خبرنگاران رشد 3 برابری توسعه گلخانه ها در دولت تدبیر و امید

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران- خبرنگاران- وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مساحت هشت هزار هکتاری گلخانه ها در ابتدای دولت تدبیر و امید، گفت: تا خاتمه این دولت، سطح زیر کشت گلخانه ها با افزایش سه برابری نسبت به سال 92 به 25 هزار هکتار خواهد رسید.

خبرنگاران رشد 3 برابری توسعه گلخانه ها در دولت تدبیر و امید

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار مالی خبرنگاران، کاظم خاوازی در آیین سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی که به مناسبت چهل و دومین پیروزی انقلاب اسلامی با حضور رییس جمهوری برگزار گردید، اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و افتتاح پروژه های جدید، اکنون سطح زیرکشت گلخانه های کشور به 21 هزار هکتار رسیده است که رقم قابل توجهی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به زنجیره های فراوری در بخش کشاورزی شده است، به طوری که امروز یکی از بزرگترین زنجیره های فراوری در بخش دام استان مرکزی افتتاح می گردد.

به گفته وی، این دامداری در دو فاز افتتاح می گردد که هر فاز دارای 10 هزار راس دام مجزا است.

خاوازی توضیح داد: پیش از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، میزان کل شیر فراوریی کشور هشت میلیون و 300 هزار تن بود که امروز به 11 میلیون و 300 هزار تن رسیده است که امیدواریم تا خاتمه دولت به 12 میلیون تن برسد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون چهار میلیون و 300 هزار نفر کشاورز در بخش کشاورزی کشور فعالیت دارند که از این تعداد امروز 170 نفر کشاورز برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: اکنون کشاورزان پیشرو ما در بخش باغبانی با 9 برابر، در بخش زراعی چهار برابر و در بخش دام و طیور و آبزیان 2 تا 2.5 برابر اختلاف فراوری با کشاورزان دیگر دارند که اگر بتوانیم این عملکرد را به وسیله آموزش و ترویج به سایر کشاورزان منتقل کنیم، شاهد رخدادهای خوبی خواهیم بود.

خاوازی با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید در آموزش های مجازی به توفیقاتخوبی دست یافتیم، گفت: در یک مدت زمان کوتاه 32 استودیو را در استان های مختلف با حضور کشاورزان پیش رو، کارشناسان، پژوهشگران برای انتقال دانش و تجربه به سایر کشاورزان فراهم کردیم.

به گزارش خبرنگاران، امروز (یکشنبه) در چهل و دومین برنامه افتتاح جهش فراوری، به صورت ویدئو کنفرانس 372 طرح گلخانه ای به مساحت 954 هکتار و فاز یک و 2 مجتمع دامداری با سرمایه گذاری 4.9 هزار میلیارد تومانی با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

با اجرای این طرح ها برای 11 هزار و 500 نفر در سراسر کشور اشتغال زایی می گردد.

همچنین فاز یک و 2 مجتمع دامداری استان مرکزی با ظرفیت 20 هزار راس گاو شیری با اعتبار 700 میلیارد تومان و اشتغال 350 نفر در استان مرکزی افتتاح شد.

در این مراسم 32 استودیو فراوری برنامه های کشاورزی و آموزش کشاورزی و 42 کانال پخش زنده رونمایی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6206

به "خبرنگاران رشد 3 برابری توسعه گلخانه ها در دولت تدبیر و امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 3 برابری توسعه گلخانه ها در دولت تدبیر و امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید