خبرنگاران اعتراف ائتلاف آمریکایی: عراق برای مقابله با داعش به یاری ما احتیاج ندارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران - خبرنگاران - وین ماروتو سخنگوی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا دوشنبه شب اعتراف کرد که نیروهای عراقی در حال حاضر نیروهایشان را آموزش می دهند و بدون یاری ائتلاف علیه عناصر گروهک تروریستی داعش عمل می نمایند.

خبرنگاران اعتراف ائتلاف آمریکایی: عراق برای مقابله با داعش به یاری ما احتیاج ندارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران از شبکه خبری الحره که برنامه های خود را به عربی از آمریکا پخش می نماید، ماروتو در گفت وگو با رادیو سوا اضافه کرد: خروج از عراق خبر خرسند نماینده ای است، چرا که این موضوع بیانگر موفقیت نیروهای عراقی است.

ماروتو حمله روز دوشنبه به کاروان ائتلاف بین المللی از سوی داعش یا گروه های غیر قانونی را رد کرد و گفت: تحقیقات همچنان بر شناسایی عاملان حمله موشکی به فرودگاه اربیل همچنان ادامه دارد.

پایگاه نظامیان آمریکایی چهارشنبه شب گذشته در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل هدف حمله موشکی نهاده شد.

سخنگوی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا همچنین گفت که این ائتلاف 150 هزار تن از نیروهای عراقی را آموزش داده است و به نظارت و یاری اطلاعاتی و لجستیکی به نیروهای عراقی ادامه خواهد داد.

وی همچنین اعتراف کرد که حملات به نیروهای عراقی و پیمانکارانی که مصالح لجستیک را برای دفاع از نیروهای ائتلاف در نبرد با گروهک تروریستی داعش منتقل می نمایند، به شدت افزایش یافته است.

ماروتو با ادعای اینکه این حملات کمتر از پنج درصد به کاروان های لجستیکی انجام شده است، اضافه کرد: عوامل این حمله قدرت نهادهای عراقی و حاکمیت قانون و قدرت این کشور را تضعیف می نمایند.

شبکه خبری الحره ادعا کرد: از ماه اکتبر 2019 تا انتها ماه جولای، 39 بار پایگاه های آمریکایی در عراق هدف نهاده شده است.

سخنگوی ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا با متهم کردن ایران و ادعای مرتبط بودن تهران با حمله به پایگاه های آمریکایی ها در عراق ادعاهای کنت مک کنزی فرمانده سنتکام را تکرار کرد و مدعی شد: ایران همچنان عظیم ترین کشور حامی تروریسم است.

ماروتو به نقل از مک کنزی ادعا کرد که گروه های مورد حمایت ایران در عراق، اقدام به پرواز درآوردن هواپیماهای بدون سرنشین در نزدیکی پایگاه های نظامی عراق و محل استقرار نیروهای آمریکایی نموده اند و همچنین حملات به منافع آمریکا را افزایش داده اند.

سخنگوی ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: فعالیت های گروهک تروریستی افزایش پیدا ننموده است و نیروهای ائتلاف به همراه نیروهای عراقی و شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک کرد سوریه (قسد) حدود هشت میلیون نفر را در پنج سال گذشته از اشغال داعش آزاد نموده اند.

در حالی که آمریکا خود از عاملان اصلی تشکیل داعش در عراق و سوریه بوده است، ماروتو مدعی شد: ائتلاف آمریکایی به شکست داعش در عراق و سوریه به عنوان مأموریت نخست خود و نیز حمایت از متحدان اش برای شکست دادن باقی مانده این گروهک، متعهد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5237

به "خبرنگاران اعتراف ائتلاف آمریکایی: عراق برای مقابله با داعش به یاری ما احتیاج ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتراف ائتلاف آمریکایی: عراق برای مقابله با داعش به یاری ما احتیاج ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید