بهترین هتل های جنگلی شمال

به گزارش نوای پرنده پارسی، شمال از بهترین های مناطق گردشگری ایران است و بسیاری از مسافران و گردشگرانی که پا به این خطه سرسبز، چه در گیلان چه در مازندران می گذارند، باز هم به دنبال بهترین های دیگری هستند. تعجب ندارد. ذات آدمی میل به کمال دارد. تعجبی ندارد که شمال با جنگل ها و دره ها و کوه ها و دریایش نقشی فریبنده را ایفا می کند. هر کسی که به شمال ایران سفر می کند به بهترین سفر کرده اما باز هم برای یافتن جایی برای اقامت و غوطه ور شدن در طبیعت شمال به دنبال بهترین هتل های جنگلی شمال می گردد. امروز در مجله خبرنگاران قصد داریم تا بهترین هتل های جنگلی شمال را به شما معرفی کنیم.

بهترین هتل های جنگلی شمال

مجتمع اقامتی چالدره (تنکابن)

در سفر به شمال و جستجو برای بهترین هتل های جنگلی شمال، بی شک نمی توان شهر تنکابن را با جنگل های پر برگ و بارش فراموش کرد. اما در دل همین جنگل های پر برگ و بار، مجتمع اقامتی چالدره یکی از اقامتگاه هایی است که با امکاناتی درخور در دل مه گرفته جنگل های تنکابن جا گرفته است. مجتمع اقامتی چالدره در سال 1385 آماده ارائه خدمات شد و در سال 1394 با بازسازی و بروز رسانی مجدد، شیوه و خط مشی بهتری را نسبت به گذشته به مسافران و گردشگرانی ارائه داده که به شمال و به شهر تنکابن می آمدند. واحدهای اقامتی مجتمع اقامتی چالدره از کلبه های چوبی زیبایی تشکیل شده است که بوی نم شمال را از طریق دیواره های چوبی اش به مسافران هدیه می دهد. چشم اندازه مسافران این اقامتگاه، جنگل های زیبای مازندران است و برای پیدا کردن نقطه ای آرام و سرسبز چه جایی بهتر از این مجمتع اقامتی.

هتل آپارتمان تنکا پارسه (تنکابن)

هتلی سه طبقه با تراس های باز و رو به جنگل. هتل آپارتمان تنکا پارسه از زیباترین و بهترین هتل های جنگلی شمال ایران به حساب می آید و از نظر مسافرانی که تا به امروز تجربه اقامت در آن را داشته اند، هتلی باصفا با کادری مجرب و محلی و مسلط به منطقه است. هتل آپارتمان تنکا پارسه با سه طبقه ارتفاع و ساختار چوبی و بتنی اش از مناسب ترین معماری های موجود در شهر تنکابن است. این هتل آپارتمان در پارک جنگلی چالدره واقع شده است و بیست و شش کیلومتر از قلب شهر فاصله دارد. کافی است 30 کیلومتر راه را از این هتل آپارتمان به طرف مرز شهری طی کنید تا به ساحل دریا برسید. گرچه برای کسانی که به فضای جنگلی علاقه زیادی دارند و می خواهند اوقات خود را در آن سپری کنند، باید گفت که در جنگل چالدره می توان زیباترین پارک جنگلی را تجربه کرد و اصلا برای تفریج نیازی نیست از هتل آپارتمان تنکا پارسا فاصله گرفت.

برای رزرو آنلاین هتل اینجا را کلیک کنید

اقامتگاه بوم گردی کلچال (تنکابن)

کافی است تا 14 کیلومتر از تنکابن بگذرید و به ابتدای جاده جنگل های دو هزار برسید. سپس سراغ روستای گاو پشته را بگیرید تا به این اقامتگاه بوم گردی-جنگلی زیبا برسید. اقامتگاه بوم گردی کلچال در سال 1395 افتتاح شده است. این اقامتگاه که از بهترین هتل های جنگلی شمال هم به حساب می آید در میان کوه ها و جنگل های سرسبز واقع شده است. چهره محبت آمیز این اقامتگاه بوم گردی برای هر مسافر و گردشگری جذاب است. سقف های شیب دار و چوبی آن و چهره همیشه آماده این اقامتگاه از همان آغاز رویارویی، لبخند را به صورت مسافران این منطقه می نشاند. روستای گاو پشته که این اقامتگاه در آن قرار گرفته است، عاری از هر گونه آلودگی است و برای کسانی که می خواهند نفس های عمیق بکشند و تنها اکسیژن دریافت کنند، این اقامتگاه گزینه بسیار مناسبی به شمار می آید. از اقامتگاه بوم گردی کلچال تا اماکن گردشگری و جاذبه های طبیعی این منطقه راه زیادی نیست؛ به راحتی می توانید از این اقامتگاه به جنگل های دو هزار و سه هزار بروید و با 15 کیلومتر فاصله می توانید به سواحل زیبای دریای خزر برسید. حمام و سرویس بهداشتی در این اقامتگاه مهیا است اما به یاد داشته باشید که واحدهای اقامتی آن یخچال ندارند.

اقامتگاه بوم گردی جنت (رامسر)

مازندران را همه می شناسند و با طبیعت هزار رنگ و با طراوت آن آشنایی دارند. اقامتگاه بوم گردی جنت در این استان و در شهر رامسر قرار گرفته است. روستای جنت رودبار، جایگاه این اقامتگاه است. اقامتگاه بوم گردی جنت با یک هتل هیچ تفاوتی ندارد؛ از ساختمان پاکیزه و آراسته و نمای چوبی اش گرفته تا اتاق های نوسازی شده اش با رعایت معماری سنتی، همگی برای یک اقامت راحت آماده هستند. اقامتگاه بوم گردی جنت با بیش از 30 سال سابقه می تواند برای میهمانان خود فضایی خاطره ساز را به وجود بیاورد و خود را در ذهن مخاطب برای همیشه حک کند. این اقامتگاه در منطقه ییلاقی رامسر واقع شده است و برای کسانی که به دنبال فرار از آلاینده ها و شلوغی شهرهای بزرگ هستند یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید.

اقامتگاه بوم گردی خانه مادر جون (تنکابن)

این خانه دل باز و قدیمی که در سال 1395 مورد بازسازی قرار گرفته است در حال حاضر پذیرای مسافران و گردشگرانی است که به دنبال بهترین هتل های جنگلی شمال می گردند و دل شان می خواهد اقامت شان را در جنگل تجربه کنند. دور تا دور اقامتگاه بوم گردی خانه مادر جون را چیزی جز طبیعت بکر مازندران احاطه نکرده و به دلیل طبیعت دوستی مردم این منطقه، فضای سبز و زیست بوم تنکابن، همچنان زنده و باطراوت به حیات خود ادامه می دهد. از امکانات اقامتگاه بوم گردی خانه مادر جون می توان به سرویس بهداشتی و حمام آن اشاره کرد که البته به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می گیرد. به کسانی که می خواهند در هنگام استراحت از تخت خواب استفاده کنند، باید گفت که اتاق های این اقامتگاه تخت خواب ندارند و به سبک قدیمی خودشان طراحی شده اند.

اقامتگاه بوم گردی نسا (تنکابن)

مازندارن، بعد از این که 48 کیلومتر از شهر تنکابن فاصله گرفتید و در انتهای جاده سه هزار قرار گرفتید، سراغ روستای یوج را بگیرید. اقامتگاه بوم گردی نسا که در روستای یوج واقع شده است از اقامتگاه هایی است که به عنوان هتل جنگلی نیز شناخته شده است. بدنه چوبی و قرار گیری در ارتفاع این اقامتگاه برای بسیاری از گردشگران و مسافران جز جذاب ترین قسمت های اقامت در آن است. سرویس بهداشتی و فرنگی و حتی سیستم های گرمایش و سرمایشی برای فصول مختلف سال نیز در این اقامتگاه وجود دارد. تنها به یاد داشته باشید که قسمت ورودی، همان طبقه اول این اقامتگاه را پله های چوبی تشکیل داده اند. چهارده کیلومتر را باید در جاده ای خاکی طی کنید تا به اقامتگاه برسید. سعی کنید که خط گوشی همراه تان دائمی باشد؛ چراکه خطوط اعتباری در زمان آنتن دهی در این منطقه دچار مشکل می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4555

به "بهترین هتل های جنگلی شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین هتل های جنگلی شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید