بومی سازی کامل انسولین و قلم آن

به گزارش نوای پرنده پارسی، دکتر مصطفی قانعی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره آخرین شرایط پروژه های فراوری انسولین به وسیله شرکتهای دانش بنیان که به وسیله ستاد توسعه زیست فناوری مورد حمایت قرار گرفته اند، اظهار کرد: دو مورد پروژه فراوری انسولین به وسیله ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی مورد حمایت قرار گرفته است.

بومی سازی کامل انسولین و قلم آن

وی درباره اولین کارخانه فراوری انسولین گفت: کارخانه ای برای فراوری انسولین اقدام نموده که انتظار می رود بتواند بعد از جذب سرمایه 20 میلیارد تومانی طی یک سال انسولین را وارد بازار کند.

وی اضافه نمود: بعد از جذب سرمایه این کارخانه می تواند طی یک سال انسولین بر پایه دانش را به بازار عرضه کند؛ در واقع بعد از جذب سرمایه 4ماه کلینیکال ترایال و 3 یا 4 ماه تست پایداری انجام می گردد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ادامه داد: بعلاوه شرکت دیگری امکان فراوری انسولین بر پایه دانش را دارد اما نمی تواند احتیاج کل کشور را تامین کند؛ تامین احتیاج کشور احتیاجمند ایجاد زیرساختهایی در این شرکت است.

به گفته قانعی، در کنار اینها فراوری قلم انسولین به وسیله شرکتهای دانش بنیان شروع شده زیرا تنها فراوری انسولین برای شرکتها مالی نیست اما اگر با فراوری قلم باشد عرضه انسولین به بازار مالی تر خواهد شد.

وی گفت: این شرکتهای فراوری نماینده انسولین در صدد هستند با شرکتهای فراورینماینده قلم، همکاری و محصول نهایی را وارد بازار نمایند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: پیش بینی می گردد به زودی و شاید سال آینده انسولین و قلم آن به وسیله شرکتهای دانش بنیان به فراوری برسد.

وی با اشاره به مقدار حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در زمینه فراوری انسولین و قلم آن گفت: ستاد توسعه زیست فناوری به مقدار 50 میلیارد تومان حمایت نموده است. این حمایت در سال آینده بیشتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7762

به "بومی سازی کامل انسولین و قلم آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی کامل انسولین و قلم آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید