برج خنک کننده - چیلر تراکمی و هواساز مهتاب گستر

به گزارش نوای پرنده پارسی، برج خنک کننده، دستگاهی است که هوای گرم محیط، هوای گرم ناشی از فعالیت ماشین آلات تولیدی و … را می گیرد و آن را به وسیله تماس با آب سرد، خنک کرده و به دستگاه های صنعتی یا محیط فعالیت انسان تزریق می نماید.

برج خنک کننده - چیلر تراکمی و هواساز مهتاب گستر

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام مهتاب گستر، برج خنک کننده در مهم ترین دسته بندی به برج خنک کننده مدار باز و برج خنک کننده مداربسته تقسیم می شود. در برج خنک کننده مداربسته، سیال خنک کننده درون لوله های مسی می چرخد و آب درون سیستم خنک کننده با آب مورد استفاده جهت خنک کاری تماس ندارد. سرمای مورد احتیاج برای خنک شدن سیال درون سیکل بسته این نوع برج خنک کننده به وسیله لوله های مسی (بهترین رسانای دما) از بیرون به داخل سیستم بسته منتقل می شود.

برج خنک کننده مدار باز این محدودیت را ندارد و آب درون سیستم خنک کننده مرتب با آب جبرانی ترکیب می شود.

در دسته بندی مهم بعدی جنس بدنه برج خنک کننده مدنظر قرار می گیرد.

برج خنک کننده چوبی، برج خنک کننده بتنی، برج خنک کننده گالوانیزه و برج خنک کننده فایبرکلاس انواع مختلف برج خنک کننده از لحاظ جنس بدنه هستند.

و درنهایت آخرین تقسیم بندی به شکل ظاهری برج خنک کننده اشاره دارد

برج خنک کننده مکعبی و برج خنک کننده گرد یا مخروطی

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت شرکت مهتاب گستر به آدرس https://www.cooling-tower.ir مراجعه نمائید و یا با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

همان طور که می دانید تهویه مطبوع یک فرآیند چند مرحله ای است که طی آن عملیات مختلف به صورت همزمان صورت می گیرد.

هوای مطبوع فراوری می شود، حرکت می نماید و به مکان های مورد نظر منتقل می شود. گرمایش و سرمایش مورداحتیاج از یک واحد مرکزی بزرگ و یا یک واحد کوچک در پشت بام تأمین می شود. پارامترهایی نظیر دما، رطوبت، جهت هوا، کیفیت هوا، صدا، اختلاف فشار در یک فضا کنترل می شود و به مقادیر از پیش معین شده می رسد تا راحتی و سلامت ساکنان در یک محیط مسکونی و اداری و یا محصولات در یک واحد صنعتی تضمین شود.

در یک سیستم تهویه مطبوع گرمای مورداحتیاج از یک بویلر یا دیگ بخار تأمین می شود. بویلر یا دیگ بخار یک مبدل پوسته و لوله است که در بیرون لوله ها محفظه آتش قرارداد و در داخل لوله ها آب جریان دارد. حرارت مورداحتیاج جهت گرم کردن و جوش آوردن توسط گاز یا گازوئیل یا مازوت تأمین می شود. فشار داخل لوله ها معمولاً بیشتر از فشار اتمسفریک است. معمولاً برای فشارهای کم از لوله های چدنی و برای فشارهای بالا از لوله های فولادی استفاده می شود.

سرمای مورداحتیاج یک سیستم تهویه مطبوع از یک چیلر تأمین می شود.

چیلر تراکمی دستگاهی است که طی یک چرخه انبساط و انقباض یک سیال تراکم پذیر نظیر فریون یا آمونیاک، گرما را از سیال واسط که معمولاً آب است جذب کرده و به فضای اطراف منتقل می نماید. چیلر در سه نوع چیلر جذبی، چیلر تراکمی و چیلر انبساطی تقسیم می شوند. با توجه به محدودیت ها، ظرفیت ها، دسترسی ها، سرویس ها و خدمات و بازدهی انرژی، امروزه بیش ترین نوع چیلر مورداستفاده می باشد.

استفاده از چیلر به تنهایی باعث بالا رفتن مصرف انرژی می شود. سیال واسط در چیلر معمولاً آب است. با استفاده از یک برج خنک کننده یا کولینگ تاور می توان مصرف انرژی در یک سیستم تهویه مطبوع را بهینه سازی کرد. برج خنک کننده قادر است تا دمای آب را با مصرف انرژی بسیار کمتر نسبت به چیلر، به نزدیک دمای مرطوب هوای محیط کاهش دهد. برج خنک کننده در سه نوع مدار باز، مدار بسته و هیبریدی به منظور کاهش بیشتر مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف آب تقسیم بندی می شود.

واحد نهایی یک سیستم تهویه مطبوع، هواساز می باشد.

هواساز از گرمای حاصل از یک بویلر و یا سرمای حاصل از یک چیلر استفاده می نماید و بعد از تصفیه و پالایش هوای بیرون، رطوبت زنی و یا رطوبت زدایی و تنظیم دما آن را با شرایط و دبی مورد نظر به داخل یک واحد مسکونی، اداری، تجاری و یا صنعتی می دمد. هواساز بستگی به محیط نصب به هواساز خانگی، هواساز آپارتمانی، هواساز صنعتی و.... دسته بندی می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت شرکت مهتاب گستر به آدرس https://www.cooling-tower.ir مراجعه نمائید و یا با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ خبری

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 845

به "برج خنک کننده - چیلر تراکمی و هواساز مهتاب گستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج خنک کننده - چیلر تراکمی و هواساز مهتاب گستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید