ایران و اروپا در فناوری نانو همکاری می نمایند

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اجلاس دوروزه فراخوان های نوآوری صنعتی در حوزه های فناوری نانو، مواد پیشرفته، فناوری زیستی و فرایندهای صنعتی (NMBP) روزهای سوم و چهارم اکتبر (11 و 12 مهرماه) با حضور بیش از 1 هزار و 400 نفر از سراسر دنیا در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار گردید.

ایران و اروپا در فناوری نانو همکاری می نمایند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

این برنامه بخشی از رویدادهای برنامه افق 2020 (Horizon 2020) است که برنامه کمیسیون اروپا برای تحقیقات و نوآوری است.

در قالب این برنامه، اولویت ها و موضوعات کلیدی معین می گردد و موسسات تحقیقات و نوآوری شامل دانشگاهها، پژوهشگاهها، شرکتهای فناوری و شرکتهای صنعتی ایده های خود را مطرح می نمایند و در صورتی که بتوانند عوامل مختلف مجری پروژه را با خود همراه نمایند اقدام به تهیه پیشنهاد پروژه (Propoal) می نمایند. پیشنهادها بعد از تصویب تامین اقتصادی می شوند و مالکیت نتایج ایجاد شده مربوط به عوامل پروژه است.

این اجلاس برای طرح ایده های پروژه ها و یافتن شرکای تحقیقاتی برای هر پروژه برگزار گردید. در واقع پروژه هایی که در سالهای 2018 تا 2020 در قالب برنامه افق 2020 تعریف می شوند باید در این رویداد اقدام به تشکیل کنسرسیوم نمایند تا بتوانند پیشنهاد مشترک را تهیه نمایند.

یکی از بخشهای این رویداد یک پانل با موضوع همکاری با سایر کشورها بود که در آن نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، ژاپن، کانادا، مکزیک و تایلند حضور داشتند. از کشور ایران، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این جلسه حاضر بود. همچنین در حاشیه این برنامه در مجموع 10 غرفه به موضوعات اصلی و 3 کشور ایران، کانادا و آمریکا اختصاص یافته بود.

با توجه به فعالیت ها و دستاوردها ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در حوزه استاندارد و ایمنی نانو اداره کل تحقیقات و نوآوری کمسیون اروپا تمایل خود برای همکاری در حوزه نانو ایمنی با ایران را رسما خاطرنشان کرد.

همچنین کارگاه مصاحبهی آسیا - اروپا در حوزه ایمنی و صحه گذاری نانو به میزبانی ایران در آذرماه با حضور افراد کلیدی از اتحادیه اروپا و کشورهای آسیایی برگزار خواهد شد. این کارگاه با هدف تبادل تجربیات و دانش میان کشورها و مصاحبه برای هماهنگی سیاست ها و مقررات دو قاره برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2614

به "ایران و اروپا در فناوری نانو همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و اروپا در فناوری نانو همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید