حذف ارز نیمایی، لوازم خانگی را چقدر گران می نماید؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، روز گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در مصاحبه با فارس از حذف ارز نیمایی برای واردات قطعات لوازم خانگی اطلاع داد. این در حالی است که فعالان بازار معتقدند چنانچه تخصیص ارز نیمایی از قطعات لوازم خانگی قطع گردد قیمت لوازم خانگی گران خواهد شد.

حذف ارز نیمایی، لوازم خانگی را چقدر گران می نماید؟

در همین رابطه رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که حذف ارز نیمایی برای واردات قطعات لوازم خانگی چه تاثیری در قیمت تمام شده کالاها دارد؟ به خبرنگاران گفت: بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنونی ارزی را به تولیدکنندگان در راستای واردات قطعات لوازم خانگی تخصیص نداده است. امیدواریم این خبر شایعه باشد اما هنوز ارزی به تولیدکنندگان لوازم خانگی تخصیص نیافته است.

مرتضی میری اضافه نمود: چنانچه قرار باشد ارز نیمایی از صنعت لوازم خانگی حذف گردد قطعا تاثیری زیادی بر قیمت تمام شده لوازم خانگی خواهد داشت. هر یک از کالاهای لوازم خانگی یک ارزبری دارد. به عنوان مثال اجاق گاز، بخاری و کولر آبی از جمله کالاهایی است که ارزبری کمتری دارد اما ظرف شویی، کولرگازی و یخچال ارزبری بیشتری دارند.

او اظهار کرد: سه واحد صنعتی نیز کالاهای مورد نیازشان را ثبت سفارش کردند اما زمانی که به بانک مراجعه کردند ارزی به آنها برای واردات قطعات تعلق نگرفته است. این موضوع ارتباطی به وزارت صمت ندارد و بانک مرکزی جوابگوی صنعتگران حوزه لوازم خانگی نیست.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4461

به "حذف ارز نیمایی، لوازم خانگی را چقدر گران می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ارز نیمایی، لوازم خانگی را چقدر گران می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید