خبرنگاران مقام یمنی: پس از مأرب، استان های شبوه و حضرموت را آزاد می کنیم

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران - خبرنگاران - سلطان السامعی عضو شورای سیاسی یمن روز شنبه گفت:استان های شبوه و حضرموت مقصد بعدی نیروهای مسلح یمن پس از آزادسازی استان مأرب خواهند بود.

خبرنگاران مقام یمنی: پس از مأرب، استان های شبوه و حضرموت را آزاد می کنیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، السامعی اضافه نمود: تصمیم برای آزادسازی مأرب از صنعاء گرفت شد و پس از آزادسازی این منطقه، به سمت استان های دیگری که در اشغال متجاوزان است پیشروی خواهیم کرد.

وی گفت: ائتلاف سعودی تنها ننگ جنگ را برای خودش به ارمغان آورد. اعتبار سعودی و متحدانش درهم شکسته شد.

عضو شورای سیاسی یمن با بیان اینکه آمریکا، عربستان سعودی را در تجاوز به یمن درگیر کرد، گفت: نیروهای مسلح، صدها هدف حساس در عمق خاک سعودی را شناسایی کردند، که در صورت تداوم تجاوز و محاصره کشور مورد هدف قرار خواهند گرفت.

السامعی اضافه نمود: نیروهای سعودی درآستانه پیشروی نیروهای مسلح یمن از استان مأرب عقب نشینی و به استان های دور تر رفتند و مزدوران سعودی نیز پایگاه مردمی در استان های تحت اشغالشان ندارند.

وی در سرانجام تأکید کرد که ائتلاف سعودی مجبور به متوقف کردن جنگ خواهد شد و چاره دیگری ندارد. آن ها به این عقیده کامل رسیده اند که شکست یمنی ها غیرممکن است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6458

به "خبرنگاران مقام یمنی: پس از مأرب، استان های شبوه و حضرموت را آزاد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام یمنی: پس از مأرب، استان های شبوه و حضرموت را آزاد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید