جابه&zwnjجایی سالانه یک میلیون مسافر در راستا ریلی خواف - هرات

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون ساخت و توسعه راه آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران گفت: پیش بینی می گردد با بهره برداری راستا ریلی خواف در جنوب شرق خراسان رضوی به هرات در شمال غرب افغانستان سالانه یک میلیون مسافر از همین طریق بین دو کشور ایران جابه جا شوند.

جابه&zwnjجایی سالانه یک میلیون مسافر در راستا ریلی خواف - هرات

به گزارش ایرنا، عباس خطیبی روز چهارشنبه و در آستانه مراسم رسمی افتتاح راه آهن خواف - هرات اضافه کرد: با توجه به سابقه تاریخی شهر هرات و پیشینه مراودات تجاری و فرهنگی آن خطه با خراسان رضوی از دیرباز ارتباط و رفت و آمد بین مردم در این منطقه زیاد بوده است.

وی به فعالیت خط پرواز های منظم مسافربری بین مشهد و هرات نیز اشاره و اعلام کرد: علاوه بر این، رفت و آمد زمینی مردم هم در این منطقه بسیار زیاد است بنابراین راه آهن خواف- هرات به عنوان یک روش مسافرتی در این راستا جذابیت خاص خود را خواهد داشت.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل ایران ادامه داد: راستا ریلی کنونی از خواف در ایران تا مرکز شهرستان غوریان در استان هرات پیش رفته و بخاطر ظرفیت های مسافری ایستگاه راه آهن روزنک در انتهای این راستا راه اندازی و تجهیز شده است.

وی گفت: در افق سال نخست فعالیت این خط ریلی برنامه ریزی لازم برای جابه جایی 300 هزار مسافر در راستا راه آهن خواف - هرات اجرا شده است.

خطیبی در ادامه به 40 درصد حجم واردات کنونی کشور افغانستان به وسیله ایران اشاره و اعلام کرد: با بهره برداری راستا ریلی خواف - هرات پیش بینی می گردد فعالیت تجارتی بازرگانی در گذرگاه مرز دوغارون شهرستان تایباد واقع در شرق در خراسان رضوی نیز سبکتر و روانتر نسبت به گذشته تداوم یابد.

وی اضافه کرد: بر اساس برآورد های اجرا شده انتقال 50 درصد حجم باری که هم اینک به وسیله گذرگاه مرزی رسمی دوغارون ایران به هرات و مناطق شمالی کشور افغانستان صورت می گیرد در آینده به وسیله راه آهن خواف - هرات انجام خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل ایران گفت: پیش بینی می گردد در سال نخست فعالیت راستا ریلی خواف - هرات سه میلیون تن بار و کالا و در سال نهایی افق این طرح شش میلیون تن بار و کالا به وسیله آن بین ایران و افغانستان جابه جا گردد.

راه آهن خواف - هرات به طول 220 کیلومتر در چهار قطعه که سه قطعه آن توسط ایران ساخته شده اجرا شده است.

77 کیلومتر از این راستا ریلی در قالب دو قطعه در داخل خاک ایران اجرا شده و 66 کیلومتر نیز به عنوان قطعه سوم از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه روزنک شهرستان غوریان استان هرات کشور افغانستان ادامه یافته است.

این راستا ریلی هم اینک برای برپایی مراسم رسمی افتتاح و بهره برداری آن آماده شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5766

به "جابه&zwnjجایی سالانه یک میلیون مسافر در راستا ریلی خواف - هرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جابه&zwnjجایی سالانه یک میلیون مسافر در راستا ریلی خواف - هرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید