توسعه مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری در یزد را دنبال می کنیم

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، ادواردو لوپز بوسکتس پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری یزد در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: بستر توسعه مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری اسپانیا در یزد فراهم و تمام کوشش ما برای زمینه سازی در این زمینه است.

توسعه مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری در یزد را دنبال می کنیم

وی با بیان اینکه بهبود روابط تجاری و برگزاری جلسات مشترک و سفر به استان های ایران با هدف توسعه مبادلات و سرمایه گذاری از وظایف ما در سفارت اسپانیا است ادامه داد: استان یزد ظرفیت های زیادی در حوزه های گوناگون دارد و از نگاه ما به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران در توسعه همکاری ها شناخته گردیده است.

بوسکتس با بیان اینکه یزد در حوزه گردشگری از ویژگی های بسیار ارزشمندی برخوردار است بیان کرد: بافت تاریخی و زیبایی های ارزشمندی که شهر یزد به عنوان یک شهر ثبت گردیده در دنیا دارد می تواند در این زمینه عملکرد بسیار مطلوبی داشته باشد.

سفیر اسپانیا در ایران از دیگر ویژگی های شهر یزد را دارا بودن واحدهای مختلف صنعتی و معدنی برشمرد و گفت: این سفر فرصتی فراهم کرد تا بتوانم از نزدیک با برخی فراوریکنندگان در حوزه فولاد و کاشی و سرامیک دیدار داشته باشم و نقاط مشترک و مسائلی را که می توان روی آن کار کرد آنالیز و در مورد آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: قطعا در خصوص فراوریات کاشی و سرامیک و ماشین الات خط فراوری بین اسپانیا و یزد نتایج مطلوبی به دست خواهد آمد ضمن اینکه می توان در خصوص حفاظت از اماکن تاریخی و نگهداری از آن ها بحث و مصاحبه داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد هم در این نشست با بیان اینکه تشکل های خصوصی بازرگانی و صادراتی استان پیگیر مذاکرات تا تصمیم گیری نهایی خواهند بود گفت: در حوزه فولاد، معادن، بازرگانی و صادرات می توان با اسپانیا مذاکره و به نتیجه رسید.

علی زینی وند اضافه نمود: با توجه به ظرفیت های قانونی همچنین تسهیلات جذاب و مناسب با ظرفیت ها، می توان تفاهم نامه هایی را عملیاتی و اجرایی کرد.

وی ادامه داد: یزد نقاط قوتی از جمله فراوری انرژی خورشیدی و گردشگری دارد که در این زمینه ها آماده همکاری هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 299

به "توسعه مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری در یزد را دنبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری در یزد را دنبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید