بازار ایزمایلوفسکی، عظیم ترین و قدیمی ترین مرکز خرید سنتی در مسکو

به گزارش نوای پرنده پارسی، بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو | Izmailovsky Market Moscow

مسکو به زبانی محاوره و خودمانی تر، مقصدی شیک و زیباست! اگر می گوییم شیک برای آن کاملا دلیل داریم. دیگر چه دلیلی از این بالاتر که متروی این شهر حتی مثل یک موزه غنی و زیباست و پر است از دیدنی هایی که شاید قبل تر در موزه و یا لوکس فروشی ها دیده بوده باشید؟! این ها را گفتیم که در ادامه اش به این حرف برسیم که زرق و برق این شهر نباید شما را از جاهای سنتی و خودمانی تری مثل بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو باز دارد. این بازار سنتی که به زعم ما و هر کسی که به آن رفته، روح واقعی مسکو در آن جریان دارد؛ بازاری است کاملا سنتی که دیگر گشت و گذار در آن برای گردشگران و جهانگرد هایی هم که به این شهر می آیند، دیدنی و جذاب است. به همین خاطر در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو را بهتر بشناسید.

بازار ایزمایلوفسکی، عظیم ترین و قدیمی ترین مرکز خرید سنتی در مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

برای خواندن این مطلب، حدود 4 دقیقه زمان احتیاج دارید.

سوغاتی ارزان می خواهید؟ به بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو بروید!

بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو را باید به عنوان یکی از قدیمی ترین بازارهای سنتی در پایتخت سرزمین روس ها معرفی کنیم که اتفاقا دست بر قضا، عظیم ترین بازار این شهر هم هست. به همین خاطر اصلا عجیب نیست که درباره این بازار بگوییم که بیشتر گردشگران و دنیاگرد هایی که به مسکو سفر می نمایند، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشند قطعا به این بازار سر می زنند. البته بگذارید تا همین اول کاری یکی از رازهای این بازار بسیار عظیم را برای شما برملا سازیم!

بازار ایزمایلوفسکی یکی از بهترین جاهایی است شما در مسکو می توانید در آن به خرید بروید و برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی بخرید. از ویژگی های این بازار این است که در آن انواع و اقسام کالاهای مختلف و متنوعی موجود است که دارای کیفیتی متناسب و بالا به نسبت جایی که در آن عرضه می گردد، می باشد.

این که خیلی از کسانی که به روسیه و مسکومی ورند به این بازار برای خرید سوغاتی مراجعه می نمایند و حتی خودِ شهفرایندان روسی هم برای خرید کردن به آن مراجه می نمایند تنها به این خاطر است که تنوع اجناس مختلف در سطوح کیفیتی مختلف زیاد است و ضمناً، نسبت قیمت هایی که در این بازار وجود دارد؛ بسیار کمتر از مراکز خرید مدرن و حتی فروشگاه های دیگر است.

قصد دارید تا به شهر زیبای مسکو سفر کنید از بازارهای سنتی همچون ایزمایلوفسکی و بسیاری از جاذبه های جذاب و چشم نواز این شهر دیدن کنید؟ پیشنهاد می کنیم که حتما در این باره مطلب جاذبه های دیدنی مسکو را نیز مطالعه بفرمایید.

ضمناً کیفیت اجناس و خدمات موجود در این فروشگاه ها بسیار زیاد است و مشتریان می توانند قدرت خرید بیشتر و زیادتری داشته باشند.

این بازار سنتی کاملا دسترسی آسانی برای همه داشته و هر کسی می تواند به آن برود. از آن جایی که معولا به دنبال بیشتر جاذبه های معروف و پر اقبال در سراسر دنیا یک داستان، افسانه و یا شایعه ای وجود دارد، بازار بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو از این قائده اصلا مستثنی نیست.

شاید جالب باشد برایتان اما مدتی در بین گردشگران و دنیاگرد ها اینگونه شایعه شده بود که؛ برای ورود به این بازار و گذر از ورودی آن باید حتما مبلغی را به عنوان ورودیه بپردازید!!

از آن جایی که این موضوع کاملا شایعه ای بی پایه و اساس است، پیشنهاد می کنیم که اگر نه تنها درباره این بازار سنتی و یا هر جاذبه دیگری در دنیا هر چیزی شنیدید که بی رودربایستی با عقل جور در نیامد، حتما در موتورهای جستجو درباره صحت یا عدم صحت آن تحقیق نمایید و بعد آن را باور کنید.

به بحث اصلی باز می گردیم! پس دیگر الان می دانید که ورودیه این بازار کاملا رایگان است و تنها نکته ای که برای خرید و گشت و گذار خوب در این بازار باید به آن توجه داشته باشید این است که در طول مدت اقامت خود در مسکو اگر می خواهید به این بازار سر بزنید حتما ساعت ها و زمان هایی را انتخاب کنید که مناسب باشند.

این تناسب زمانی برای شما به این معنا است که از روزهای حضور فروشندگان در این بازار آگاه شوید زیرا حتی با یک بار رفتن به بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو می توانید این را متوجه شوید که در تمامی روزهای هفته در این بازار همه فروشندگان حضور ندارند و بنابراین شما نمی توانید این انتظار را داشته باشید که در هر زمانی که به این بازار مراجعه کردید، بتوانید خرید کنید و به اصطلاح دست پر از بازار بیرون بیایید.

البته این گفته ما به صورت صد در صدی درباره این بازار صدق نمی نماید بلکه بیشتر فروشندگان این بازار بعد از فرا رسیدن زمان ناهار کلا کسب و کارشان را جمع و جور می نمایند و برای خوردن غذا و استراحت به سمت خانه های خود می فرایند و دیگر به بازار باز نمی گردند.

برای این که بازار سنتی ایزمایلوفسکی در ساعت و زمان درست بروید و ضمناً دست خالی هم برنگردید، بهترین زمانی که می توانید برنامه بریزید این است که در روزهایی که به تعطیلات آخر هفته می رسد را برای رفتن به این بازار انتخاب کنید.

اگر هم که وقت و زمان کافی را ندارید تا آخر هفته برای رفتن به این بازار سنتی زمان بگذارید، پیشنهاد می کنیم که یک کمی از خواب صبح خود بزنید و یا این که به گشت و گذار در اطراف این بازار بپردازید و از بین ساعت 9 تا گاهی اوقات 4 بعد از ظهر به بازار ایزمایلوفسکی بروید و هم بگردید و هم به خرید کردن بپردازید.

در بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو چه چیزهایی می توانید بخرید؟

یکی از القابی که بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو دارد به زبان انگلیسی؛ Izmailovsky Souvenir Market به معنای بازار سوغاتی فروشی ایزمایلوفسکی است. قبل از این که به سراغ کالاهای موجود در این بازار برویم، باید این را بگوییم که بیشتر این کالاها قابلیت این را دارند که سوغاتی باشند. ضمن این که بیشتر این کالاها در لیست سوغاتی های معروف روسیه قرار می گیرند.

در این بازار جدای از خرید سوغاتی می توانید انواع و اقسام کالاهایی که احتیاج دارید را بخرید. از لباس ها و کیف و کفش های های کپی از روی اصل آن ها گرفته تا صنایع دستی مختلف را در این بازار می توانید برای خرید پیدا کنید.

البته این ها تنها کالاها و خدماتی نیستند که در این بازار برای خرید و عرضه موجود هستند بلکه می توانید اگر گرسنه شدید و یا دلتان خواست تا یک شکم گردی جمع و جور و تند و سریع در بین غذاهای خیابانی مسکو انجام دهید، دکه ها و غرفه های پخت و فروش غذا در این بازار نیز موجود هستند.

این غذافروشی ها معمولا هر چه به زمان غذا نزدیک تر می شوید، بوی تندتر و وسوسه نماینده بیشتری پیدا می نمایند و از این رو افراد را به سمت خود جذب می نمایند. غذاهایی که در این بازار می توانید میل نمایید معمولا غذاهایی بر پایه سبزیجات، کباب های مختلف و خوراک های گوشت هستند.

از بحث غذایی در این بازار بیرون بیاییم و باز به خودِ بازار بپردازیم. در بین کالاهایی که در این بازار موجود هستند می توانیم به یک ویژگی مشترک در بین بیشتر آن ها اشاره نماییم. این کالاها بیشترشان حسی از دوره حکومت شوروی ها را در افراد بیدار می نماید.

ضمناً یادتان باشد که در این بازار می توانید اجناس آنتیک و قیمتی هم پیدا کنید.

یکی از دیگر نکاتی که باید در زمینه خرید کردن از بازار سنتی ایزمایلوفسکی بدانید این است که شما می توانید حتی از کالاهای دست دوم هم در این بازار خرید نمایید.

اجناس دست دوم در بازار ایزمایلوفسکی قیمت کمتری دارند و کلا هر کسی را برای خرید، وسوسه می نمایند اما این را در زمان وسوسه شدن برای خرید این گونه از اجناس این بازار به یاد داشته باشید که هر کدام از این کالاها دارای کیفیتی متفاوت هستند و سعی کنید که اگر می خواهید از این دسته از اجناس خریداری کنید حتما آنالیز کنید و ببینید که خرابی نداشته باشد.

ضمناً از چانه زدن و تخفیف خواستن هم اصلا صرف نظر نکنید! اگر با زبان روسی هم که مکالمه خود با فروشنده را پی بگیرید، دیگر موفقت شما در امر تخفیف دریافت تضمین شده است.

علی الحساب در بین سوغاتی های روسیه در این بازار می توانید این کالاها را تهیه کنید:

  • سماور روسی | Russian Samovar

میان ما و روس ها یک وسیله مشترک است و آن وسیله ای نیست سماور!

اگر می خواهید از روسیه سماور را به عنوان سوغاتی با خود بیاورید می توانید در انواع مختلف برقی، سنتی و حتی ذغالی را خریداری نمایید. البته اگر علاقه مند به اجناس آنتیک هستید، می توانید حتی سماورهایی متعلق به 1 یا 2 قرن پیش هم پیدا کنید و البته پول بیشتری هم برایش پرداخت نمایید.

  • شال های اورنبورگ | Orenburg Shawls

یکی از سوغاتی های روسیه که مخصوصا اگر خانم باشید و یا برای عزیزانتان که خانم هستند می توانید ببرید و با استقبال ویژه ای روبرو شوید، شال های اورنبورگ هستند.

این شال ها بسیار لطیف و زیبا هستند و ضمن نرم و لطیف بودن بسیار، دارای طرح ها و اَشکال مختلفی هم هستند.

البته نوع سنتی این شال ها دارای دو رنگ خاکستری و سفید هستند.

راستی می دانستید که روس ها این شال را نمادی از عشق می دانند؟

شال های اورنبورگ را می توانید به راحتی از این بازار در انواع سنتی و حتی مدرنش تهیه نمایید.

  • جعبه جواهرات پالخ و فدوسکینو | Palekh and Fedoskino Lacquer Boxes

از سوغاتی های سنتی که مخصوص روس هاست، جعبه جواهرات پالخ و فدوسکینو است که اتفاقا به فراوانی می توانید در طرح های مختلفی در این بازار پیدا کنید. این جعبه ها به عنوان سوغاتی یکی از بهترین گزینه هایی است که رد پیش روی خود دارید.

این جعبه ها را به عنوان جعبه جواهرات و یا حتی وسیله ای برای نگهداری نامه ها و اسناد مهم استفاده می نموده اند.

مرکز اصلی ساخت و صادرات این جعبه ها که بر روی آن ها لایه ای از رنگ لاکی نیز می زنند، 2 شهر پالخ و فدوسکینو می باشند.

خوبی این جعبه ها در این است که در قیمت ها و اندازه های مختلفی موجود است و شما با هر بودجه ای می توانید از آن ها تهیه نمایید.

  • ماتریوشکا | Matryoshka

اگر تا به حال به هر کدام از شهرهای روسیه رفته باشید و یا دوستان و آشنایانتان از این کشور برای شما سوغاتی آورده باشند، احتمال این که ماتریوشکا را از نزدیک دیده باشید، بسیار زیاد است.

ماتریوشکا عروشک های تو در توی روسی هستند که همگی طرح یک دختر با مزه و با پوشش های سنتی و محلی مناطق مختلف روسی را دارد می باشد که از اندازه عظیم آغاز می شوند و به صورت تو در تو از دل یکی پس ازدیگری در می آیند و به این صورت چند عروسک که چوبی هستند، در یک عروسک قرار می گیرد.

تعداد عروسک هایی که در مجموع یک ماتریوشکا را تشکیل می دهند، از بین 3 تا 10 عدد متغیر است. ماتریوشکا را در طرح ها و انواع مختلف می توانید در بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو پیدا کنید و با قیمتی مناسب و ارزان خریداری نمایید.

از دیگر سوغاتی هایی که می توانید در این بازار تهیه نمایید می توانیم به:

  • لباس های سنتی اقوام مختلف در روسیه
  • صنایع دستی که معمولا از جنس سنگ و چوب هستند.
  • پوسترهایی مرتبط با زمان شوروی ها
  • عنبر
  • عروسک های دست ساز و سنتی
  • کلاه های خزدار

اشاره نماییم.

چطوری به بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو برویم؟

این بازار در کنار پارک بسیار معروف مسکو به نام پارک ایزمایلوفسکی قرار گرفته است و برای رفتن به آن می توانید با استفاده از مترو در هر کجایی که هستید با توجه به علائم موجود خط خود را عوض کنید و به ایستگاهی به همین نام بروید. بعد هم که با کمی پیاده روی می توانید به این بازار برسید.

  • آدرس: Alleya Bolshogo Kruga, 7, Moskva, Russia, 105187

در نهایت رزرو هتل مسکو خود را به طوری انجام دهید که در نزدیکی این بازارها باشید.

شما تا به حال به شهر مسکو سفر نموده اید؟ از این بازار خرید نموده اید؟

اگر تجربه بازدید و خرید از این بازار را دارید برای ما کامنت کنید!منبع: الی گشت

انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4364

به "بازار ایزمایلوفسکی، عظیم ترین و قدیمی ترین مرکز خرید سنتی در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار ایزمایلوفسکی، عظیم ترین و قدیمی ترین مرکز خرید سنتی در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید