تراکنش های بالای 5 میلیارد تومان آنالیز می گردد ، حدود 45 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور با اشاره به دستورالعمل جدید آنالیز تراکنش های اقتصادی گفت: حساب های بالای 5 میلیارد تومان آنالیز می گردد.

تراکنش های بالای 5 میلیارد تومان آنالیز می گردد ، حدود 45 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، امیدعلی پارسا امروز در حاشیه صبحانه کاری با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران گفت: بر اساس دستورالعمل جدید آنالیز تراکنش های اقتصادی آن دسته از حساب هایی که تراکنش آن ها بیش از 5 میلیارد تومان است مورد آنالیز قرار می گیرد.

رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور بیان داشت: البته آنالیز این حساب ها به مفهوم آن نیست که این تراکنش ها حتما مشمول اقتصادیات گردد. بلکه ممکن است 50 درصد کل تراکنش ها ربطی به اقتصادیات نداشته باشد و کنار گذاشته گردد.

وی گفت: در حال حاضر مجموعه اطلاعاتی که در کشور در رابطه با معاملات، املاک و... وجود دارد، به سرعت در اختیار سازمان امور اقتصادیاتی قرار می گیرد و در این خصوص فرایند خوبی در پیش گرفته شده است.

پارسا در خصوص اقتصادیات بر مجموع درآمد گفت: این موضوع مجموعه پیوسته ای است که وزارت امور اقتصادی آن را تهیه نموده و فعلا در دولت است و ان شاءالله به زودی به مجلس فرستاده می گردد.

پارسا در ادامه بیان داشت: برآورد های ما از فرار اقتصادیاتی آن است که در کشور حدود 45 هزار میلیارد تومان فرار اقتصادیاتی داریم.

رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور در خصوص اخذ اقتصادیات از سلبریتی ها گفت: آنچه که به عنوان قانون در خصوص اخذ اقتصادیات بر کشور حاکم است، آن است که کل فعالیت های هنری و فرهنگی معاف از اقتصادیات است، اما در خصوص اینکه در اصلاحیه بعدی چه تصمیمی اتخاذ گردد دارای سلسله مراتبی است که در اختیار من نیست و شرح بیشتری هم اکنون در این مورد ندارم.

وی بیان داشت: وقتی می گویند معافیت در امور فرهنگی یعنی اینکه ارزش افزوده ای روی بلیت سینما وارد نگردد و در اینجا بحث مستقیم سلبریتی ها مدنظر نیست.

پارسا اضافه نمود: مجموعه جهت گیری های حاکم این است که اقتصادیات مشروع، محدود، کاهنده، تضمین دار و برای کل اصناف باشد و اینکه این موضوع در اصلاحیه ای که وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت فرستاده مدنظر قرار داده شده است.

رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور در خصوص نصب کارتخوان در مطب پزشکان گفت: در آخرین نشستی که با جامعه پزشکی کشور برگزار گردید تفاهم نامه ای به امضا رسید که در نظام پزشکی کشور و با سازوکار هایی که در اختیار آن ها وجود دارد به صورت احسن این مسئله را حل نمایند.

وی بیان داشت: قانون در این مورد مهلت داده و تکلیف نموده، اما سازمان امور اقتصادیاتی کشور در خردادماه سال آینده، بعد از دریافت اظهارنامه ها اقتصادیات ها را آنالیز می نماید و اگر کسی اظهارنامه ارائه نداده باشد، تکلیف خود را در این مدت انجام نداده و با وی برخورد می گردد.

پارسا در خصوص وکلا هم گفت: مانند 15 صنف دیگر این موضوع به آن ها ابلاغ شده و ما موضوع اظهارنامه های اقتصادیاتی و اخذ اقتصادیات از آن ها را دنبال می کنیم و اگر این صنف به تکلیف قانونی خود عمل ننموده باشد، در خرداد ماه سال آینده جرایم بسیار سنگینی در انتظارشان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3664

به "تراکنش های بالای 5 میلیارد تومان آنالیز می گردد ، حدود 45 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکنش های بالای 5 میلیارد تومان آنالیز می گردد ، حدود 45 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید