تاکید آلمان بر لزوم تشکیل یک اتحادیه دفاعی اروپایی

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر امور خارجه آلمان در مقاله ای خواهان حفظ انسجام و یکپارچگی اروپا شده و بر لزوم تشکیل اتحادیه دفاعی اروپایی مشترک تاکید نمود.

تاکید آلمان بر لزوم تشکیل یک اتحادیه دفاعی اروپایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مقاله ای که در رسانه های بسیاری از کشورهای آلمانی به چاپ می رسد از اروخاتمه برای سهمی که در وحدت آلمان داشته اند تشکر نموده و اروپا را به حفظ انسجام و یکپارچگی دعوت کرد.

ماس در این مقاله نوشت: وحدت آلمان همچنین یک هدیه اروپا به آلمان بود و آن هم در خاتمه یک قرنی که رنج غیر قابل تصوری در این قاره برای آلمانی ها آورده شده بود.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است که پاییز 1989 نشان داد که اروپا چه توانایی هایی می تواند داشته باشد اگر فراتر از مرزهای ملی خود فکر کند. بحران یورو، برگزیت و مناقشات درباره پناهندگان از طرفی شکاف های جدیدی را در این اتحادیه ایجاد نموده است.

به نوشته ماس در این میان اروپا یی ها تنها در صورتی که در کنار هم باشند می توانند با چالش های دنیای مانند دنیای سازی و تغییرات آّب و هوایی مقابله نمایند.

هایکو ماس در بخش دیگری از این مقاله به صورت معین یک سیاست اروپایی مشترک در برابر روسیه و چین و یک اتحادیه دفاعی اروپایی و یک نقش رهبری در حمایت از آّب و هوا در این اتحادیه را خواهان شد.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید نمود که اروپا باید علاوه بر این اقتصاد خود را تقویت نموده و استانداردهای اجتماعی و ارزش هایی مانند حاکمیت قانون را در پیش گیرد. دنیا به شجاعت اروپا برای آزادی 1989 احتیاج دارد. ما باید بالاخره جرات کنیم که بدون اما و اگر اروپایی باشیم و اروپایی رفتار کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2710

به "تاکید آلمان بر لزوم تشکیل یک اتحادیه دفاعی اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید آلمان بر لزوم تشکیل یک اتحادیه دفاعی اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید