تلفن ملی زائر سالانه به 40 هزار نفر خدمت ارائه می نماید

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیر امور گردشگری و زائران شهرداری مشهد گفت: تلفن ملی زائر سالانه به 40 هزار نفر خدمت ارائه می نماید.

تلفن ملی زائر سالانه به 40 هزار نفر خدمت ارائه می نماید

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، علی قناویزچی در جلسه کارگروه زیارت مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی دنیا گفت: سامانه تلفن راهنمای زائر با پنج سال سابقه خدمت به زائرین ثامن الحجج علیهم السلام از سال گذشته به زبان عربی و انگلیسی مجهز شده است.

مدیر امور گردشگری و زائران شهرداری مشهد با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی دنیا اضافه کرد: سامانه تلفن راهنمای زائر با پنج سال سابقه خدمت به زائرین ثامن الحجج علیهم السلام از سال گذشته به زبان عربی و انگلیسی مجهز شده است و سالانه به چهل هزار نفر خدمت ارائه می نماید.

اخلاقی امیری، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر با بیان اینکه سامانه تلفن راهنمای زائر دارای قابلیت بین المللی شدن است، اضافه کرد: احتیاجمند آماده سازی ظرفیت های لازم در این بخش و تبلیغ در سطح بین المللی هستیم بنابراین بخش زبان عربی و انگلیسی آن باید تقویت گردد.

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی های شهر مشهد خط مقدم حوزه فرهنگی، تفریحی و اقتصادی خدمات دهی به زائر هستند، تاکید نمود: فرهنگ میزبانی و آشنایی رانندگان تاکسی های راستا فرودگاه و راه آهن به زبان انگلیسی و عربی و یکی از اولویت های کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد است و چالش های اصلی تاکسیرانی نا آشنایی با زبان دوم است و هزار و چهارصد راننده تاکسی در خطوط هاشمی نژاد، راه آهن، سرانجامه مسافربری و حرم مطهر فعالیت می نمایند که احتیاجمند آشنایی با زبان دوم هستند.

بهره برداری از 40 چشمه سرویس بهداشتی آدینه بازار خودرو مجیدیه

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد گفت: به منظور ارتقای بهداشت عمومی و ارائه خدمات مطلوب تر در آدینه بازار خودرو مجیدیه، 40 چشمه سرویس بهداشتی در این مکان به بهره برداری رسید.

احمد محبی مطرح کرد: توجه ویژه به سلامتی و ارتقای بهداشت عمومی مراجعه نمایندگان بزرگترین بازار خودرو شرق کشور از مهم ترین اهداف اجرای طرح احداث سرویس های بهداشتی در این بازار محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد مراجعه نمایندگان و با هدف بهبود ارائه خدمات، 40 چشمه سرویس بهداشتی ثابت در آدینه بازار خودرو مجیدیه در زمینی به مساحت 230 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 249 میلیون تومان احداث شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد اظهار داشت: پیش از این تعدادی سرویس بهداشتی سیار در بازار خودرو مجیدیه مستقر بود که با احداث سازه جدید، سرویس های بهداشتی سیار جهت ارائه خدمات به بازارهای سیار منتقل شدند.

وی در سرانجام اعلام کرد: سرویس های بهداشتی ثابت با نصب شیرآلات آب گرم و سرد، سیستم روشنایی، تامین مایع دستشویی و سایر تجهیزات مورد احتیاج آماده بهره برداری و استفاده مراجعه نمایندگان است.

مسئله ای برای ساخت قطار شهری نداریم

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: در نتیجه پیگیری های شهرداری مشهد برای تامین منابع اقتصادی امروز مسئله ای برای ساخت قطارشهری نداریم.

کیانوش کیامرز با بیان اینکه در جریان بازدید 25 نفر از روسای نمایندگی های کنسولی و بین المللی شمال و شرق کشور از پروژه های مختلف شهری در این کلانشهر اظهار کرد: شهرهای کشور با مسائل زیادی در راه احداث خطوط قطارشهری خود روبرو هستند اما به دنبال پیگیری ها و کوشش شهرداری مشهد به منظور تامین منابع اقتصادی پروژه احداث خطوط قطار شهری در مشهد، مسئله ای در این مورد نداریم و کار با قوت پیش می رود.

وی با اشاره به صرف هزینه های میلیاردی در ساخت یک کیلومتر از خطوط قطارشهری اضافه کرد: قیمت ها هر روز افزایش می یابد و به همین دلیل دولت ها زیر بار ساخت قطارشهری نمی فرایند از سوی دیگر ایجاد زیرساخت ها یک ضرورت در این مورد محسوب می گردد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه خط 2 قطار شهری از طبرسی سوم تا میدان شهدا تا 22 بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد، مطرح کرد: هزار نفر پرسنل در این خط به کارگرفته شده و شبانه روز در حال کوشش و فعالیت هستند تا در موعد مقرر پروژه به بهره برداری برسد.

کیامرز اظهار داشت: کوشش شده از مصالح باکیفیت و بادوام در احداث خط استفاده گردد. البته هنوز نتوانستیم همه تجهیزات مورد احتیاج را بومی سازی کنیم برای مثال 60 درصد از واگن های قطار شهری از خارج وارد می شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3873

به "تلفن ملی زائر سالانه به 40 هزار نفر خدمت ارائه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن ملی زائر سالانه به 40 هزار نفر خدمت ارائه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید