کوشش می گردد مدارس کم جمعیت حضوری فعالیت نمایند

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حضوری شدن تدریجی مدرسه ها، گفت: کوشش می گردد از اول مهر مدرسه های کم جمعیت حضوری فعالیت نمایند.

کوشش می گردد مدارس کم جمعیت حضوری فعالیت نمایند

به گزارش از ، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقى و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه تا به امروز به 98.5 درصد فرهنگیان واکسن کرونا تزریق شده است، اسم کرد: 55 درصد فرهنگیان 2 نوبت و 98.5 درصد هم یک نوبت واکسن کرونا دریافت نموده اند و تا اول مهر آمار کلی واکسیناسیون فرهنگیان به 99 درصد افزایش می یابد.

او ادامه داد: بیش از 40 درصد مدرسه های کشور می توانند در شروع تحصیلی تازه به صورت حضوری فعالیت نمایند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حضوری شدن تدریجی مدرسه ها با شیب ملایم، اضافه کرد: بر این اساس کوشش می گردد از اول مهر مدرسه های کوچک با جمعیت دانش آموزی کم به صورت حضوری فعالیت خود را شروع نمایند.

احمدی لاشکی از فعالیت مدرسه های دارای دانش آموز بیشتر به صورت تلفیقی و ترکیبی اطلاع داد و بیان نمود: در این روش با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مشخص شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، برای هر دانش آموز 2.25 مترمربع فضا و یک ونیم متر فاصله از هر سمت لحاظ می گردد.

او با اشاره به اینکه 28 درصد مدرسه های استان بوشهر زیر 50 نفر جمعیت دارند، گفت: با توجه به حضور 15 دانش آموز در هر کلاس درس ظرفیت لازم برای حضوری شدن آموزش در سال تحصیلی تازه وجود دارد.

معاون حقوقى و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توزیع کتاب های درسی دانش آموزان، اضافه کرد: کوشش می گردد تا 25 شهریور آماده سازی واحدهای آموزشی، توزیع کتاب درسی، ثبت نام دانش آموزان و ساماندهی نیروی انسانی نهایی گردد.

احمدی لاشکی از خانواده دانش آموزان خواست با اطمینان و اعتماد کامل فرزندان خود را به مدرسه بسپارند و تاکید نمود این وزارتخانه هم کوشش دارد با سلامت کامل سال تحصیلی را شروع کند.

او از ابلاغ آیین نامه اجرایی فرم مدرسه ها اطلاع داد و اضافه کرد: این آیین نامه در اختیار شورای مدارس قرار داده شده که نسبت به پوشش و مشخص فرم دانش آموزان و رنگ آن تصمیم گیری نمایند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی آموزشی بیان نمود: با تدابیر اندیشیده شده در سال تحصیلی تازه هیچ کلاس درسی بدون معلم نمی ماند.

او بعلاوه به تدوین لایحه رتبه بندی معلمان اشاره نمود و اضافه کرد: در ابتدای طرح رتبه بندی معلمان اعتبار مورد احتیاج طرح 61 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود بدون در نظر گرفتن ماده 27 برنامه ششم توسعه مصوبه یکسان سازی برای شاغلان و بازنشسته ها، با این وجود اگر سال جاری با 30 هزار میلیارد تومان این طرح شروع گردد راستا درستی را پیش رفته ایم.

معاون و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 50 درصد املاک آموزش و پرورش سند ندارند، گفت: با کوشش اجرا شده تنها 49.71 درصد املاک آموزش و پرورش دارای سند هستند و با هماهنگی اجرا شده با دستگاه های مسئول از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن کوشش می گردد این مقدار تغییر کند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7350

به "کوشش می گردد مدارس کم جمعیت حضوری فعالیت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش می گردد مدارس کم جمعیت حضوری فعالیت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید