرود بروید. در 10 کیلومتری شرق لنگرود به چمخاله می رسید. اگر هم از سمت غرب به چمخاله می روید، بعد از گذشتن از رشت و رسیدن به لاهیجان کافی است 25 کیلومتر به سمت شرق رانندگی کنید تا به چمخاله برسید.

ساحل سی سنگان

جایی که هم جنگل دارد و هم دریا؛ این تعریفی مختصر از ساحل سی سنگان برای آن هایی است که هر دو را باهم می خواهند. قسمت شمالی پارک جنگلی سی سنگان که در 35 کیلومتری نوشهر واقع شده است، به دریای خزر می رسد. دریای سی سنگان یکی از توریستی ترین جاهای مازندران است، از این نظر که تنها دریایی نیست که در کنارش بایستیم و رفت و آمد موج ها را دیدن کنیم یا تنی به آب بزنیم. در این قسمت از دریا می گردد قایق سواری و جت اسکی کرد و از دریا که دل کندید، اسب سواری و گشت و گذار در جنگل و نشستن زیرآلاچیق در انتظارتان است. جنگل این منطقه در کل ایران به شمشادهایش معروف است.

جهت دسترسی: پارک جنگلی سی سنگان در 30 کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع شده است. برای رسیدن به آن باید به نور یا نوشهر بروید و از آنجا تابلوهای هدایت را دنبال کنید.

سواحل هنگام

از شمال ایران برویم جنوب و برسیم به هنگام، یکی از قشنگ ترین جزیره های جنوب. جزیره هنگام نزدیک قشم قرار گرفته و با آن 45 دقیقه فاصله دارد. هنگام به دلفین هایش معروف است؛ اما این فقط دلفین های هنگام نیست که باعث معروفی بودنش شده است؛ این طور معروف است که اگر بخواهی چند روزی را با خودت خلوت کنی و از شهر دور باشی، هنگام می تواند مقصدت باشد. جزیره ای که یک عالمه ساحل بکر دارد و هنوز هم می گردد سواحلی را در آن پیدا کرد که کمتر توریستی باشند، مثل ساحل کله خماسی که از بالای صخره هایش به داخل آب شیرجه می زنند.

هنگام یک بازار رنگارنگ هم دارد که محلی ها در آن از گوشواره و گردنبندهای صدفی دست ساز تا ادویه هایی مخصوص سرخ کردن ماهی و میگو را می فروشند. در این بازار زنان محلی سمبوسه های خوشمزه ای هم درست می نمایند و نقش و نگارهای مختلف با حنا روی دستتان می زنند که به آن نقش ریختن می گویند. تجربه هایی نو که شبیه هیچ تجربه ای نیست.

جهت دسترسی: برای رفتن به هنگام باید از بندرعباس به قشم بروید و از اسکله شهید ذاکری سوار ماشین شوید تا به اسکله کندالو برسید. در این اسکله قایق ها با 15 هزار تومان شما را به هنگام می رسانند.

رزرو هتل در قشمیکی از چیزهایی ست که قبل از سفر خیال شما را از بابت محل اقامت راحت می نماید.

ساحل محیط زیست و ساحل مفنق

هرمز، جزیره سرخ رنگ ایران، چند سالی است که بر سر زبان ها افتاده و پاییز که بیاید فصل رفتن به این جزیره هم آغاز می گردد. هرجای هرمز را که نگاه کنید چیزی وجود دارد که درگیرتان کند، از رنگ قرمزی که با آبی دریا درآمیخته تا کوه ها و صخره هایی که شکل های مختلف دارند؛ اما اگر دنبال ساحل بکری باشید که راحت در آن شنا کنید و نسبتا خلوت هم باشد باید بروید ساحل مفنق و ساحل محیط زیست. ساحل مفنق با خود هرمز 40 دقیقه ای فاصله دارد، بخشی از راه رسیدن به آن را می توان با موتور سه چرخ رفت و بخشی از آن را هم پیاده؛ اما ساحل محیط زیست تقریبا در مرکز جزیره قرار گرفته، حفاظت شده است و اتاق هایی هم برای اقامت دارد. اگر خوش شانس باشید در این سواحل شب ها فیتوپلانگتون هم می توانید ببینید.

جهت دسترسی: در بندرعباس سوار لنج می شوید و 30 دقیقه بعد در جزیره قشم هستید و بعد از آنجا قایق ها شما را به جزیره هرمز می رسانند.

ساحل کلبه هور

کیش سواحل و پارک های زیادی دارد، اما شاید یکی از قشنگ ترین قسمت های جزیره کلبه هور باشد. دماغه ای در قسمت غربی کیش وجود دارد که از گذشته به کلبه هور معروف بوده، جایی که آفتاب از آنجا غروب می نماید. بستر این دماغه صخره ای است و آب این قسمت آن قدر زلال است که انواع آبزیان، لاک پشت ها، صدف ها و مرجان های داخل آب را می گردد به راحتی دید. از دیگر سواحل زیبای جزیره کیش، ساحل کشتی یونانی و ساحل حریره است.

برای رزرو هتل در کیش با بالاترین تخفیف ها می توانید به این صفحه بروید.

ساحل چابهار

در جنوب ایران، بندری قرار گرفته که به خاطر آب و هوای بهاری اش به آن چابهار می گویند. چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کناره اقیانوس عمان و هند واقع شده است. طلوع و غروب های چابهار را در کمتر جایی می گردد پیدا کرد. شب ها ساحل از نور فیتوپلانگتون ها به رنگ یک دست آبی در می آید و این را در همه جای جهان نمی گردد پیدا کرد؛ مگر در مالدیو.

فیتوپلانگتون ها موجودات ریزی هستند که وقتی دریا پرتلاطم می گردد ناآرام می شوند و از خودشان نور ساطع می نمایند و ساحل را در شب نورانی می نمایند. ساحل چابهار وقتی بدانیم که در برخی از قسمت هایش، صخره های مرتفعی وجود دارد که باد و باران فرسایششان داده و لنگرگاهی که با وجود ده ها کشتی اقیانوس پیما به شکل تابلوهای نقاشی درآمده، دیدنیی تر می گردد.

جهت دسترسی: از شهرهای مختلف به مقصد چابهار پرواز هست. راه دیگر و مقرون به صرفه تر هم قطار است. با قطار می توانید به زاهدان، کرمان یا بندرعباس بروید و از این شهرها هوایی یا زمینی خودتان را به چابهار برسانید.

این مطلب به وسیله اسنپ تریپ نوشته شده است. اسنپ تریپ، سرویس رزرو آنلاین هتل و بلیط هوایپما است و با مراجعه به آن می توانید برای رزرو هتل در شهرهای مختلف با برترین قیمت اقدام کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7591

به "6 ساحل ایران که حتما باید در آن ها شنا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ساحل ایران که حتما باید در آن ها شنا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید