تفاهم نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و استانداری همدان امضاء شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، استاندار همدان با اشاره به همکاری فی مابین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با این استان گفت: استانداری همدان از ظرفیت بالایی در ارائه خدمات به مرکز اسناد و کتابخانه ملی مرکز غرب برخوردار است و خود را موظف به همکاری با مرکز اسناد و کتابخانه ملی مرکز غرب می دانیم.

تفاهم نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و استانداری همدان امضاء شد

وی ادامه داد: به اعتقاد من اصلی ترین مشکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی مرکز غرب نبود ساختمانی مناسب برای آرشیو و نگداری منطقه غرب کشور است که این مهم در حال انجام و نهایی شدن است.

براساس این گزارش و طبق تفاهم نامه امضاء شده، همکاری طرفین در تسهیل ارزشیابی مدیریت اسناد و بایگانی های دستگاه های مشمول قانون اسناد ملی استان از طریق گردآوری اطلاعات بایگانی ها و جمع آوری، حفظ و پردازش اسناد با ارزش استان همدان در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی آن منطقه و جلوگیری از نگهداری اوراق زائد و آزادسازی فضای اداری دستگاه های مشمول قانون اسناد ملی و فراهم آوردن شرایط و امکانات مناسب برای دسترسی عموم به اسناد مقرر شد.

همچنین مقرر شد شناسایی و فراهم سازی شرایط اهدا یا خرید منابع اسنادی خاندان ها و مجموعه داران شخصی استان همدان، شناسایی و رفع کسری مجموعه انتشارات کتاب و نشریات استان همدان جهت واسپاری قانونی و همکاری دو طرف در راه اندازی و توسعه فعالیت های مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان همدان در حوزه های تاریخ شفاهی، بازسازی اسناد، کتاب و حافظه جهانی در همکاری فی مابین انجام شود.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز متعهد به تامین منابع و محرومیت زدایی کتابخانه های استان همدان، همکاری در راستای دیجیتال سازی منابع خطی استان همدان، همکاری جهت نظارت و ساماندهی بایگانی های راکد استان همدان و همکاری در ارائه آموزش های تخصصی و اسنادی و کتابخانه ای در سطح استان شد.

بر اساس این تفاهم نامه استانداری همدان نیز متعهد به انتقال تمامی اسناد و مدارک راکد مکتوب دیداری، شنیداری و الکترونیکی استانداری به معاونت اسناد ملی بر اساس قانون اساسی ملی ایران شد و استانداری همدان در تدوین دانشنامه استان همدان همکاری خواهد کرد. همچنین سرعت بخشیدن در واگذاری زمین و یا در صورت وجود ساختمان اداری مازاد از طریق طرح و تصویب در کارگاه مربوطه و موافقت شورای توسعه و برنامه ریزی استان برای گسترش مرکز اسناد و کتابخانه های ملی منطقه غرب کشور از دیگر تعهدات استانداری همدان بود که در این تفاهم نامه به امضاء رسید.

در این جلسه هانیه گرائیلی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل؛ مظفر پاسدار شیرازی، معاون توسعه مدیریت و منابع؛ مهدی مقسومی، مدیر کل امورحقوقی مجلس و استان های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و میثاق گودرزی، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز حضور داشتند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6099

به "تفاهم نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و استانداری همدان امضاء شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و استانداری همدان امضاء شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید