جزیره کورچولا ، یکی از جزایر زیبای کرواسی Korčula

به گزارش نوای پرنده پارسی، جزیره کورچولا کرواسی

در این مطلب از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با جزیره کورچولا کرواسی ، یکی از زیباترین جزایر این کشور آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

جزیره کورچولا ، یکی از جزایر زیبای کرواسی Korčula

جزیره کورچولا کرواسی با مساحتی بیش از 270 کیلومتر مربع ششمین جزیره بزرگ این کشور است که به وسیله یک تنگه باریک از سرزمین اصلی جدا شده است. جزیره کورچولا که از سرسبزترین جزایر موجود در دریای آدریاتیک به شمار می آید غنی از فرهنگ و هنر بوده و دارای طبیعتی زیبا ، سواحل و خلیج های منزوی و چشم اندازهای خیره نماینده می باشد.

این جزیره که متعلق به مجمع الجزایر دالماسی مرکزی است از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کرواسی محسوب می گردد و سالانه از تعداد زیادی از گردشگران تور کرواسی میزبانی می نماید. جزیره کورچولا طبق سرشماری که در سال 2011 میلادی صورت گرفته بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 95 درصد از این تعداد از نژاد کروات هستند در واقع بر اساس این آمار کورچولا دومین جزیره پر جمعیت دریای ادریاتیک می باشد.

شهر اصلی این جزیره نیز کورچولا نامیده می گردد و به سبب جذابیت هایی که در خود جای داده به دوبرونیک کوچک معروف شده است در واقع دلیل اصلی معروفیت این شهر به سبب معماری منحصر به فرد بناهایش می باشد.

طول این جزیره 46.8 متر و میانه عرض این جزیره نیز 7.8 متر می باشد. تردد بین جزیره و سرزمین اصلی به وسیله کشتی صورت می گیرد و نزدیک ترین فرودگاه به این جزیره فرودگاه دوبرونیک می باشد.

جزیره کورچولا در کرواسی چیزهای زیادی برای یادگیری و تماشا دارد که از جمله آن ها می توان به تاریخ و هنر جزیره ، فرهنگ آن ، صنایع دستی سنتی ، مهارت های سنگ تراشی ، کشتی سازی ، موسیقی ، زیبائی های طبیعی و سواحل آرام اشاره کرد. بزرگترین و زیباترین ساختمان کورچولا کلیسای جامع سنت مارکو است که در قرن 15 میلادی به سبک گوتیک-رنسانس ساخته شده است.

آب و هوای جزیره

سالانه گردشگریان بسیاری برای سرگرمی و استراحت به جزایر کرواسی سفر می نمایند تا روزهایی بیادماندنی و خاطره انگیز را سپری نمایند لذا آگاهی از آب و هوای منطقه مقصد می تواند در مشخص زمان سفر نقش موثری داشته باشد . آب و هوای جزیره کورچولا مدیترانه ای است و میانگین درجه حرارت هوا در ماه ژانویه 9.8 درجه سانتیگراد و در ماه جولای 26.9 درجه سانتیگراد می باشد بعلاوه میانه بارش سالانه در این جزیره حدود 1100 میلی متر است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 مهر 1403 بروزرسانی: 20 مهر 1403 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7894

به "جزیره کورچولا ، یکی از جزایر زیبای کرواسی Korčula" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره کورچولا ، یکی از جزایر زیبای کرواسی Korčula"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید