خبرنگاران سه شنبه در بیرجند روز حمل و نقل پاک می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، بیرجند- خبرنگاران- شهردار بیرجند گفت: همچون سایر شهرها که با آغاز پویش حمل و نقل پاک یک روز را بدون وسایل نقلیه دودزا سر می نمایند از این پس روز سه شنبه در بیرجند پویش حمل و نقل پاک با دوچرخه سواری اجرا می گردد.

خبرنگاران سه شنبه در بیرجند روز حمل و نقل پاک می گردد

محمد علی جاوید روز شنبه در جلسه علنی شورای شهر بیرجند گفت: کارکنان شهرداری این کار را را شروع نموده اند و امیدواریم بتوانیم آن را بین سایر ادارات و دستگاه های اجرایی نیز توسعه دهیم.

وی توسعه دوچرخه سواری و پیاده راه ها را از پایه های اصلی حمل و نقل پاک مطرح نمود و اضافه نمود: در بسیاری از شهرهای کشور این پویش در روز خاصی اجرا می گردد و مردم نیز مشارکت دارند.

شهردار بیرجند با اشاره به ساماندهی فضاهای سبز شهری در بیرجند نیز گفت: سال جاری تمرکز شهرداری بر ورودی های شهر و شمال شهر است.

وی ادامه داد: به همین منظور هر هفته کمیته زیبا سازی در شهرداری بیرجند برگزار می گردد که تاکنون مصوباتی خوبی داشته است.

جاوید با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری چند محور به صورت ویژه دنبال می گردد گفت: از میدان شهدای عبادی تا خیابان طالقانی را مصمم هستیم در زمین های اطراف و میدان های موجود زیبا سازی انجام دهیم که فراخوان آن برای ارائه طرح برگزار شده است.

وی گفت: همچنین در محور دوم نیز برای زیبا سازی میدان فرودگاه، بلوار امام رضا (ع) و صیاد شیرازی فراخوان برگزار شده که تا 20 تیرماه با ارسال طرح مورد نظر، عملیات زیبا سازی انجام خواهد شد.

شهردار بیرجند اضافه نمود: محور سوم تقاطع سه راه اسدی، پل موسی بن جعفر، میدان جدید کارگران و راستا جدید از کارگران 18 به سمت بلوار شعبانیه و محور مهر شهر است که مناقصه آن برگزار شده و در مورد تأمین آب آن هم با اجرایی شدن خط انتقال مسئله ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پس از ارائه طرح، عملیات اجرای فضای سبز شروع می گردد گفت: امیدواریم این پروژه تا خاتمه شهریور ماه سال جاری اجرایی گردد.

جاوید گفت: طرح های فوق در سه محور مهم و شریانی شهر با استفاده از مناسب سازی فضای سبز، میدان و پل ها وضع موجود را به نفع زیبا شدن شهر تغییر می دهد.

وی با اشاره به انتقال 29 نفر از نیروهای سایر سازمان های شهرداری به سازمان پارک ها و فضای سبز گفت: با ورود این نیروها شاهد تغییر در سیمای فضای سبز بلوارها خواهیم بود.

شهردار بیرجند توسعه پارک ها را احتیاجمند تغییراتی در بودجه شهرداری دانست و اضافه نمود: پیشنهاداتی در این خصوص به شورای شهر ارائه می گردد.

وی از شروع ساخت پارک محله در خیابان 9 دی بیرجند اطلاع داد و اضافه نمود: برای ساخت این پارک تنها زمین موجود تسطیح شده که ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی در آن شروع می گردد.

جاوید همچنین با اشاره به برنامه شهرداری برای ساخت پارک محله در خیابان انقلاب اعلام کرد: عملیات اجرایی بخشی از پارک خطی نیز تا خاتمه شهریورماه شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث میدان ها و بلوارها تا دهه مبارکه فجر طول خواهد کشید گفت: سایر پروژه های زیبا سازی در راستای افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کمتر برخوردار تا شهریورماه اجرایی می گردد.

شهردار بیرجند با تاکید بر اینکه تمرکز شهرداری روی نقاطی از شمال شهر به ویژه خیابان دولت، مهرشهر، کاظمیه، موسی بن جعفر و شعبانیه است اضافه نمود: پارک خطی مهر شهر نیز به چهار بخش تقسیم شده و 500 میلیون تومان نیز از منابع داخلی شهرداری به آن اختصاص یافته ایم.

وی با ابراز امیدواری از تحقق وعده های مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای تأمین اعتبارات ساخت پارک خطی مهر شهر گفت: تخصیص این اعتبارات ضرورت دارد تا کانال موجود از وضعیت نابسامان رهایی یابد.

جاوید با اشاره به ضرورت ساخت پارک در سایت اداری نیز پیشنهاد کرد: بازدیدی را شورای شهر و دستگاه های مرتبط با این پروژه انجام گردد تا خواسته مردم ساکن این سایت محقق گردد.

وی از اجرای فراخوان برای ساخت میدان اجتماعات در بیرجند اطلاع داد و گفت: تا خاتمه مردادماه عملیات اجرایی این میدان پس از تملک املاک واقع در میدان و تخریب محدثات شهرداری شروع می گردد.

شهردار بیرجند ادامه داد: بازارچه ابوذر نیز تا حدودی تخلیه شده که به خیابان احمدی روشن منتقل خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند نیز با اشاره به حضورش در کمیسیون گردشگری شهر اصفهان گفت: در این کمیسیون مقرر شد تفاهم نامه ای بین شوراهای مراکز استان و کلان شهرها به امضا برسد که در قالب آن شهرهای کمتر شناخته شده به وسیله سایت گردشگری شهرهای بزرگ معرفی گردد.

مهدی میری بر معرفی ظرفیت ها و توجه به کمبودهای زیرساختی تاکید نمود و اضافه نمود: در این جلسه اسم بیرجند به خاطر روستای جهانی صنایع دستی خراشاد و باغ جهانی اکبریه دو مرتبه تکرار شد که باعث افتخار بود.

وی با بیان اینکه بعضی زیرساخت ها در شأن حضور گردشگران نیست ادامه داد: باید زیرساخت های مورد احتیاج آماده گردد تا بتوانیم توریسیم جذب کنیم.

این عضو شورای شهر بیرجند از گردشگری به عنوان صنعتی پر درآمد و کم هزینه یاد کرد و گفت: باید به دنبال راهکاری برای رواج این صنعت در شهرها و روستاها باشیم.

وی تاکید نمود: برند جهانی شدن نیز خوب است اما نگه داشتن آن اهمیت زیادی دارد چرا که اگر بعضی آیتم ها رعایت نگردد یاری های بین المللی حذف خواهد شد.

در این جلسه تخفیف 20 درصدی عوارض شهرداری در حوزه شهرسازی برای اشخاص و نه نهادهای دولتی در دو بازه زمانی از 25 تیر تا 31 شهریور و از 20 دی تا 20 اسفندماه 98 برای آن دسته از افرادی که عوارض را به صورت نقدی پرداخت نمایند به تصویب اعضای شورا رسید.

همچنین در مورد چگونگی تهاتر هزینه های حوزه سفیران راهنمایی به میزان 180 میلیون تومان عوارض و 76 میلیون تومان بهای خدمات قرار شد اصرار بر مصوبه قبلی مبنی بر بخگرددگی صددرصد عوارض شهرداری به هیأت تطبیق ارسال گردد.

9893 * 6054

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1494

به "خبرنگاران سه شنبه در بیرجند روز حمل و نقل پاک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه شنبه در بیرجند روز حمل و نقل پاک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید