درخواست لیبی برای انتشار گزارش تقلب در انتخابات

به گزارش نوای پرنده پارسی، شورای ریاستی جدید لیبی و نخست وزیر مکلف این کشور از کمیته کارشناسان سازمان ملل خواستند، تحقیقات مربوط به وجود فساد و رشوه در مجمع گفتگوی سیاسی لیبی را منتشر کنند.

درخواست لیبی برای انتشار گزارش تقلب در انتخابات

به نقل از عربی 21، شورای ریاستی جدید لیبی و عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر مکلف این کشور در بیانیه مطبوعاتی گفتند، از کمیته کارشناسان سازمان ملل خواسته اند تحقیقات مربوط به ادعای وجود تقلب و رشوه در مجمع را منتشر کند.

دو طرف در این بیانیه بر پایبندی به تعهدات خود در مبارزه با فساد با همه ابزارهای قانونی و عدم حضور افراد مفسد در دولت تاکید و گفتند، به مانع تراشان اجازه نخواهند داد از شرایط فعلی برای ناکام گذاشتن نتایج مجمع گفتگو و تعطیلی فرایند آشتی سوءاستفاده کنند.

مجمع گفتگوی سیاسی لیبی که متشکل از 75 کننده از سراسر لیبی است، ماه نوامبر با نظارت سازمان ملل در سوئیس تشکیل شد و پنجم فوریه الدبیبه را به عنوان نخست وزیر دوره انتقالی در لیبی برگزید. این مجمع همچنین با شورای ریاستی متشکل از سه عضو به ریاست محمد المنفی موافقت کرد.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه پیوست گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل را پیرامون خرید دستکم رای سه شرکت کننده در مذاکرات صلح لیبی در مجمع منتشر کرد. اصل این گزارش که به شورای امنیت ارجاع داده شده، هنوز منتشر نشده است.

استفانی ویلیامز، جانشین کننده ویژه سازمان ملل در لیبی هم پیشتر از آغاز تحقیقات در خصوص ادعای رشوه خبر داده بود اما الدبیبه روز دوشنبه این ادعا را تکذیب و گفت، فرایند انتخاب دولت جدید در مجمع با شفافیت کامل صورت گرفت.

هیئت حمایتی سازمان ملل در لیبی هم در بیانیه ای ضمن ترغیب مجلس لیبی برای تشکیل جلسه اعطای رای اعتماد به دولت جدید، گفت، ادعاها درباره وجود رشوه در مجمع در حیطه کاری این هیئت نیست.

هیئت مذکور گفت، گزارشی از تیم کارشناسان سازمان ملل در کمیته تحریم ها وابسته به شورای امنیت در خصوص وجود رشوه و فساد در جلسات مجمع گفتگوی سیاسی لیبی در تونس دریافت نکرده است و در نتیجه نمی تواند درباره محتوای این گزارش نظر دهد.

این هیات گفت، تیم کارشناسان در کمیته تحریم ها یک نهاد مستقل و کاملا جدا از هیئت حمایتی سازمان ملل در لیبی است و خود کمیته پاسخگوست.

این هیئت گفت، آمادگی ها برای تشکیل جلسه مجلس جهت اعطای رای اعتماد به دولت جدید لیبی را پیگیری می کند.

مجلس لیبی هشتم مارس را برای اعطای رای اعتماد به دولت جدید معین کرده است. الدبیبه تا 19 مارس برای کسب رای اعتماد مجلس مهلت دارد و سپس باید به یکپارچه سازی نهادهای دولتی و رهبری مرحله انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات سراسری در 24 دسامبر 2021 بپردازد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6379

به "درخواست لیبی برای انتشار گزارش تقلب در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست لیبی برای انتشار گزارش تقلب در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید