حمایت مسکو از افزایش عرضه نفت اوپک پلاس در فوریه

به گزارش نوای پرنده پارسی، روسیه گفت که این کشور از افزایش عرضه نفت کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس در ماه فوریه سال 2021 میلادی استقبال می نماید.

حمایت مسکو از افزایش عرضه نفت اوپک پلاس در فوریه

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، مقام های مطلع از سیاست های نفتی روسیه گفتند که این کشور میخواهد از افزایش بیشتر فراوری سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) در نشست ماه آینده این ائتلاف حمایت کند، حتی اگر نوع جدید ویروس کرونا سبب افزایش نگرانی از تقاضا گردد.

این مقام ها که به دلیل محرمانه بودن این اطلاعات خواستند نامشان فاش نگردد، گفتند: از هم اکنون مسکو معتقد است افزایش فراوری روزانه 500 هزار بشکه ای اوپک پلاس در ماه فوریه - مانند افزایش پیشین که برای ماه ژانویه توافق شده است - منطقی است.

بر اساس توافق ائتلاف اوپک پلاس در اوایل ماه دسامبر (13 آذرماه)، این افزایش عرضه حداکثر مقدار مجازی است که می تواند به فراوری اوپک پلاس اضافه نموده گردد. برای اجرای این افزایش فراوری موافقت دیگر اعضای این ائتلاف لازم است.

در نشست اخیر اوپک پلاس در 13 آذرماه، اعضای این ائتلاف توافق کردند کاهش فراوری روزانه نفت خود را در ماه ژانویه 500 هزار بشکه تسهیل و نشست های ماهانه برگزار نمایند تا درباره تعدیل بیشتر فراوری تصمیم بگیرند.

ظهور ناگهانی نوع جدید ویروس کرونا که با سرعت بیشتری در اروپا در حال شیوع است موج خوش بینی مالی ناشی از کشف چند واکسن را تضعیف نموده است. با این حال رویکرد کنونی روسیه نشان می دهد این کشور انتظار دارد بازار بتواند فراوری بیشتر اوپک پلاس را جذب کند.

به گزارش شانا، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه (یکم دی ماه) گفت که عرضه نفت باید متناسب با افزایش تقاضا احیا گردد و افزایش فراوری نباید به مازاد عرضه بینجامد.

وی همچنین گفت: فرایند بهبود بازارهای جهانی نفت کندتر از سطح انتظار است و امکان دارد دو تا سه سال طول بکشد.

معاون نخست وزیر روسیه افزود: شناسایی نوعی جدید از ویروس کرونا در انگلیس و به دنبال آن مجموعه ای از محدودیت های سفر به این کشور بر قیمت نفت تأثیرگذار بود.

تعیین نیست که آیا عربستان مانند روسیه در نشست بعدی این ائتلاف در چهارم ژانویه (15 دی ماه) از افزایش فراوری حمایت خواهد نمود یا نه.

در مذاکرات اوایل ماه دسامبر، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان از تمدید کاهش فراوری فعلی در سه ماه نخست سال 2020 حمایت و با اکراه با تسهیل تدریجی کاهش فراوری موافقت کرد.

عبدالعزیز روز شنبه (29 آذرماه) پس از گفت وگوهای حضوری با نواک در ریاض، از اظهار نظر درباره اینکه آیا از افزایش عرضه بیشتر حمایت می نماید خودداری کرد و گفت که میخواهد دلالان بازار همچنان مردد باقی بمانند.

وی گفت: هیچ کس تا روز نشست در چهارم ژانویه (15 دی ماه) نمی داند که چه تصمیمی اتخاذ خواهیم کرد.

سیزدهمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس 15 دی ماه به وسیله ویدیوکنفرانس برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5894

به "حمایت مسکو از افزایش عرضه نفت اوپک پلاس در فوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مسکو از افزایش عرضه نفت اوپک پلاس در فوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید